Skoda Octavia 1.9 TDI 110 KM Kombi

01 Lip 2008, 16:16

Witam

Szykuje się do zakupu tego autka, więc moja prośba o podpowiedzenie mi na co mam zwrócić uwage przy zakupie Ostawi 1,9 Diesel 110km po faceliftingu.
Gdzie zaglądnąć, w co postukać itp. aby nie kupić jakiej trefnej szt.

Może też jakieś opinie co do tego autka, co go najczęściej boli, co się psuję, jakie są mocne i słabe strony.

Chcę wydać max 25tyś zł. a najlepiej 20tyś zł.

Dzieki
marin
Nowicjusz
 
Posty: 2

01 Lip 2008, 22:56

Czesc,
na Oktavii sie nie znam,bo nie mialem do czynienia.
Moge powiedziec tylko tyle,ze jesli bedzie to samochod sprowadzony
to uwazaj na przebieg. Diesle, z zagrancy lubia miec przekrecony licznik ;)
Kolega kupil Oktavie z przebiegiem niby 190 tys.
a jak pojechal na serwis to gosc zapytal czy ma mu psuc humor ile ma naprawde przejechane? :D
Miala 400 tys prawie.
Co do szczegolow dot. auta niech wypowiedza sie inni.

Btw. Ksiazki serwisowe lubia byc podrabiane,wiec zwroc uwage na to w jakim stanie jest kolo kierownicy, pedaly, siedzenia, itp.
Chociaz kombinatorzy dla sprzedania auta wymieniaja nawet takie rzeczy, to jest to jakis sposob :)
Litas
Początkujący
 
Posty: 87
Miejscowość: Cieszyn

02 Lip 2008, 10:48

Juz tam zaraz każy oszukuje......trzeba zwrócić uwagę na to jak zachowuje się sprzedawce....i najlepiej jechać z mechanikiem, który sprawdzi, posłuch pracy silnika i stwierdzi coś na temat silnika. Widziałem juz takich kolesi którzy posłuchali silnika, obejrzał i wiedział co jest nie tak.....a wiec nie ma sie co tam jarac jakimiś cofniętymi licznikami.....czy podrabianymi książkami serwisowymi :)
______________PRECZ Z [ *F*O*R*D*A*M*I ]_________
miszarus
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Miejscowość: zachodnio-pomorskie

02 Lip 2008, 12:54

Jeśli samochód jest zadbany, koszty eksploatacji można utrzymać na relatywnie niskim poziomie. Poważne usterki mechaniczne eliminujące pojazd z jazdy zdarzają się rzadko. Częściej dokuczają właścicielowi usterki instalacji elektrycznej, immobilisera, centralnego zamka i elektrycznych podnośników szyb. Częstym defektem jest zacieranie się mechanizmu napędu wycieraczek. W silnikach 1,9 TDI kłopoty może sprawiać przepływomierz powietrza. Amortyzatory i łożyska kół wytrzymują przebieg około 90 tysięcy km. Oczywiście na naszych nierównych i dziurawych drogach wzrasta częstotliwość obsługi układu zawieszenia - tulei i drążków stabilizatorów. Podkreślić należy dobre zabezpieczenie antykorozyjne samochodu.

źródło: http://www.motofakty.pl/artykul/skoda_octavia_i_1996_8211_2004_.html

http://www.motoryzacja-samochody.pl/skoda_octavia.html

http://www.samochody.mojeauto.pl/skoda/dekra/skoda_octavia.html

...Google - zupełnie jak Twoja druga żona 8)

miszarus napisał(a):.trzeba zwrócić uwagę na to jak zachowuje się sprzedawce....i najlepiej jechać z mechanikiem,

1.Sprzedawca, który po raz 20-sty sprzedaje trefne auto zachowuje sie pewnie.
2.Nie każdy ma mechanika w rodzinie.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

02 Lip 2008, 12:58

Ale czy nie warto zainwestować w mechanika jakiegoś, zapłacić mu te 50 zł i zabrać go ze sobą. Za 50 zł będzie aktywny i pomoże w wyborze. No przecież każdy zna jakiegoś mechanika.....o ile sam nim nie jest :)
Życzę dobrego zakupu.....

PS. Sprzedawca który sprzedaje 20 raz trefny samochód napewno jest już znany.....i omijany jest szerokim Łukiem :)
______________PRECZ Z [ *F*O*R*D*A*M*I ]_________
miszarus
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Miejscowość: zachodnio-pomorskie

02 Lip 2008, 18:40

miszarus napisał(a):Juz tam zaraz każy oszukuje......trzeba zwrócić uwagę na to jak zachowuje się sprzedawce....i najlepiej jechać z mechanikiem, który sprawdzi, posłuch pracy silnika i stwierdzi coś na temat silnika. Widziałem juz takich kolesi którzy posłuchali silnika, obejrzał i wiedział co jest nie tak.....a wiec nie ma sie co tam jarac jakimiś cofniętymi licznikami.....czy podrabianymi książkami serwisowymi :)


Pokaz mi gdzie napisalem,ze kazdy oszukuje???
Po drugie nie jaram sie cofnietymi licznikami.
Gratuluje nadinterpretacji.
Litas
Początkujący
 
Posty: 87
Miejscowość: Cieszyn

09 Lip 2008, 14:06

a co powiecie o Vectrze B z silnikiem Diesla 2L bądź 2,2L
marin
Nowicjusz
 
Posty: 2

09 Lip 2008, 14:11

vectre b po face liftingu sobie odpusc niby ona ma juz ocynk
a w ogłoszeniach niemieckich pełno widze ze rdza, szczegolnie na klapie bagaznika i kantach drzwi :)
pzdr
Pawlo
Zaawansowany
 
Posty: 588
Miejscowość: Bolesławiec

10 Lip 2008, 23:16

Witam....mój znajomy jest szczęśliwym właścicielem podobnego auta....tam nic się nie dzieje...Tylko wymiana oleju i filtrów,
norwegian1985
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Poznań

09 Lip 2010, 15:50

witam piotrek z tej strony.
ja kupilem sobie octavie z silnikiem 1.9 tdi 90 km i nie zaluje samochody nie do zdarcia
wiadomo o kazdy trzeba dbac zeby sluzyl dlugo ale mam przyklad znajomy taxsowkarz ma 2e skody jedna ma 300000tys km a drogi 500000tys km co mi mowil zmieniac olej i filtry co 10000tys km i jezdzisz az do znudzenia. jedna rzecz tarcze z przodu jak zmienisz to moga byc problemy z czujnikiem wiem od paru kolesi(taxsowkarze w hiszpani urzywaja octavie bo sa prawie nie zawodne)
kozlarz
piotrekbu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: pojebana hiszpania