Skanowanie 3D - w tuningu / modyfikacji samochodów.

25 Mar 2022, 12:59

Witam serdecznie,

od lat siedzę w inżynierii. Zdarzało mi się projektować/przerabiać różnego typu elementy samochodów i motocykli.
Zastanawiam się jak wygląda ten rynek, a dokładnie jak wygląda rynek inżynierii, głównie inżynierii odwrotnej w tuningu.
Przymierzam się do zakupu skanera 3D, by na podstawie skanów, wykonywać modele 3D (odwzorowujące, a także modyfikacje)
Pytam na tym forum, "u źródła", by zweryfikować, czy jest w ogóle zapotrzebowanie na tego typu usługi.
siwyw
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Mar 2022, 13:31

Uważam że naklad pracy w zaprojektowaniu danego produktu + koszta potrzebnego sprzętu i wykonania są nieopłacalne względem oczekiwań klienta. Np pomysł ile czasu by Ci zajęło zaprojektowanie body kitu do jakiegoś auta, no chyba ze chcesz isc w masówkę. Co innego przy częściach do aut nietypowych lub zabytkowych, tu widzę to bardziej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Mar 2022, 13:56

Głównie projektowałem:
-do motocykli: półki , felgi, risery i jakieś dodatki ;)
-do samochodów: głównie adaptery pod jarzma (goście pakowali hample z porsche do do golfa 4 ;))
-do rowerów: np pedały, mostki itp.

Chciałbym do tego wrócić, ale także to rozwinąć pod względem właśnie inżynierii odwrotnej stąd zakup skanera 3D
Może projektowanie i produkcja części których już nie można kupić.
Mam sporo zaprzyjaźnionych firm, gdzie takie elementy mógłbym nawet wyprodukować.

Co do zaprojektowania nowego body kitu, to już jest wyższa szkoła jazdy. Ale myślę że sama modyfikacja, poszczególnych elementów jak np. zderzak jest już osiągalna.
siwyw
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Mar 2022, 14:20

siwyw napisał(a):Głównie projektowałem:
-do motocykli: półki , felgi, risery i jakieś dodatki
-do samochodów: głównie adaptery pod jarzma (goście pakowali hample z porsche do do golfa 4 )
-do rowerów: np pedały, mostki itp.
no to takie podstawowe rzeczy tak tylko w tym problem ze takich pierdół są juz dostępne gotówce więc wchodzić na rynek z czymś co juz jest jest równe w strzałem w kolano.

siwyw napisał(a):Ale myślę że sama modyfikacja, poszczególnych elementów jak np. zderzak jest już osiągalna.
i tak i nie, musiałbyś mieć bazowego gotowca żeby go zeskanować więc musiałbyś taki zderzak/auto mieć wypożyczyć a z tym też nie jest tak łatwo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Mar 2022, 14:29

Raczej myślałem nad formą usługową.
Czyli ktoś, chce coś przerobić, a ja takiej osobie to wykonuję.
Właśnie tak to wcześniej funkcjonowało.
Kiedyś pracowałem, dorywczo, w małej narzędziowni CNC. I właśnie prócz zwykłych zleceń, przychodzili goście z różnych firm tuningowych(samochody), czy customowych(motocykle) i prosili by dla nich coś wykonać wedle ich widzimisie.
Nie było tego dużo, bo firma też nie była nastawiona na tego typu produkcję.
I stąd moje pytanie o wielkość tego rynku i zainteresowanie właśnie takich modyfikacjami.
Myślę że i tak zaryzykuje z zakupem takiego skanera (70k pln), ale póki mogę to badam rynek, jak np. na tym forum.
siwyw
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Paź 2023, 13:12

Trochę siedzę w tym temacie (prowadzę firmę zajmująca się skanowaniem 3D) i może coś Ciebie zainteresuje to pisz na PW.
Ostatnio edytowany przez ArteK, 14 Kwi 2024, 13:54, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Regulamin pkt 4.4.e
nssk91
Obserwowany
 
Posty: 1