Silnik 110 a 130 KM TDI VW

27 Sty 2008, 20:50

Czyli po tych odpowiedziach rozumiem że lepiej kierować sie na tego po liftingu z 130 KM?? tyle ze taki to bym bral ale rocznik 2001 no moze 2002 zalezy jak bylby wyceniony.

I jesli takie autko ma przejechane w granicach 170-200 tys.km to mozna smialo brac i jezdzic?? (jesli to jego faktyczny przebieg ! ) czy mam sie liczyc juz na wstepie z wydatkami???

Na co zwracac szczegolna uwage przy ogladaniu autka? moze sa jakies szczegolne porady odnosnie tego Passacika?? Jak sprawdzac? gdzie sprawdzac??

A mam jeszcze pytanko co do zawieszenia skoro potrafi zawiesc. Czy przykladowo jak wybieralbym sie na wakacje gdzies do Wloszech, Francji albo i nawet Hiszpani to musze sie liczyc z sporym dystansem km ponad 6 tys. powiedzmy...I czy to jest tak ze jak cos zacznie z nim padac pojawi sie luz w zawieszeniu to trzeba niezbednie i jak najszybciej to naprawiac? bo w przeciwnym razie nigdzie dalej nie pojade? Czy spokojnie moge z tym jezdzic i po powrocie do kraju usunac usterke??

Pozdrawiam
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

27 Sty 2008, 23:27

Powiem tak. Jeśli VW który kupisz będzie miał przejechane 170 -200 tyś. to możesz śmiało brać, mój ma w tej chwili 250 tyś. i jest bajka.

Po zakupie auta zrób mu kompletny servis tzn. wymiana oleju, filtrów, paska rozrządu,( nawet jwśli sprzedający będzie się zaklinał że wszystko jest wymienione) sprawdź zawieszenie czy niema jakichś delikatnych luzów, które niesą wyczuwalne podczas jazdy, jeśli wszystko będzie ok to w drogę.

Przy kupnie zwróć uwagę na kulturę pracy silnika, czy obroty nie falują, czy turbo się załącza i czy podczas jego załączania nie wydostaje się z rury wydechowej czarny lub niebieski dym. Możesz sprawdzić czy wszystkie szyby są oryginalne po dacie i numerze. Najlepiej przejechać się autem na stację diagnotyczną, sprawdzić numer VIN który powie nam dużo o autku.

Zawieszenie jeśli nie miało wcześniej luzów to nie powinno nam się sypnąć w trasie, co najwyżej luzów mogą dostać drążki stabilizatora, ale jechać można spokojnie, i naprawić auto po powrocie do domu. Ale zawieszenie nie powinno nas zawieść w trasie, no chyba że wjedziemy w potężną dziurę.

Wybierasz silnik 130KM , widzę że lubisz sobie pociskać pedał gazu do podłogi, w tym aucie nieczuje się tak prędkości, więc uważaj na zakrętach, zerkaj od czasu do czasu na licznik :-). Pozdrawiam i życze udanego zakupu Passata. Jak już kupisz to nam się pochwal!
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie

28 Sty 2008, 17:45

Przed wyborem autko troche poczytalem gazetki samochodowe i rozwazalem kilka samochodow mondeo,vectre,audi A4 lub A6,passata,octavie ,volvo(z tym ze to juz troszke drogie) i wybralem w koncu passata mimo wszystko nie wiem czy dobry wybor??

(jedyne co o nim przeczytalem to to zawieszenie ze szybciej pada niz u konkurencji, w mondeo wyczytalem ze korozja i diesel silniki nie tak porzadne jak w VW i wiecej pala, audi to znow A4 ma mniejszy kufer w kombii a A6 wiecej bym musial dac a w tej samej cenie to mialby sporo przejechane noi i koszt utrzymania pewnie spory, octavia to znow mniejszy samochod) to tylko moje wnioski i suma sumarum wlasnie wyszlo ze jednak passat jak dla mnie ma najmniej tych minusow i dlatego teraz chcialem to skonsultowac z osobami co maja z nim wieksza stycznosc i doswiadczenie.

A jak to jest z passatem? jesli chodzi o utrzymanie? na co sie wydaje i jak stoja czesci do niego? czy duzo pochlania z portfela pieniazkow jego eksploatacja? jak faktycznie wypada na tle konkurencji??

Czy moglbym prosic o dobre firmy jesli chodzi o poszczegolne elementy co sie wynienia chodzi mi o zawieszenie jakie firmy? amortyzatory? i ewentualnie inne?

Pozdrawiam
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

29 Sty 2008, 21:44

Możesz nam zdradzic czy wybrałes passata po FL czy tego przed?Łatwiej by było odp na twoje pytania
passek b5
Początkujący
 
Posty: 136

29 Sty 2008, 22:03

Wszystkie TDI sa ok. jednak w przypadku pompowtrysków nie trzeba oszczędzać na paliwku tzn. kupować w dobrych stacjach i to droższe, bo niestety jak oszczędzamy na paliwie to pompowtryski szlag trafi i to toszke kosztuje. jeżeli chodzi o 90 konny TDI to jeździ na wszystkim i nic mu sie nie dzieje.
piotrekkp12
Nowicjusz
 
Posty: 22

29 Sty 2008, 22:15

piotrekkp12 napisał(a):Wszystkie TDI sa ok. jednak w przypadku pompowtrysków nie trzeba oszczędzać na paliwku tzn. kupować w dobrych stacjach i to droższe, bo niestety jak oszczędzamy na paliwie to pompowtryski szlag trafi i to toszke kosztuje. jeżeli chodzi o 90 konny TDI to jeździ na wszystkim i nic mu sie nie dzieje.


Kolego co masz na myśli mówiąc droższe paliwo, droższe znaczy jakie?
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie

29 Sty 2008, 22:28

Ogólnie wybrałem passata z tamtych autek a teraz własnie rozważałem tego przed i po liftingu :)

Przed wyborem autko troche poczytalem gazetki samochodowe i rozwazalem kilka samochodow mondeo,vectre,audi A4 lub A6,passata,octavie ,volvo(z tym ze to juz troszke drogie) i wybralem w koncu passata mimo wszystko nie wiem czy dobry wybor??

(jedyne co o nim przeczytalem to to zawieszenie ze szybciej pada niz u konkurencji, w mondeo wyczytalem ze korozja i diesel silniki nie tak porzadne jak w VW i wiecej pala, audi to znow A4 ma mniejszy kufer w kombii a A6 wiecej bym musial dac a w tej samej cenie to mialby sporo przejechane noi i koszt utrzymania pewnie spory, octavia to znow mniejszy samochod) to tylko moje wnioski i suma sumarum wlasnie wyszlo ze jednak passat jak dla mnie ma najmniej tych minusow i dlatego teraz chcialem to skonsultowac z osobami co maja z nim wieksza stycznosc i doswiadczenie.

A jak to jest z passatem? jesli chodzi o utrzymanie? na co sie wydaje i jak stoja czesci do niego? czy duzo pochlania z portfela pieniazkow jego eksploatacja? jak faktycznie wypada na tle konkurencji??

Czy moglbym prosic o dobre firmy jesli chodzi o poszczegolne elementy co sie wynienia chodzi mi o zawieszenie jakie firmy? amortyzatory? i ewentualnie inne?

Pozdrawiam
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

30 Sty 2008, 10:06

Nie przeczytałem tutaj wszystkich odpowiedzi ale nasunę jeszcze jedną rzecz, wszystko zależy tez od tego na jakim paliwie jeździł dany właściciel. Pompowtryskiwacze są wrażliwe an paliwo marnej jakości wiec radze z tym uważać. Samochody z zachodu (Niemiec, Belgii itp.) są używane an lepszych paliwach niż w Polsce i warto na to zwrócić uwagę.Ogólnie to czy właściciel dbał jest dla mnie ważniejsze od przebiegu.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

02 Lut 2008, 11:54

Mam takie pytanko czy autko w sedanie i w kombi z takim samym silnikiem powiedzmy 110 lub 130 KM ma duza roznice w przyspieszeniu to w kombi a to w sedanie ??

A jak to jest z passatem? jesli chodzi o utrzymanie? na co sie wydaje i jak stoja czesci do niego? czy duzo pochlania z portfela pieniazkow jego eksploatacja? jak faktycznie wypada na tle konkurencji??

Czy moglbym prosic o dobre firmy jesli chodzi o poszczegolne elementy co sie wynienia chodzi mi o zawieszenie jakie firmy? amortyzatory? i ewentualnie inne?

Pozdrawiam
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

15 Mar 2008, 21:33

więc tak - vw ma silniki 1,9TDI
90KM, 110KM(I czerwone), 130KM(DI czerwone), 150KM(TDI czerwone)(rotacyjna) oraz 100,105(I czerwone),116(DI czerwone),131KM(TDI czerwone) (pompowtryski)
Wada pompowtrysków -silniki te żrą olej od nowości
forsius
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna