[45-54K] Segment D dla wygodnickiego

20 Maj 2021, 17:47

Cześć,
Czas wymiany mojej cudownej corolli E12 zbliża się dużymi krokami (zamierzam kupować w czerwcu lub początku lipca) w związku z tym czas się poradzić bardziej doświadczonych osób :).

Czego szukam: Segment D w wypasionych opcjach. Jestem dość dużych gabarytów i cenię wygodę ponad wszystko (oczywiście poza bezpieczeństwem). Potrzebuję auta, którym wyjadę na trasę, a jednocześnie postoję w korku w mieście.

Gdzie będzie jeżdżone:
w tygodniu miasto, w weekendy trasa, w wakacje większy eurotrip. Docelowo chcę jeździć tym autem 7 lat lub 100kkm.

Jaki mam budżet: bazowo 45K, za ciekawą okazję dołożę do 50-52, a 54K mogę dać pod warunkiem, że po zakupie wymienię co najwyżej oleje, płyny i filtry.

Jaki silnik: cokolwiek co nie będzie się psuło. Jestem spokojnym kierowcą i wolę na autostradzie sunąć 100km/h za kolumną tirów niż szarżować i bić rekordy kolegów na trasie Katowice-Kraków. Moc jest dla mnie czwartorzędną sprawą.

Inne wymagania: prawie na pewno automat (choć tu mam pytanie). Manual chciałbym uniknąć, ale jeśli przemówią za tym mocne argumenty to rozważę. Ponadto bardzo podobają mi się auta z bardzo wysoką konsolą środkową i jestem w stanie dopłacić do tej fanaberii. Ponadto interesują mnie bogatsze opcje wyposażenia.

Co już widziałem/siedziałem w srodku: Insignia (A i B), Mondeo MK4, Citroen C5 i Peugeot 508. Moim zdecydowanym faworytem jest Insignia, którą już jeździłem i do której mam jedną wątpliwość.

Szczerze mówiąc jestem prawie zdecydowany na Opla Insignię A głównie z powodu wygody. Mam jednak pytanie do skrzyni biegów (Aisin TF-80SC). Z jednej strony naczytałem się, że ta skrzynia jest awaryjna, a z drugiej słyszałem świetne opinie o skrzyniach w Mondeo i C5, w których jest... ta sama skrzynia. Manuale w Insigni A podobno też są wadliwe. Stąd pytanie czy warto?