Silnik się dusi i nie da się ruszyć dynamicznie

28 Paź 2017, 15:56

Witam
Postanowiłem napisać na forum gdyż zauważyłem dziwną rzecz podczas, gdy gwałtownie puszczam sprzęgło i dodaje gazu na 1-ym biegu. Tak sytuacja zdarza sie za każdym razem wiec nie ma mowy by ruszyć dynamicznie z miejsca. Silnik się dusi i słychać dziwny dźwięk, jakby nie wiem miał za ciężko lecz nie gaśnie . Jaka może być ewentualna przyczyna ?
Jeżdżę Suzuki Swiftem 2005r., 1.3 67KM benzyna
Sebeszczyn
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 25 11 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Suzuki Swift IV
Silnik: 1.3 67,5KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • 28 Paź 2017, 19:41

    Filtr paliwa z powietrza kiedy zmieniany?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16781
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    28 Paź 2017, 22:05

    Filtr paliwa hmm właściwie nie wiem, samochód wcześniej użytkowała siostra. Raczej od zakupy przez nią tego auta nie byl wymieniany.
    Jakie mogą być jeszcze ewentualne przyczyny takiego stanu ?
    Sebeszczyn
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Prawo jazdy: 25 11 2011
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Suzuki Swift IV
    Silnik: 1.3 67,5KW
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    28 Paź 2017, 23:34

    Zacząć trzeba od podstaw czyli filtrów. Co z tego że wymienisz cały silnik jak filtr będzie zapchany i dalej auto nie będzie jechalo
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16781
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    29 Paź 2017, 20:37

    Tak jak pisze @Kao zacznij od filtra powietrza.
    Czy na wolnych obrotach na luzie jak dodajesz gazu też czuć że się dusi i nie wkręca się prawidłowo na obroty?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    29 Paź 2017, 22:51

    Na luzie normalnie wchodzi na obroty , nie ma z tym problemu.
    Dzięki za rady, powymieniam filtry i zobaczymy. Niech temat będzie otwarty bo jak filtry nie pomogą to nie będę tworzyć nowrgo tematu
    Sebeszczyn
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Prawo jazdy: 25 11 2011
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Suzuki Swift IV
    Silnik: 1.3 67,5KW
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wskazania sondy lambda za katalizatorem
      Przy sprawnym katalizatorze sonda za nim na postoju pokazuje mi niskie wartości ok. 0.1V podczas jazdy są to wysokie odczyty ok 0.8V (oba wykresy w miare płaskie)czy tak powinno być? Jeśli tak to niech ktoś wyjaśni dlaczego ...

    29 Paź 2017, 23:02

    Sebeszczyn napisał(a):Niech temat będzie otwarty bo jak filtry nie pomogą to nie będę tworzyć nowrgo tematu
    Ok, tematy zamykamy jak problem będzie rozwiązany więc spokojnie sprawdź i pisz.
    Zobacz też czy dolot jest szczelny.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999