Silnik 1.9D Vw 1y a dodatek do ropki ?:)

16 Kwi 2014, 21:05

Witam auto stary Passat 1.9d 1Y na wolnossaczku ale za to w bdb stanie nei do zajechania z przebiegiem 204tys nw czy prawdziwy ale wydaje sie byc całkiem mozliwy autko z 1992r:) i tu moje pytanie czy mogę dolewać do ropki oleju orlen taki olej do 2T żeby było lepsze smarowanie wtryskiwaczy czy jak tam sie to nazywa i w jakich proporcjach mam to lać ile ml na kazde 10ltr ropy ile ml olejku tego mogę lać żeby było ok?:)
chodzi mi o ten konkretnie olej
Zdjęcie

Bardzo prosze o odpowiedż i z góry dziekuje :)
Popek94
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 15 07 1992
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1Y 1.9D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Kwi 2014, 13:26

Możesz lać,proporcja 1:50,przedobrzyć nie jesteś w stanie,jeśli jednak masz sprawny katalizator,to nie możesz lać.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Kwi 2014, 15:56

oj cośmi sie wydaje ze to za duzo chyba com?:) 1:50 to do skuterkó ale do smarowania wtryskiwaczy to chyba cooś mniej ile konkretnie na kazde 10ltr 45ml oleju ?:)
Popek94
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 15 07 1992
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1Y 1.9D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Kwi 2014, 15:59

Jeśli zamierzasz wlewać mniej jak w proporcji 1:50 ,to po co w ogóle wlewać?! Silnik będzie lepiej odpalał i ciszej chodził,znam to z doświadczenia.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Kwi 2014, 16:30

czyli na 10 litró ile to wyjdzie około 100ml czy wiecej bo naprawdę słaby z matmy jestem :)
Popek94
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 15 07 1992
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1Y 1.9D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Kwi 2014, 16:51

Według mojego liczenia na 10l trzeba wlać 1/5 litra oleju,czyli 200 ml.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Kwi 2014, 22:27

ok dziekuje a co myslisz co lepiej zataknować orlen verva czy shell fuel save czy moze lotos lub statoil i do tego olejek do 2t zalać podczas tankowanai tylko nei wiem z jakiej stacji ropke polecasz?:)
Popek94
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 15 07 1992
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1Y 1.9D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Kwi 2014, 22:52

Ja leję Shell fuel save,auto odczuwalnie mniej pali,silnik zrywny i ciszej chodzi,jeśli porównam z paliwem zwykłym,czyli eko dieslem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Kwi 2014, 11:11

ok więc to i ja zatankuje dziś chociaż za 100zł paliwka na shellu i wleje tak jak mowiles te ok 200ml na te 18ltr czy ile tam wyjdzie :)
Popek94
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 15 07 1992
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1Y 1.9D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

18 Kwi 2014, 11:25

No nie,jeśli chcesz uzyskać pożądany efekt, to minimum 1/5 l oleju na 10l paliwa,musisz wiedzieć,że taki olej posiada własności powodujące wypłukiwanie nagaru,silnik lepiej zacznie chodzić z prostej przyczyny,wzrośnie ciśnienie wtryskiwanego paliwa,delikatnie przy takich proporcjach ale wzrośnie,poza tym,jeśli zamierzasz przytulić się do tego autka na dłuuugo,to stosuj sobie jeszcze dodatki zastępujące siarkę,która posiada świetne własności smarne,dlatego i dzięki temu dawniej silniki np.Mercedesów wytrzymywały milion km do naprawy głównej,albo i zdecydowanie więcej,znajdziesz takie dodatki do ON jeśli poszukasz,są bardzo wydajne.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Kwi 2014, 16:58

i zatankowalem ropki na shellu fuelsave czy jakos tak litr kosztuje u mnie u Nas 5.38zł za litr , tylko naczytałem sie ze moze mi wypłukać to paliwko brudy i nagary ze zbiornika i zatkac wtryskiwacze itp brudem ze zbiornika , to prawda czy tylko ściema ?:) do tego tez zalałem tego oleju z 2T :)
Popek94
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 15 07 1992
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1Y 1.9D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

18 Kwi 2014, 17:22

Taki wtryskiwacz jaki masz bardzo trudno zatkać,zablokować też bardzo trudno,poza tym masz filtr paliwa,który jedynie mógłby przepuścić opiłki zagrażające bardzo precyzyjnym wtryskiwaczom stosowanym w systemach common rail,ale nie twoim.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Kwi 2014, 20:31

Po awarii układu wtryskowego przeciąłem filtr paliwa firmy HART, okazało się że paliwo przez niego przepływa niefiltrowane. W środku latała luźno blaszka która miała podtrzymywać wkład papierowy. Papier filtrujący też był tylko luźno włożony. Najtańszy filtr firmy HART kosztował właściciela auta remont za 3 OOO PLN.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

19 Kwi 2014, 10:41

a w jakim Aucie mu sie tAk zrobilo i czego byla to wina paliwa jak tak to jakiego?
Popek94
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 15 07 1992
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1Y 1.9D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992