Sprinter 211 bierze dużo oleju

07 Lip 2019, 12:49

Witam, kupiłem sprintera 211 2001 rok i mam problem bo bierze 0,7 litra oleju na 1000 km. Kopci czasami na niebiesko gdy przygazuje lub gdy ruszam na skrzyżowaniu. Możliwe że turbo mimo braku luzów bierze olej? Przebieg 180 tysięcy kilometrów. Z góry dziękuję za pomoc.
Sprinter211
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Lip 2019, 13:27

Raczej uszczelniacze zaworowe do roboty, zrób jeszcze próbę olejowa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lip 2019, 17:31

Gdy odpalę auto z rana to nie puszcza nawet małej chmurki. A jest taka możliwość żeby turbo brało tyle oleju?
Sprinter211
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Lip 2019, 19:06

jeżeli nie ma luzu to nie sądzę, zdejmij rurę od turbo i zobacz czy jest zaolejone, to samo z collerem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lip 2019, 19:18

Są aby śladowe ilości oleju
Sprinter211
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Lip 2019, 19:27

Jeżeli to pierścienie olejowe to może spalać coraz więcej oleju czy będzie łykał cały czas 0,7 litra na 1000 km i mogę cały czas dolewać bez remontu silnika?
Sprinter211
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris 1,5 Dual VVT-iE o mocy 111 KM
    Nowa Toyota Yaris napędzana jest między innymi produkowanym w Polsce silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l i mocy 111 KM. Motor jest o 10 proc. mocniejszy od silnika 1,33 z poprzedniej wersji modelu. Dzięki temu samochód ...
    Na żywo i zza kierownicy
    Wakacje ze smartfonem w ręce? Dlaczego nie, o ile nie prowadzimy w tym samym czasie samochodu i nie zajmujemy się telefonem bardziej niż tym, co dzieje się na drodze. W przeciwnym razie dekoncentracja za kierownicą może skończyć ...

07 Lip 2019, 20:12

ludzie dolewają i więcej ale nie twórz dzwinych historii tylko zweryfikuj problem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lip 2019, 21:46

No masz rację, na początek wymienię turbinę bo to najtańsza z opcji i zobaczę czy będzie poprawa, jeżeli to nie turbo to będę musiał auto zezłomować ponieważ mieszkam w Niemczech i naprawa tu się nie będzie opłacała, będzie szkoda bo miesiąc temu 4 tysiące euro za niego zapłaciłem.
Sprinter211
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Lip 2019, 21:59

a Ty dalej swoje..... polecałem zdiagnozować a nie wymieniać wszystko na pałę.... :?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lip 2019, 22:10

Poczytam o co chodzi z tą próbą olejową i to zrobię.
Sprinter211
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Lip 2019, 22:15

Dziwi mnie Twoje podejście bo diagnoza problemu to tylko czas a wymiana części kosztuje a możesz nie trafić kilka razy i masz tylko kasę utopioną bez efektów
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4