Sedan lub kombii do 15 tyś.

23 Lip 2018, 21:13

Witam,
Chciałbym zakupić samochód do 15 tyś. Auto ma służyć dojazdą do pracy około 20 km, i wypadą na wakacje za granicę i w Polsce. Obecnie jeżdżę Golfem 4 1.6+lpg,l 2002rok, chciałbym zamienic to na coś większego. Myślałem o jakimś sedanie lub nie przesadnie dużym kombi.
Nie przesadnie duży- mam porównanie między Mazdą 6 kombii a Audi a4 kombi oba z roku 2002 z czego ten pierwszy jest większy.
Obszar poszukiwań to województo, Kujawsko pomorskie, rozglądam się za rocznikami powyżej 2002.
Jestem osobą młodą i chciałbym coś co trochę wygląda, podobają mi się Toyoty avensis, Skody superb.
Jeśli chodzi o wyposażenie, nie jestem zbyt wybredny najważniejsza jest klimatyzacja i części o dobrej dostępności oraz cenach.
Dziękuję za wszystkie propozycje.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

23 Lip 2018, 21:27

Jeśli ma być z LPG to popatrz na:
Citroen C5 2.0
Ford Mondeo Mk3 2.0
Mazda 6 2.0
Opel Vectra C/Signum 1.8
Peugeot 407 2.0
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2018, 06:01

Nie musi być benzyna, tylko pytanie czy diesel do jazdy na odcinkach 20 km i po mieście będzie dobry
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

24 Lip 2018, 10:46

Do miasta diesel to średni pomysł, tamiej wyjdzie LPG.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2018, 16:20

A jeśli miał byś polecić jakiegoś diesla nie licząc 1.9 tdi i późnego 2.0, to jaki jeszcze jest taki w miarę? Coś od BMW czy może toyoty? Bo benzyniaki generalnie są mniej awaryjne i łatwiej to coś dobrego
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

24 Lip 2018, 16:32

Na pewno nie BMW i Toyota.
W tym budżecie to 1.9 JTD/CDTI od Fiata, który był montowany w Oplu Vectra C/Signum oraz Fiacie Croma, 2.0 HDI w Citroenie C5 i Peugeocie 407, ewentualnie 1.9 TDI 131KM w Audi A4B6 i VW Passacie B5 FL.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    400 obserwacji, 40 decyzji i jeden błąd co dwie minuty
    Szacuje się, że typowy kierowca co dwie minuty dokonuje 400 obserwacji, podejmuje 40 decyzji i popełnia jeden błąd(1). Większość z tych decyzji podejmowana jest nieświadomie. Jest to proces wykorzystujący wcześniej wyuczone ...
    VERVA Street Racing 2010 / relacja
    Wyścigi, pokazy i atrakcje dla każdego - to wszystko można było zobaczyć dzisiaj w centrum Warszawy Rywalizacja sportowa podczas VERVA Street Racing odbyła się dwuetapowo. Podobnie jak podczas prawdziwego Grand Prix, każdy ...

24 Lip 2018, 17:29

Francuzy do mnie nie przemawiają, czyli w tym budżecie lepiej na benzyniaka zwróci uwagę? W benzynie musiał bym zamontować gaz bo inaczej, przez ceny benzyny bym zbankrutował. A auto ma być na 2-3 lata, i nie wiem czy zwróci mi się cena montażu i serwisu gazu.(około 2 500 zł) Najbardziej podoba mi się passat b6 2006 rocznik ten późny w którym jest poprawiony diesel 2.0, ale widzę tylko automaty wszędzie.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

24 Lip 2018, 17:42

A jeśli w starym trupie z dieslem pod maską, który ma nakręcone pół miliona coś padnie to wtedy koszt naprawy dwumasy/turbo/wtrysków zwróci się przy małych przebiegach?

Passata nawet nie skomentuję. Ściągane każde trupy bo i tak się sprzeda, budżet też sporo za mały.

Akurat takie 407 bije na głowę passata pod względem technicznym, szczególnie jeśli mowa o silnikach.

Popatrz też na lagunę 2 fl (koniecznie fl, czyli po 2005) z 2.0T.

BTW jeśli chcesz auto na 2 lata to szukałbym z założonym już lpg
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Lip 2018, 17:52

Za 15k to ty ledwo passata b6 z początku produkcji kupisz, wątpię żebyś wogole coś sensownego znalazł. Już nie mówiąc o dieslu 2.0 z tych lat. Weź też pod uwagę że diesle w tych autach które bierzesz pod uwagę będą miały już bardzo duże przebiegi oraz wyposażone są już w wszystkie osprzęty których wymiana wymaga sporych kosztów. Oczywiście możesz trafić na takiego co przez te 3 lata nie będzie wymagal wymiany dwumasy wtryskow czy turbo, ale może być ciężko takiego trafić. Ewentualne koszty mogą być podobne do instalacji lpg, ale jazda miejska dieslem tylko może przyspieszac zużycie tych elementów
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

24 Lip 2018, 19:14

Diesle kusi tym, że jest dynamiczny szybko się "zbiera". Ale jeśli nie chce wyczyścić konta na naprawy, lepiej benzyna z 2-3 letnim zamontowanym gazem? Znam bolączką samochodów w gazie, droższe przeglądy, trzeba bardziej dbać o silnik. No i zajęty bagażnik przez koło zapasowe. Polecacie jakieś konkretne modele?
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

24 Lip 2018, 19:16

Lepiej benzyna bez gazu i samemu zamontować. W cebulandii jest tak, że często w przypadku aut z LPG nie oszczędzali tylko na paliwie ale na wszystkim. W innym przypadku nie stać byłoby ich w ogóle na samochód.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Lip 2018, 19:20

Przegląd droższy o 60 zl raz w roku, przegląd gazu co 10-15 tyś km z wymianą filtra za 30-40 zł, zależnie od instalacji. Jeśli silniki który wymagają regulacji luzow zaworowych to co 30-40 tyś km. I to tyle, tak to jeździsz normalnie i się nie przejmujesz.

Diesle mają lepszy max moment obrotowy i uczucie kopa, co nie znaczy że są szybsze.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

24 Lip 2018, 19:59

2.0 TDI CR weszło do produkcji w 03/2008 i auta z tymi silnikami kosztują od 20-23 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2018, 21:06

W takim razie disel odpada, a czego szukać wśród benzynowych aut. Tak jak pisałem wyżej chciałbym coś co by trochę wyglądało mam Golfa4 i ten oklepany wyglada trochę mnie znudził. Na oszczędne benzyniaka nie mam co liczyć bo to nie te pieniądze, także potrzebuje czegoś pod gaz.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

24 Lip 2018, 21:34

Mazda 6, każdy silnik dobrze gra z lpg, za to ciężej o egzemplarz bez rdzy.
Peugeot 407 z 2.0
Citroen C5 I FL z 2.0
Vectra C z 1.8
BMW E46
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG