Olej + dodatek do oleju do Opla

04 Sie 2016, 07:15

Mój sąsiad ma Zafirę 2.2 - benzyna. Poprosił mnie o pomoc w dobraniu oleju do tego silnika. Ma problem z uszczelniaczami zaworowymi na moje oko, bo z tego co opowiada, auto czasem dymi i czuć palony olej.
Znalazłem dla niego takie rozwiązanie - olej + dodatek:
-LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W-30
-Dodatek LIQUI MOLY STOP WYCIEKOM OLEJU SILNIKOWEGO 2671 300ML

Ten dodatek ma zmiękczać uszczelniacze tak, żeby przepuszczały mniej oleju. Doradzi mi ktoś, czy to dobry wybór?
MariuszK
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 17 11 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

04 Sie 2016, 08:13

A skąd pewność, że to uszczelniacze, a nie na przykład pierścienie ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

04 Sie 2016, 10:02

MariuszK napisał(a):Ma problem z uszczelniaczami zaworowymi na moje oko, bo z tego co opowiada, auto czasem dymi i czuć palony olej.
Ile tego oleju popija? Mogą to być pierścienie tak jak napisał kolega wyżej.

Jaki przebieg ma silnik?

Z mojego doświadczenia mogę podpowiedzieć jak sobie poradziłem z podobną sytuacją. Kiedyś w Toyocie miałem taki problem, że brała około 0,5 litra na 1000km i wszyscy mówili wlej Moto Doktora czy coś w tym stylu i będzie ok. Ja jakoś nie jestem przekonany do uleczania silnika w taki sposób i zrobiłem tak przed wymianą oleju wyciągnąłem wszystkie świece i zaaplikowałem środek XADO ANTYKOKS według instrukcji. Operację powtórzyłem po przejechaniu 500km. Po czym wymieniłem olej i do starego przed spuszczeniem użyłem płukanki silnika LIQUI MOLY. Tak to wyglądało.
Oczywiście brałem pod uwagę to że może okazać się że konieczny będzie remont silnika niemniej jednak zaryzykowałem i opłaciło się bo po tych zabiegach silnik zużywał około 0,1 litra oleju na 1000km co dla przebiegu jaki miał ponad 250tyś.km uważam za normalne :)
Auto przelatało kolejne 25tyś.km i zużycie oleju nie zwiększyło się ponownie. Wymiany oczywiście co 10tyś.km. Silnik po tej operacji zaczął ciszej pracować.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sie 2016, 19:43

Bardzo mądrze zrobiłeś, cieszy fakt że są jeszcze na tym świecie ludzie o otwartych umysłach i nie boją się robić tego co trzeba. Ja zawsze tak robię z samochodami, które kupuję. Tyle tylko, że mi za bardzo nie chce się wykręcać świec albo wtryskiwaczy, toteż spuszczam stary olej, wlewan 3 litro najtańszego minerala + pół litra ropy + płukankę Xado VitaFlush i na takiej zupce samochód sobie chodzi ok 45 minut. Po tym daję nowy filtr i olej, a do niego rewitalizant i jest nóweczka.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

05 Sie 2016, 06:49

Mówi, że mniej niż pół litra - ok. 0,3-0,4 l na tysiąc. Trochę gościa rozumiem, że przy takim zużyciu nie chce od razu rozbierać silnika. Uszczelniacze są podejrzane, bo to bardzo częsty problem w tym modelu. Przebieg ma nie za duży, ok. 140 tys, zarzeka się, że autentyczny.
Ten dodatek przeciwko wyciekom oleju Liqui Moly stosował mój znajomy i był zadowolony, bo pobór oleju spadł, w necie też znalazłem dobre opinie.

PS. MotoDoktor to badziew - potwierdzam, natomiast co do Xado - ja nie wiem czy sąsiad to ogarnie, poleciłbym mu na początek prostsze rozwiązanie na próbę.
MariuszK
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 17 11 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

05 Sie 2016, 13:19

Anjin napisał(a):Bardzo mądrze zrobiłeś, cieszy fakt że są jeszcze na tym świecie ludzie o otwartych umysłach i nie boją się robić tego co trzeba. Ja zawsze tak robię z samochodami, które kupuję.
Ja też tyle tylko że jest trochę zachodu i zabawy, ale dla siebie warto. Najgorsze jest to że ludzie nie dbają i bardzo często oleje wymieniają co 20-30tyś.km, a później w silniku nagar, szlam ;/, silnik po przebiegu 180tyś.km pije olej jak szalony.

Anjin napisał(a):Po tym daję nowy filtr i olej, a do niego rewitalizant i jest nóweczka.
Dokładnie i jest prawie "nóweczka" :)

MariuszK napisał(a):Mówi, że mniej niż pół litra - ok. 0,3-0,4 l na tysiąc. Trochę gościa rozumiem, że przy takim zużyciu nie chce od razu rozbierać silnika. Uszczelniacze są podejrzane, bo to bardzo częsty problem w tym modelu. Przebieg ma nie za duży, ok. 140 tys, zarzeka się, że autentyczny.
Ten dodatek przeciwko wyciekom oleju Liqui Moly stosował mój znajomy i był zadowolony, bo pobór oleju spadł, w necie też znalazłem dobre opinie.
Spróbować zawsze można, tu dużo zachodu nie potrzeba wystarczy wlać do oleju.
Liqui Moly - Stop wyciekom oleju silnikowego 2671 "Regeneruje uszczelki gumowe oraz z tworzyw sztucznych, takich jak uszczelniacze wału i uszczelniacze zaworowe, zapobiega powstawaniu plam oleju pod samochodem. Przeciwdziała rozcieńczeniu się oleju. Zmniejsza hałas silnika i zużycie oleju przez pierścienie tłokowe i prowadnice zaworowe. Działanie uszczelniające następuje po przejechaniu 600 - 800 km przebiegu." Tu chyba warto po wymianie oleju i dodaniu tego specyfiku polecieć w jakąś trasę tak około 500km żeby środek dobrze zaczął działać. W ruchu miejskim i krótkich dystansach przypuszczam, że skuteczność jego spadanie o jakąś połowę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 DIG-T 163 KM
    Nissan rozszerza ofertę cenionego modelu Qashqai o wersję z zaawansowanym silnikiem benzynowym DIG-T 163. Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1.6 jest zgodny z rygorystyczną normą emisji spalin EURO 6 i zapewnia ...

08 Sie 2016, 06:05

Dokładnie, tak samo poradziłem. Wlej ten dodatek Liqui i pojedź w trasę, po mieście to on przecież nawet nie rozgrzeje porządnie silnika. Kupiliśmy w sobotę, przy okazji sąsiad odwiedzi córkę w Krakowie :D
MariuszK
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 17 11 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

08 Sie 2016, 08:46

MariuszK napisał(a):Dokładnie, tak samo poradziłem.
Daj znać jakie będą efekty.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Sie 2016, 11:17

Niech wymieni uszczelniacze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Wrz 2016, 06:25

Miałem dać znać jak się sytuacja rozwinie. Wczoraj rozmawiałem z sąsiadem przy :piwo: :D. Jest bardzo zadowolony, twierdzi, że pobór oleju spadł znacznie. Zrobił już parę tys. i dolał nawet mniej niż dolewał w przeszłości - jeszcze zanim zaczął się problem. Nie wiem czy to kwestia lepszego oleju czy dodatku, a może i oleju i dodatku, w każdym razie działa, a sąsiad został fanem marki Liqui Moly na ten moment :P
MariuszK
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 17 11 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

27 Lis 2017, 10:45

Głównie kupowałem Ceramizer żeby zabezpieczyć silnik i skrzynię, żeby mi tak szybko nie padały jak w poprzednim samochodzie i póki co faktycznie problemów nie mam. Co do testów Ceramizera to dobrze jest zrobiony filmik na co-sadzicie-o-ceramizerach-prawda-czy-bujda-vt18445-15.htm#p678383
krzysztofkru
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 11 1990
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2016

18 Gru 2017, 08:58

Generalnie jak najbardziej warto go stosować, pod warunkiem iż wybierzemy dobry ceramizer, a nie ten który jest niewiadomego pochodzenia, bo dopiero wtedy zaczną się problemy.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna