Anjin napisał(a): Wiatrak się uruchamia, bo chłodnica jest za gorąca, a jest za gorąca najpewniej dlatego, że płyn chodzi tylko w małym obiegu - termostat jest zablokowany i nie puszcza płynu na duży obieg (dlatego tak szybko ci się nagrzewa i zaraz uruchamia wiatrak).
Anjin - ja tam może się nie znam
![Wink :wink:]()
, ale nie ma czasem tak, że mały obieg to obieg płynu, z pominięciem chłodnicy? A z chłodnicą to duży obieg?
Ale tak czy inaczej wentylator może się włączać przy małym obiegu, bo jak się nie mylę, jest on sterowany z ECM na podstawie czujnika temperatury, który jest wkręcony przed termostatem. Prosze mnie poprawić jak się mylę. A to wskazywałoby na zwykłe uszkodzenie termostau w pozycji zamkniętej, jak pisał Anjin, czyli obieg płynu w małym obiegu, z pominięciem chłodnicy. Jest tylko jeden warunek - jak się włączy wentylator po tych 10 minutach, to chłodnica powinna być zimna.
Co do UPG ( uszczelka pod głowicą ) bo tą mechanik miał chyba na myśli, to zanim ją wymieni, zaobserwuj, czy ubywa ci płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, zerknij jaki kolor ma olej w silniku. Powąchaj płyn w zbiorniczku, czy nie pachnie spalinami. Zerknij na kolor i ilość spalin. Jak wygląda sprawa uruchomienia silnika po całonocnym postoju - zapala od razu, czy trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem?
Oprócz tego mechanik powinien mieć chociażby zwykły tester na obecność spalin w płynie chłodzącym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...