Skoda Fabia III czy Nowy Hyundai i20

15 Mar 2015, 10:38

Ja się nie zgodzę, bo turbo to bardzo fajny podzespół rozciągający moment obrotowy w większym zakresie. A jak wiadomo jeździmy momentem, a nie mocą. Niestety polityka producentów co do planowanego starzenia podzespołów jest szczególnie widoczna w koncernie VW. Fakt taki, że o turbo trzeba dbać.

W 2,0TDI problemem nie są też turbiny, a pękające głowice, zacierające się silniki spowodowane wadliwym układem smarowania, zużycie oleju i nietrwałe wtryskiwacze. Czasem też wywala korbowody bokiem. U mnie w tamtym tygodniu zatarł się jeden w Skodzie Octavii i nie ma na to rady, bo jak zapala się kontrolka to już po zabawie.

miwost napisał(a):usuwac posty na temat? Jakies dziwne zasady tu panuja.

teoretycznie tamten kolega nie powinien się zalogować nawet, bo wcześniej został zbanowany ale ostatnio został zmieniony skrypt forum i coś nie poszło jak powinno ;)
Ja się tylko pozytywnie wypowiadam o dynamice silnika i tego nie ukrywam ale w innych kwestiach patrze obiektywnie mimo, że mam Hyundaia. O stylistyce też się nie wypowiadam, bo to Twój gust :)
Teraz o serwisie Hyundaia:
Naprawy gwarancyjne są robione od ręki. Kiedyś się rozładował 2-letni akumulator z powodu nie zamykania auta na noc w garażu (większy pobór prądu w stanie czuwania) i przyjechało Assistance z kablami do domu - bez problemu został wymieniony na nowy za darmo mimo, że to element eksploatacyjny. ASO zamontowało również nieoryginalny dokupiony w internecie hak bez utraty gwarancji,
Wczoraj ojciec robił przegląd po 3 latach i zapłacił 400zł (oleje, filtry itp.) i nawet hamulce mu zrobili za darmo, bo raz na jakiś czas zapiszczały - też element eksploatacyjny nie podlegający gwarancji u żadnego producenta! Polecam właśnie ten serwis Hyundai SABAT Lublin, bo nawet ludzie z Rzeszowa do nich przyjeżdżają.
Jak jest w Skodzie musisz kogoś innego pytać.

Podsumowując [Hyundai - Skoda]:
Wyposażenie: 0:1
Dynamika silnika: 0:2
Trwałość: 1:2
Cena: 2:3
Gwarancja: 3:3
Ubezpieczenie: 4:3
Przeglądy: 4:4
Wykończenie wnętrza: 5:4
Wielkość wnętrza: 6:5
Spadek wartości: 7:5
Spalanie: 8:6
Stylistyka: ?:?
Jak dodasz stylistykę to otrzymasz wynik :yes:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Mar 2015, 11:27

Co do serwisu Skody to bardzo fajny jest we Wrocławiu przy ulicy Grunwaldzkiej. Kolega serwisował tam Skode do przebiegu ponad 500k km. Obsługa miła, był to serwis roku w Motorze chyba w którymś tam roku. Jednak serwis to nie wszystko... Nie ma co się rozwodzić tylko brać Hyundaia. Silnik to podstawa auta. Skoda go po prostu nie ma dobrego.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Mar 2015, 11:56

Turbo jest fajne, dopóki się nie zepsuje... Jak przyjdzie rachunek za naprawy (zwłaszcza nieplanowane) to pojęcie "od miłości, do nienawiści" nabiera naprawdę mocnego znaczenia. Turbina to element mający może wiele pozytywów, ale to jednocześnie wielkie "dziecko" - zaniedbasz jeden element i wszystko się sypie...
Typhoon
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

15 Mar 2015, 18:50

Dzieki wszystkim za opinie. Przydadza sie na pewno w podjeciu decyzji. Jak tylko zapadnie to pochwale sie co wybralem.

P.S. Strasznie mnie nastraszyliscie z tym turbo ;)
miwost
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Szukam

15 Mar 2015, 19:52

Pamiętaj, ja nie mówię, że turbo jest całkiem do kitu, ale moim zdaniem w takim małym samochodzie jest totalnie zbędne. Autka jakie szukasz, to typowo miejskie małe pojazdy, więc nie potrzebujesz potężnych momentów obrotowych, czy do częstego wyprzedzania.
Zresztą najlepszym będzie jak wypróbujesz takie auto (z turbo) i pogadasz z kimś, kto długo na tym jeździł :)
Typhoon
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2015, 11:25

Dzień dobry mam pytanie dotyczące tego tematu. Które z tych 2 aut będzie lepsze do jazdy głownie po mieście oraz sporadycznymi wyjazdami w trochę dłuższe drogi około 200-300 km ? Z góry dziękuję za odpowiedź.


Pozdrawiam
Kamil
kamil8810
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Zmiany w punktach karnych 2023 - powrót do przeszłości
    Ten rok to zdecydowanie czas zmian dla prawa ruchu drogowego w Polsce. Ponad dwa miesiące temu zetknęliśmy się z lawiną nowych regulacji, a już od 17 września 2023 roku, w życie weszła nowelizacja przepisów o punktach ...

05 Sie 2015, 12:32

Witam wszystkich. Wybrałem Fabię III. Oba samochody mają swoje plusy i minusy. Pierwsze co mi przychodzi na myśl: Fabia = lepsza dynamika i spalanie. i20 = lepsze materiały wykończeniowe i więcej miejsca z tylu.

Głównym czynnikiem wyboru okazała się zatem cena i to co w sobie zawierała - a tu już mamy według mnie przepaść. Zależało mi na klimatyzacji automatycznej - a ta w Skodzie jest dla wersji Style za 400 zł w pakiecie Komfort z wieloma innymi fajnymi dodatkami. Za samochód, któremu nic nie brakuje zapłaciłem 53,5k (Wersja Style, metalik, 90 KM, Hill Control, radio Bolero, gwarancja 4 lata, przeglądy 4 lata za 1 zł). Naprawdę polecam sprawdzić co tak skonfigurowane auto za taką kwotę ma. Można się pozytywnie zdziwić.

Za takie samo wyposażenie i silnik trzeba zapłacić w Hyundai 66,5 K (tylko wersja Premium ma klimatyzacje automatyczną i felgi aluminiowe).

Co do pytania kolegi - do miasta według mnie będzie lepsza Fabia - jest to zwrotniejsze i żywsze auto. i20 bardziej w trasę (o ile możemy mówić, że klasa B nadaje się na trasę :))
miwost
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Szukam

05 Sie 2015, 12:44

Chodziło mi bardziej o silnik bo naczytałem się tutaj o rożnych możliwych problemach z silnikami 1.2 tsi. Jestem zainteresowany zakupem tego o mocy 110 km. Ale piszecie że bywa z tym różnie i trzeba uważać czy nadal są z tym problemy?
kamil8810
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

05 Sie 2015, 14:03

TSI to szroty, które potrafią paść na gwarancji więc jeśli chcesz użytkować auto dłżej to polecam "wejść" w inną markę :ok:
Jaki masz budżet na auto. Zobacz na Megane III, już są tanie a będą jeszcze tańsze bo wychodzi nowy model. 110 konny silnik to normalne 1.6 a nie jakieś kombinowane 1.2, auto wygodne a nie puszkowate w trasy, ma klime i inne podstawowe rzeczy.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

