Śruby - Smarujemy czy nie.

16 Mar 2008, 21:50

Jak powszechnie wiadomo połączenia gwintowe zabezpiecza się przed zapieczeniem poprzez nałożenie warstwy smaru. I tu moje pytanie czy przy śrubach (fachowo szpilkach) mocujących koła też można(lub trzeba) nakładać warstwę smaru.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

17 Mar 2008, 10:36

Śrub mocujacych koła nie wolno niczym smarować.Nalezy tylko podczas np. wymiany koła zadbać o to,żeby nie wkręcać ich brudnych.Muszą być czyste i suche,a najlepiej jak przed przykręceniem koła wyczyscimy je szczotką drucianą.
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 18 Mar 2008, 13:42, edytowano w sumie 1 raz
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Mar 2008, 19:44

Dokładnie tak jak moderator powiedział :) Czyściutkie śruby wkręcamy.

Śruby się pisze Panie Moderatorze :P Literówka ;)
Ziółek
 

18 Mar 2008, 09:43

Proszę przybliżyć temat - ja od blisko 25 lat śruby mocujace koła bardzo cienką warstwą zwilżam smarem i jak dotąd nie miałem przygód. Tak zwilżone śruby łatwiej później mi odkręcić i nie zapiekają się.
wojtek19
Nowicjusz
 
Posty: 27

18 Mar 2008, 13:48

Ziółek - dzięki za uwagę.Cholerka,taki wstyd... :oops: .I to moderator.... :oops: :oops: :oops:
Wojtek19 - śrub tych nie należy niczym smarować,ponieważ jest ryzyko,że się odkręcą(nie koniecznie może to nastapić,ale jest taka możłiwość).Jezeli wkręcasz śruby czyściuteńkie i suche,to nie mają prawa się zapiec,bo niby od czego?Czasami,jak się kupi samochód z salonu(czyli nowy),to na tych śrubach jest taka biała powłoka,przypominająca smar.Ale nie jest to smar i w sklepie raczej tego nie kupisz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Mar 2008, 15:17

Jezeli wkręcasz śruby czyściuteńkie i suche,to nie mają prawa się zapiec,bo niby od czego?


Jak to od czego. Od sił jakie działają na śruby.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie silniki wybierają Europejczycy?
    Analitycy sygnalizują, że październik 2017 r. był momentem przełomowym pod względem wybieranego przez kierowców rodzaju paliwa. W ciągu tego miesiąca zarejestrowano ponad 619 tys. pojazdów z silnikami benzynowymi, ...
    Toyota Supra - 5 rzeczy o których warto wiedzieć
    Toyota Supra to ikona samochodów sportowych i bardzo ważny model w historii Toyoty. Pierwsza Supra pojawiła się na rynku pod koniec lat 70. i aż do 2002 roku samochód był sprzedawany nieprzerwanie w postaci ...

18 Mar 2008, 20:27

A jak zadbać nie o śruby tylko o nakrętki - np w Matizie ? Cho....ra pare razy mi się zdarzyło przy odkręcaniu kół u....lić szpilke . Z tyłu to mały problem z wymianą , ale z przodu ....... ? Piasta na : stół : Tak miałem ostatnio :( W przodzie urwałem jedną a z tyłu po podgrzaniu palnikiem dało się odkręcić .) :( Więc jak smarować czy nie ? Były też polonezy , gdzie producent zastosował dłuższe śruby - pasowały do aluminowych felg . Jak ich się nie posmarowało , to po czasie jak przyrdzewiały , przy odkręcaniu niszczyły gwint :(
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Mar 2008, 12:43

Tak dla jasności zapieczenie gwintu to nie zardzewienie.

No to smaruje się czy nie?
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

19 Kwi 2008, 14:31

Generalnie się nie smaruje, ale można naprzykład zwykłym ołówkiem tak jakby się mazało po gwincie pociągnąć, powinno zabezpieczyć przed zapieczeniem.
Jacek
jaceknie
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Nowy Dwór Maz.

20 Kwi 2008, 00:20

Jak już sie tak czepiliście tych śrub i chcecie o nie zadbać, skoczcie do sklepu kupcie WD-40. Napsikajcie to na śrubki wysuszcie i nakręćcie!! Nie będą wam rdzewieć
Szatek
Aktywny
 
Posty: 302
Miejscowość: Elbląg

23 Kwi 2008, 13:32

pracuje w kopoalni jako mechanik... i powiem ze my smarujemy sruby przy 24ton wagi maszyny i sie nie odkrecaja... wiadomo ze szpilki czasmi sa poluzowane ale to od dzialania sil.. a to czy je posmarujemy smarem czy nie to nie ma zadnego znaczenia...smar nakladamy tylko po to by slizgal nam sie brud po gwincie i lepiej nam wkrecalo... pozdraiwam
....
david_dgl
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4
Miejscowość: Głogów

26 Kwi 2008, 19:47

ja "od zawsze" smaruje śruby (szpilki kół, bo o nich tutaj mowa) cieniutką warstwą smaru miedziowego. Nie zapiekają się i nie odkręcają! Tego samego smaru używam też przy skręcaniu złączek na wydechu! Rewelka! Zero zapieczonych śrub!

WD-40 jest dobry do śrub 5.5 z marketu... Ale 8.8 i mocniejszych już nie rusza... :?
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

29 Kwi 2008, 16:42

Śruby TRZEBA SMAROWAĆ !!
Ja od wieków dawna smaruje. Zawsze z łatwością w razie potrzeby można je odkręcic. Oczywiście jak kolega wspomniał o czystośc zawsze trzeba dbac ale smarowac również trzeba . :D Oczywiście też nie 'walic' na te śruby ale też z umiarem by za dużo piachu się nie przykleiło :D
Pozdrawiam,
norpaw
norpaw
Stały forumowicz
 
Posty: 1107
Zdjęcia: 9
Miejscowość: k/Poznań

04 Maj 2008, 15:26

ja w opelku nie smaruje srub ale jak sie ktoś uprze to ja bym popierał kolege Fourup-smar miedziowy.Fourup a jak myślisz czy gwint sondy lambda podczas wymiany mozna poczestować ta miedzianką?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

05 Maj 2008, 21:23

Ja nie tyle, ale mój tato. Począwszy od fiata a skończywszy teraz na bmw nigdy śrub nie smarował. Nie dokręca się ich po prostu "na dyfer" oczywiście skręcasz na max, ale gdy już zaczynają "trzeszczeć" tak jakby (nie wiem jak opisać ten dźwięk) nie kręcisz dalej. Nigdy nie mieliśmy z nimi problemów jak i nigdy żadna nam się nie zapiekła. Pozdrawiam :)

Jak zwykle i w większości tematów - są dwie szkoły :D jedna mówi, że trzeba smarować, druga że nie trzeba.....i kogo tu słuchać :) ?
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam