Silnik do wymiany

20 Mar 2016, 01:42

Witam
Mam pytanie czysto teoretyczne: silnik w aucie się przegrzewa po 10 min jazdy po namowie z mechanikiem jedyna opcja to wymienić cały silnik... co tam mogło paść
Mowa tutaj o Fiacie Punto 1,2 2002
Skiper90
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 05 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Punto 1,2
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2016, 11:20

Radze czym prędzej zmienić mechanika ! Jedź do innego i popros żeby ci wymienił termostat - koszt ok 50 zł już z robocizną. Jak to zrobisz, to daj znać jak auto chodzi.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

20 Mar 2016, 12:14

Dobry mechanik... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11201
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Mar 2016, 12:25

Skiper90 napisał(a):silnik w aucie się przegrzewa po 10 min jazdy

A co to oznacza wg ciebie? Opisz może tą usterkę - jak się objawia i kiedy występuje. czy termostat, chłodnica i pompa wody były sprawdzane?
Co do kryryki mechanika - nie wiemy, na jakiej podstawie ów mechanik wydał taką diagnozę. A jeżeli np. kanały w silniku są zakamienione? Pomijając pytanie dlaczego oczywiście.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2016, 15:28

Na początek dziękuję wszystkim za tak liczne komentarze.
No więc co do termostatu chyba jest ok wiatrak włącza się na chłodnicy po jakiś 10 min jazdy, dwa przewody od chłodnicy są miękkie tzn nie ma tam aż takiego ciśnienia ale sam płyn podchodzi pod korek jeżeli lekko go tylko odkrece. Wąż nagrzewnicy odpowietrzyłem więc nie wiem skąd ta temperatura. Mechanik mówił coś o cylindrach czy może tej uszczelce na cylindrach sam nie wiem. Przepraszam ale moja wiedza na temat silnika jest nawet mniej niż podstawowa.
Dziękuję jeszcze raz
Skiper90
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 05 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Punto 1,2
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2016, 15:33

Najpierw piszesz, że coś odpowietrzałeś i robiłes przy wężach, a potem stwierdzasz że nie masz wiedzy - to jak to na prawdę jest ? Wiatrak się uruchamia, bo chłodnica jest za gorąca, a jest za gorąca najpewniej dlatego, że płyn chodzi tylko w małym obiegu - termostat jest zablokowany i nie puszcza płynu na duży obieg (dlatego tak szybko ci się nagrzewa i zaraz uruchamia wiatrak). Ja bym zaczął od sprawdzenia działania termostatu.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, czy wiesz, kiedy wyprzedzasz?
    Wyprzedzanie sprawia problemy wielu kierowcom. Często można zaobserwować łamanie przepisów ruchu drogowego przez osoby wykonujące ten manewr. W niektórych sytuacjach kierujący nie zdają sobie nawet sprawy, że ...
    Mercedes GLS - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Oznaczenie GLS pojawiło się w 2015 roku wraz z faceliftingiem drugiej generacji tego modelu, która funkcjonuje na rynku od 2012 roku. Ceny najtańszej odmiany niemieckiego auta zaczynają się zgodnie z cennikiem od 374 ...

20 Mar 2016, 15:49

Co do wiedzy powiedzmy ,że mam minimalną kiedyś tam odpowietrzałem chłodnicę ,wymieniłem klamkę, i wstawiłem nowy wiatrak o tyle z mojego doświadczenia. Nie pamiętam dokładnie co ten mechanik mówił "gasket" to sama uszczelka ale padło słowo przed tą uszczelką tylko nie pamiętam jakie. I to coś znajduje się w silniku. A z tym termostatem to nie jest tak ,że jak by nie działał to i by wiatrak nie dostawał sygnału o temp i by się nie włączał?? nie wiem tutaj masz przykład mojej niewiedzy :) .
Skiper90
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 05 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Punto 1,2
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2016, 16:13

Zadzwoniłem do mechanika teraz już wszystko jasne. Po prostu źle zrozumiałem do wymiany jest ta uszczelka na cylindrach czy jakoś tak "head gasket" mówił ,że będzie wyciągał cały silnik. Ot mam nauczkę ale tych słówek ta ja nawet nie jestem w stanie po polsku zrozumieć a co dopiero po angielsku.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Skiper90
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 05 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Punto 1,2
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2016, 16:39

Ale grzanie się to nie koniecznie świadectwo konieczności wymiany uszczelki pod głowicą. Ida bąbelki do zbierniczka płynu chłodzącego ? Jest majonez na korku wlewu oleju do silnika ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

20 Mar 2016, 16:46

O tym majonezie na korku była mowa przy braniu auta byłem z tym mechanikiem pokazywał tam palcem i mówił ,że jeżeli będą tam takie ślady to nie brać nigdy takiego auta. Tutaj było wszystko ok i na pierwszy rzut oka też. Ale tą uszczelkę ponoć nie jest się w stanie zobaczyć po min 10 min jazdy. Więc na jeździe próbnej lepiej nie zwracaj na to uwagi co gada sprzedający tylko śmigać ile się chce
Skiper90
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 05 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Punto 1,2
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Mar 2016, 09:53

Anjin napisał(a): Wiatrak się uruchamia, bo chłodnica jest za gorąca, a jest za gorąca najpewniej dlatego, że płyn chodzi tylko w małym obiegu - termostat jest zablokowany i nie puszcza płynu na duży obieg (dlatego tak szybko ci się nagrzewa i zaraz uruchamia wiatrak).

Anjin - ja tam może się nie znam :wink: , ale nie ma czasem tak, że mały obieg to obieg płynu, z pominięciem chłodnicy? A z chłodnicą to duży obieg?
Ale tak czy inaczej wentylator może się włączać przy małym obiegu, bo jak się nie mylę, jest on sterowany z ECM na podstawie czujnika temperatury, który jest wkręcony przed termostatem. Prosze mnie poprawić jak się mylę. A to wskazywałoby na zwykłe uszkodzenie termostau w pozycji zamkniętej, jak pisał Anjin, czyli obieg płynu w małym obiegu, z pominięciem chłodnicy. Jest tylko jeden warunek - jak się włączy wentylator po tych 10 minutach, to chłodnica powinna być zimna.
Co do UPG ( uszczelka pod głowicą ) bo tą mechanik miał chyba na myśli, to zanim ją wymieni, zaobserwuj, czy ubywa ci płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, zerknij jaki kolor ma olej w silniku. Powąchaj płyn w zbiorniczku, czy nie pachnie spalinami. Zerknij na kolor i ilość spalin. Jak wygląda sprawa uruchomienia silnika po całonocnym postoju - zapala od razu, czy trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem?
Oprócz tego mechanik powinien mieć chociażby zwykły tester na obecność spalin w płynie chłodzącym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Mar 2016, 02:50

Odebrałem auto wczoraj , poza uszczelką wymienił mi oczywiście olej , pompa wody po jemu dawał rok żywotności , rolkę paska klinowego sam pasek jest ok , pasek rozrządu , termostat , i coś tam w silniku ale nawet nie wiem jak to na polski przetłumaczyć może świece?. Co do tego spalania nie wiem co masz na myśli , emisje? zielony w tym temacie , miałem ok miesiąca temu przegląd jeżeli chodzi o emisje bo tutaj to musi być kontrolowane wszystko zdało auto nie kopci
Skiper90
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 05 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Punto 1,2
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002