05 Sie 2015, 14:06

Pisałem wcześniej w tym wątku, że turbo w samochodach to wynalazek niezbyt udany i generalnie jestem jego przeciwnikiem. Nie zmieniłem za bardzo zdania, choć udało mi się ostatnio trafić na parę artykułów związanych z eksploatacją takich silników, a także porozmawiać z użytkownikami silników turbo (benzyniaków w większości).
Generalnie turbo daje rzeczywiście korzyści, ale okupione jest to zachowaniem rygorystycznych zasad i kultury technicznej. Można to porównać do niemowlaka, którego trzeba dopieszczać na każdym kroku i niezwykle uważać. W zamian odwzajemnia się samymi plusami.
Silniki TSI generalnie nie cieszyły się sławą, w Passacie zdarzały się wycieki, a silniki brały olej jak smok (zresztą w Skodach i Seatach było tak samo).
Plusem Skody powinny być niskie koszty eksploatacji.
Skoro wziąłeś silnik z turbo, to warto sobie przyswoić kilka podstawowych zasad, a samochód powinien służyć bezproblemowo:
1. Zakaz tankowania paliw z niepewnych stacji, jakiekolwiek zanieczyszczenia = turbosprężarka leży i kwiczy
2. Wymieniać częściej olej i filtr powietrza, niż zaleca to producent, oczywiście też bez przesady, ale wymiany na przykład po upływie 75% zalecanych interwałów, nie zaszkodzą, a wręcz wpłyną bardzo korzystnie na żywotność turbosprężarki
3. Zakaz gwałtownego przyspieszania i kręcenia na wysokie obroty, bezpośrednio po odpaleniu silnika (zwłaszcza w zimie). Po prostu spokojna jazda, praktycznie tak jak przy wolnossącym. W dodatku nie należy od razu wciskać mocno gazu, gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie optymalną wartość. Trzeba jeszcze chwilkę odczekać, aby się nagrzał olej.
4. Po zakończonej jeździe, zostawić chociaż na chwilkę silnik, żeby turbosprężarka mogła się schłodzić. Nie należy wierzyć wyłącznie w pompy mające wspomóc proces schładzania turbosprężarki (w niektórych modelach) - to jest tylko pomocnicze. W mieście nie musi to trwać długo (wystarczy ponoć 30 sekund), natomiast po intensywnej jeździe np. po autostradzie, minuta to minimum, nie zaszkodzi nawet około dwóch (pamiętać o wyłączeniu systemów START - STOP :))
5. Nie używać nigdy oleju niezgodnego z zaleceniem producenta. Nie ma, że jakiś Pan Heniu, czy Zdzisiu najlepszy majster próbował z powodzeniem. Takie postępowanie to droga do zniszczenia turbo i zatarcia silnika. Nie będzie także mowy o naprawie gwarancyjnej.
6. Nie warto oszczędzać na ASO i niepewnych podzespołach (zwłaszcza tanich zamiennikach). Oszczędzi się teraz, ale jak się turbo rozleci, to zapłaci się z nawet z kilkunastokrotną nawiązką.
7. Korzystać wyłącznie ze sprawdzonych warsztatów. Niefachowa naprawa potrafi wyrządzić tak samo wielkie szkody, jak niewłaściwa eksploatacja, włącznie ze zniszczeniem silnika.
To i tak nie wszystkie zalecenia, ale według mnie te najważniejsze. Mnie też czeka prawdopodobnie przygoda z turbo (i to nawet z dwoma samochodami), dlatego - mimo jednak niechęci do tego komponentu - to biorę się w garść i uczę się zasad poprawnej eksploatacji.
Warto poszukać info w prasie i w sieci, nie brakuje dobrych wskazówek :)
Typhoon
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2015, 14:51

Akurat turbo samo w sobie nie jest problemem. Volskwagen popełnił błąd wsadzając do jednego silnika kilka nowoczesnych technologii. Mam na myśli silniki TFSI (F - oznacza bezpośredni wtrysk benzyny). Główny problem to to, że silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny są niedopracowane i wiele marek na tym poległo: Mitsubishi - 1.8 GDI, Renault - 2.0 IDE, VAG - 2.0 FSI/TFSI itd.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Sie 2015, 17:07

Z tego co widziałem nowa wersja 1.2 TSI EA211 jest montowana w VW od 2012 roku (w Skodach dopiero od tego). Jak na razie nie ma z nim takich problemów jak z EA111.
miwost
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Szukam

06 Sie 2015, 08:10

Samochodu jeszcze nie kupiłem ale coraz bardziej rozważam jego zakup. Do tej pory posiadamy w rodzinie 10 letnią Fabię 1. generacji i auto sprawuje się dobrze. W niej jest silnik bez turbo 1.2 chyba 70 kilka koni (szału nie ma). Auto nie miało żadnej większej awarii ale już 10 lat robi swoje. Chcieliśmy zmienić na nową Fabię ale skoro piszecie, że należy uważać na silnik i się z nim delikatnie obchodzić to pewnie to przemyślimy bo naprawa turbo jak piszecie to nie są tanie rzeczy. Ta i20 nawet ładnie wygląda ale cenowo już tak sobie to jest moim zdaniem. Fabia jest trochę tańsza. W grę wchodzi tylko zakup nowego auta.
kamil8810
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

06 Sie 2015, 08:20

Patrząc na to co oferuje to Hyundai jest mega tani i nic lepszego za te pieniądze nie znajdziesz. Skoda jeszcze by uszła jakby miała jakiś mocniejszy silnik bez turbo. Niedawno była wyprzedaż w Renault i można było dostać Megane 1.6 16V za 50 tysięcy, ale to segment C.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Sie 2015, 08:56

No widzę tę ofertę na Renault ale nie wiem czemu jakoś nie jestem przekonany do francuskich aut ale może w chwili czasu przejdę się do serwisu zobaczyć jakieś autko. Chodzi nam tez po głowie Auris no ale to już hardcore cenowy dla nas
kamil8810
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam