Skoda Fabia III czy Nowy Hyundai i20

06 Sie 2015, 13:08

Megane jest najlepszym wyborem teraz na rynku a francuska myśl techniczna jest lepsza niz niemiecka aktualnie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

06 Sie 2015, 13:21

A czemu tak uważasz jeśli mogę wiedzieć?
kamil8810
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

06 Sie 2015, 13:50

Francuska myśl techniczna jest przede wszystkim awaryjna, ale Clio podobno słynie z niewielkich kosztów eksploatacji, co sprawia, że to auto jest w całokształcie dość opłacalne. Benzynowe silniki są dość trwałe, z dieslami jest gorzej, czasami dużo gorzej.
Typhoon
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sie 2015, 13:57

Nie no u nas w grę wchodzą tylko benzyniaki bo zanim by się diesel wrócił to świat by się skończył. Aktualny samochód ma ponad 10 lat a dopiero co pykło mu 100 tys km. Więc jak coś to benzynka. A właśnie boję się o awaryjność francuzów bo takie chodziły o nich opinie niestety
kamil8810
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

06 Sie 2015, 14:02

Typhoon napisał(a):Francuska myśl techniczna jest przede wszystkim awaryjna
skąd ta teza? Wysnuta na podstawie opinii o Lagunie II 1.9 dci?
Prawda wygląda tak, że obecnie w świecie motoryzacji najmniej usterkowe są pojazdy z najprostszymi rozwiązaniami technicznymi. Renoma marki nie ma tutaj nic do rzeczy
Z tymi dieslami też nieźle pojechałeś :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Sie 2015, 14:07

kamil8810 napisał(a):Patrząc na to co oferuje to Hyundai jest mega tani i nic lepszego za te pieniądze nie znajdziesz.


Bzdura. Patrząc na to co oferuje Hyundai to i20 jest właśnie mega drogi, a nie mega tani. Tanie to są Clio, C3 albo Fabia.

Tylko i20 w wersji Premium ma porównywalne wyposażenie do FIII Style. Tylko, że różnica w cenie między nimi to 15 tysięcy złotych uwzględniając porównywalne silniki, ceny pakietów wyposażenia, koszty przeglądów i rabaty dealerów. I wiem co mówię bo w przeciwieństwie do ciebie jeździłem obydwoma i negocjowałem ceny w salonach.

I taka mała uwaga jakie nieprzemyślane rzeczy można znaleźć w i20 - regulacja wysokości pasów bezpieczeństwa jest tylko w wersji Premium (w Lanosie na Boga mogę regulować wysokość pasa..)... dokładając do tego brak możliwości regulowania wysokości fotela pasażera - tym niższym będzie naprawdę komfortowo z pasem na wysokości szyi, nie wspominając o bezpieczeństwie.
miwost
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Szukam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE
    Sześć cylindrów w układzie rzędowym. Pojemność: od 2,5 do 3 litrów. Zalety: dostępność i dobry potencjał do tuningu. Silniki Toyoty z rodziny JZ zyskały już status legend. Solidny żeliwny blok jest w stanie ...

06 Sie 2015, 14:49

mike1735 napisał(a):skąd ta teza? Wysnuta na podstawie opinii o Lagunie II 1.9 dci?
Prawda wygląda tak, że obecnie w świecie motoryzacji najmniej usterkowe są pojazdy z najprostszymi rozwiązaniami technicznymi. Renoma marki nie ma tutaj nic do rzeczy
Z tymi dieslami też nieźle pojechałeś

To teza wysnuta, na podstawie raportów usterkowości. Popatrz sobie na raporty, np. TUV i możesz od razu rozpocząć wertowanie od końca tabel, niezależnie od segmentów. Renault, Citroen i Peugeot, niezmiennie od lat.
Gdybyś uważniej przeczytał, co napisałem, to benzynowce francuskie są mniej problematyczne, poza tym wiele części nie jest drogich. Nie mniej trafił się kiedyś Peugeot, który w trakcie testu poszedł z dymem...
Typhoon
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sie 2015, 15:56

Tymi raportami można się co najwyżej podetrzeć. Są równie miarodajne i ustawione jak testy NCAP. Auta z przepalającymi się nagminnie żarówkami czy innymi pierdołami są pozycjonowane niżej od tych, w których silniki po gwarancji mogą służyć co najwyżej za rzeźby w salonie. Czemu? Bo rankingi tworzą niemiaszki, a to właśnie w ich autach silniki padają jak muchy
Także zanim znów wyskoczysz z tak barwną tezą i równie interesującym argumentem za to troszkę pomyśl :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Sie 2015, 17:35

Mike nie ma co sie kłócić z Januszem, jak mu sie wysypie tsi czy inny niemiecki szmelc to bedzie siedział cicho i mówił "to sie zdarza".
W takiej megane nie ma nic skomplikowanego, prostota w silnikach, wnętrzu i wyposażeniu. To co kiedys na rynku bedzie w cenie złota. :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

06 Sie 2015, 18:12

Zawsze można próbować :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Sie 2015, 19:49

No brawo, pokaz klasy. Wszystkich, którzy mają odmienne zdanie nazywani są "Januszami'?
Po prostu poziom high-endowy. Do tego czytanie ze zrozumieniem widzę też szalejące. Po co dopytać, od razu wrzucić do półki hejterów, albo dobra, nie będę kontynuować i schodzić na taki poziom.
"Profesura" motoryzacji... żenada
Typhoon
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sie 2015, 21:31

Ty pokazałeś "klasę" , "poziom" oraz "wiedzę" poprzez pierwsze zdanie cytowane potem przez Mike1735.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

06 Sie 2015, 23:36

Nie mam ochoty się z Tobą kłócić, najwyraźniej nie każdy mający funkcję moda, ma do tego kompetencje, albo zwyczajnie powoduje to zmiany w psychice (mam władzę...).
Po pierwsze, do tego usera, o którym wspominasz, ZWRÓCIŁEM JEDYNIE UWAGĘ. Nie szukałem napinki, zaczepki, ani agresji! Jeżeli nie spodobał mu się jakoś styl, to może zawsze do mnie napisać, choć uważam, że nie powiedziałem nic chamskiego, czy złośliwego. Jeszcze raz podkreślam, jeżeli ma jakiekolwiek zastrzeżenia do mojej wypowiedzi, zawsze możemy do wyjaśnić.
Po drugie: Na razie to najgłośniej Ty modzie się wypowiadasz (rozumiem, że jesteś zarazem adwokatem, bo próbujesz niemal wejść mi na głowę i dookoła bombardować swoimi mało produktywnymi wyrażeniami).
Po trzecie: Dałeś popis też w swojej wypowiedz: "jak mu sie wysypie tsi czy inny niemiecki szmelc". Czyli według Ciebie w Mondeo są silniki TSI? Haha padłem, rozumiem, że Twoje Mondeo i drugie wpisane auto to może szmelc? Dobry deal!
Nie będę z Tobą polemizować, masz prawo mieć w tyle moje zdanie, ale nie masz prawa mnie obrażać na boku..., czy to Twój styl, bo widzę, że w tym wątku już był dym z postami...
Na koniec do mike: Możesz wierzyć w teorie, że rankingi są ustawiane, itp. Jeździłem niemieckimi autami, członkowie mojej rodziny i wielu znajomych jeździ niemieckimi, japońskimi i włoskimi autami. O dziwo w żadnym "Niemcu" nie padł nigdy silnik (rozpiętość wiekowa od 3 do 15 lat), a same auta nie psuły się szczególnie często. Japończyki z kolei potwierdziły, że niezawodność to ich mocna strona. Włoch (Alfa) natomiast wybitnie potwierdza tezę, że warsztat to jego (jej) drugi dom.
Poza tym powtarzam, nie mówiłem, że francuskie auta to dno i szroty, nie mniej nie spotkałem jeszcze osoby, która o tym aucie mówiłaby w superlatywach. Benzyniaki natomiast można polecić, bo choćby pisałem wcześniej, że Clio to może nie demon niezawodności, ale ma niskie ceny części, a silnik benzynowy jest trwały (bije diesla na łeb).
Ile mam to jeszcze powtarzać?
Typhoon
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2015, 08:02

Forum jest od przedstawiania swoich racji i opinii, a więc przedstawiłem tylko kontrargumenty wobec Twojej barwnej teorii, do której również masz prawo. Zasadniczo To ty robisz problem, bo ktoś ma inne zdanie od Ciebie
Typhoon napisał(a):Włoch (Alfa) natomiast wybitnie potwierdza tezę, że warsztat to jego (jej) drugi dom.
jak się nie dba to się psuje, chociaż pewnie ot tak sobie napisałeś aby potwierdzić swoją teorię i się lepiej poczuć. Ale tu się nie będę wypowiadać, bo zarzuci mi się fanatyzm :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Sie 2015, 08:33

Nie no Panowie trochę chyba zboczyliśmy z tematu coś mi się wydaje :) spokojnie. :piwo: Ale wracając dużo część przedstawionych przez was argumentów przemawia za tym aby przyjrzeć się Renault jednak mam jakiś taki wewnętrzny opór jak wspominałem wcześniej. Będę chciał rozważyć i tę propozycję bo nie obraziłby się pewnie nikt w rodzinie jak by się udało znaleźć większe auto niż Fabia w atrakcyjnej cenie. No ale tak jak wspominałem wcześniej do tej pory użytkujemy Fabie I i nie ma z nią problemów (wiem, ze to trochę głupi argument) więc logiczne było, że Skoda to pierwsze auto o którym pomyśleliśmy. Jeden z forumowiczów przedstawił dość dziwne przypadłości Hyundaia co mnie lekko do niego zniechęciło no i jego wyliczenie ceny (nie sprawdzone przeze mnie) sprawiło, że odeszła mi ochota na zakup Hyundaia.
kamil8810
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam