REKLAMA
Docenione w Europie rewolucyjne silniki Diesla Mazdy zdobyły broniącą się przed olejem napędowym Japonię, a niebawem ruszają na podbój Ameryki.
Unikatowe połączenie niezrównanych osiągów i oszczędności paliwa, oferowane przez linię czystych silników Diesla SKYACTIV-D Mazdy, wzbudza podziw ekspertów i klientów na całym świecie.
Innowacyjna technologia Mazdy odnosi globalny sukces, zdobywając niezwykłą popularność nie tylko w tych częściach świata, gdzie silniki Diesla są już powszechnie stosowane. W przeciwieństwie do Europy, gdzie ponad połowa zakupionych nowych samochodów osobowych zasilana jest olejem napędowym, w Japonii silniki wysokoprężne stanowią jedynie 0,4% rynku samochodów osobowych. Pomimo to, aż cztery na pięć Mazd CX-5 sprzedanych dotychczas w Japonii kryje pod maską silnik Diesla SKYACTIV-D o pojemności 2,2 l.
Jak działa silnik diesla SKYACTIV-D?
Jednostka SKYACTIV-D stanowi doskonały przykład przełamywania konwencji przez Mazdę. Niezwykle niski stopień sprężania 14:1 – obecnie najniższy na rynku dla silników Diesla – poprawia spalanie paliwa oraz wydajność, jednocześnie zmniejszając emisję szkodliwych substancji, w szczególności tlenków azotu (NOx). Wyjątkowo płynnie i cicho pracujący układ SKYACTIV-D jest jedynym silnikiem Diesla, który bez końcowego oczyszczania spalin spełnia wymogi normy Euro 6, jeszcze na długo przed wejściem jej w życie we wrześniu 2014 r.
Dwustopniowe turbodoładowanie silnika podnosi moment obrotowy i przyspiesza reakcję na polecenia kierowcy, nawet gdy wskazówka przekracza 5000 obr./min. Zużycie paliwa i emisja CO2 pozostają przy tym najlepsze w danej klasie samochodów (Specyfikacje europejskie), począwszy od 3,9 l/100 km i 104 g/km w przypadku nowego sedana Mazda6 oraz jedyne 4,6 l/100 km i 119 g/km dla modelu CX-5. Z tego względu SKYACTIV-D staje się mocną alternatywą dla samochodów hybrydowych, która oprócz ekonomii gwarantuje radość z jazdy.
POLECAMY Mazda CX-5 samochodem roku w Japonii
Technologia czystych silników Diesla Mazdy obecnie szykuje się do wejścia na rynek północnoamerykański, w którym jednostki wysokoprężne tradycyjnie mają niski udział (około 3%). Nowa Mazda6, która ma się pojawić w tym regionie w drugiej połowie 2013 r., będzie pierwszym samochodem osobowym napędzanym nowoczesnym silnikiem Diesla, oferowanym przez azjatyckiego producenta w Stanach Zjednoczonych.
"Linia silników Mazdy SKYACTIV-D ma szansę zmienić nastawienie klientów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie i ich negatywne przekonania na temat jednostek wysokoprężnych." – wyjaśnia Jim O’Sullivan, prezes i dyrektor generalny Mazdy na Amerykę Północną. "Spodziewamy się wielkiego sukcesu, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że nasza technologia czystych silników Diesla rozwiewa rosnące obawy klientów dotyczące zarówno cen paliw, jak i zanieczyszczenia środowiska.".
Niepodważalną zaletą silników SKYACTIV-D jest fakt, że spełniają one nie tylko ścisłe wymogi emisji w Europie, ale i w Japonii oraz Ameryce Północnej. Ponadto, w przeciwieństwie do swoich konkurentów, którzy muszą oferować specjalne, ekologiczne wersje zasilanych olejem napędowym pojazdów, silniki Diesla Mazdy nie wymagają kosztownego oczyszczania spalin z NOx na tych rynkach. W tym świetle nie zaskakuje fakt, że SKYACTIV-D 2.2 będzie brał udział w tegorocznym konkursie na najlepszy silnik świata "International Engine of the Year", który odbędzie się w czerwcu na targach Engine Expo w niemieckim Stuttgarcie.
"Unikatowe charakterystyki czystego silnika Diesla SKYACTIV-D dają Maździe przewagę konkurencyjną w każdym zakątku świata" – mówi Ichiro Hirose, szef R&D Mazdy w Europie. "Ten silnik zyskał uznanie w całej Europie, gdzie już jest uważany za jedną z najlepszych jednostek Diesla dostępnych na rynku. Jesteśmy pewni, że SKYACTIV-D zapewni nam wiodącą rolę w promowaniu samochodów osobowych zasilanych olejem napędowym także w innych regionach.".
POLECAMY Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy
Od momentu swojego debiutu w modelu Mazda CX-5, SKYACTIV-D 2.2 przyciąga jak magnes. Przykładowo, nowy kompaktowy SUV zyskał uznanie jurorów za "rewolucyjną" technologię czystych silników Diesla i zdobył tytuł Samochód Roku w Japonii 2012-13. Model CX-5 z silnikiem SKYACTIV-D 2.2 został ponadto przyjęty do japońskiej Automotive Hall of Fame, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii "Technologie Motoryzacyjne Roku 2012-13". Wśród najnowszych nagród przyznanych w Europie modelowi CX-5 i SKYACTIV-D znajduje się pierwsze miejsce w kategorii SUV w zeszłorocznej edycji konkursu na najbardziej ekologiczne samochody "Green Awards", organizowanym przez brytyjski What Car?. Wspomniany duet otrzymał również tegoroczne "Trofeum SUV" od francuskiego tygodnika l’Argus de l’Automobile oraz tytuł "SUV Roku" od hiszpańskiego magazynu Motor Mundial. Sam silnik SKYACTIV-D 2.2 w styczniu zdobył drugą pozycję w niemieckim konkursie "International Paul Pietsch Award 2013", w którym wyróżniane są innowacyjne rozwiązania techniczne w motoryzacji.
źródło: Mazda