W pierwszym kwartale 2013 roku w gamie Renault Kangoo, w wersji osobowej i dostawczej, pojawiły się gruntowne zmiany – nowy design, nowe technologie i nowy silnik Diesel Energy dCi 110. Silnik ten uzupełnił gamę silników wysokoprężnych Kangoo, do której należały już dwa silniki Energy – o mocy 75 i 90 KM, najbardziej oszczędne pod względem spalania w swoich kategoriach, z wynikiem 4,3 l/100 km (112 g CO2/km). Obecnie na scenę wchodzi nowy silnik, tym razem benzynowy: Energy TCe 115.
Silnik ten oferuje większą przyjemność z jazdy dzięki doskonałemu przyspieszeniu przy starcie i na biegach pośrednich, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 6,1 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 140 g/km w cyklu mieszanym.
Ten 115-konny silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,2 l z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, po downsizingu (jego pojemność została zredukowana o 25% w porównaniu z silnikiem benzynowym 1,6 l 16V poprzedniej generacji). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 190 Nm i jest dostępny w zakresie od 2000 do 4000 obr./min – w tym 90% już od 1500 obr./min. Przy niskich prędkościach obrotowych, moment ten jest od 30 do 40% wyższy niż w poprzednim silniku, co zapewnia większą dynamikę jazdy i lepsze przyspieszenia. Jest to jeden z najlepszych stosunków osiągów do zużycia paliwa w segmencie.
Zatem dodatkowy koszt (w porównaniu z silnikiem 1,6 l 16V) tego zaawansowanego technologicznie silnika, oferującego niespotykane dotąd zalety dynamiczne, zwraca się klientowi już po przejechaniu 21 000 km w jeździe miejskiej i 36 000 km w jeździe mieszanej głównie dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa. Silnik Energy TCe 115, w połączeniu z technologią Stop & Start, z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu i hamowaniu (Energy Smart Management), zużywa o 22% paliwa mniej niż silnik benzynowy poprzedniej generacji.
Niskie koszty eksploatacyjne Nowe Kangoo zawdzięcza m.in. zastosowaniu bezobsługowego łańcucha rozrządu zamiast dotychczasowego paska oraz częstotliwości wymiany oleju co 2 lata lub co 30 000 km.
Dane techniczne Silnika Energy TCe 115 Pierwszy benzynowy silnik Renault z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim - 4 cylindry, 16 zaworów, pojemność 1.2 l (1197cm3) - System Stop & Start - Odzyskiwanie energii przy hamowaniu/zwalnianiu (ESM – Energy Smart Management) - Pompa oleju o zmiennej pojemności skokowej - Blok silnika wykonany z aluminium - Bezobsługowy łańcuch rozrządu - Popychacze zaworów z powłoką DLC (Diamond Like Carbon)
Audi RS Q3 - pierwszy RS linii modelowej Q Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, marka z Ingolstadt zaprezentuje Audi RS Q3, pierwszy model RS w cieszącej się ogromnym zainteresowaniem rodzinie Q. Ten wyjątkowy samochód łączy w sobie przemyślaną ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki RENAULT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne RENAULT
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.