Styl jazdy w terenie pagórkowatym

30 Mar 2010, 10:39

To, że idą najlepiej na wysokich obr. to wiem ale nie ma sensu ciągnąć 4 do odcięcia bo było by to ok 180km/h a przy 80km/h na 4 było ok 3tyś i już od tych obr. szło spokojnie wyprzedzić.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

30 Mar 2010, 11:52

moje volvo to dopiero od 4500 do jakiś 6000 idzie najlepiej później słabnie ale kręci sie do 7000, ponizej 4000 to sie toczy
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

11 Kwi 2010, 22:20

Ja uważam, że do jazdy ekonomicznej po terenie pagórkowatym trzeba używać silnika tak, aby cały czas kręcił w okolicy max. momentu obrotowego na najwyższym możliwym biegu - wtedy sprawność silnika jest najwyższa - co oznacza, że spala najmniej paliwa W STOSUNKU do siły, z jaką napędza auto (mniej więcej, fizykę miałem daaaawno).
Czyli - znajduję charakterystykę mocy i Nm swojego silnika, wiem w jakim zakresie obrotów występuje max. Nm i w tym zakresie obrotów jeżdżę pod górkę na NAJWYŻSZYM biegu - na moim przykładzie będzie to od 1,8 - 3,5 tyś obr/min. (Diesel). Staram się podjechać tak, aby to było np. 2 tyś obr/min na 4-tym biegu [a nie 3-3,5 tyś obr/min na 3-ce, ani 1-1,5 tyś na 5-tce]. Z górki TYLKO na biegu i bez gazu. W ten sposób spalanie w moim 2,0 VCDI SOHC 150KM 320Nm (teren pagórkowaty) osiągnęło maksymalny pułap 5,2 litra ON/100km. Czy to dużo, czy mało - zostawiam Waszej ocenie.

Ale ja raczej nie jeżdżę ekonomicznie :mrgreen: :twisted:
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

14 Kwi 2010, 08:54

u mnie na 5 biegu i przy 4000 czyli max momencie to auto ma ponad 160km/h na liczniku
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

14 Kwi 2010, 10:04

piotrauto napisał(a):mnie na 5 biegu i przy 4000 czyli max momencie to auto ma ponad 160km/h na liczniku


A jaki masz samochód :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Kwi 2010, 10:18

samurajsj700 napisał(a):
piotrauto napisał(a):mnie na 5 biegu i przy 4000 czyli max momencie to auto ma ponad 160km/h na liczniku


A jaki masz samochód :mrgreen:

Czarne kombi z relingami :roll:
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Poradnik kupującego #2 - Audi A4 B6 (2000-2004)
    Geneza Audi A4 o oznaczeniu producenta B6 wprowadzono do sprzedaży w 2000 roku jako sedan. W następnym roku dołączyła wersja kombi, a w 2002 roku kabriolet. Samochód dzieli wiele rozwiązań z poprzednim modelem o oznaczeniu ...

14 Kwi 2010, 12:53

A jaki masz samochód


To ktoś nie wie, że Piotrauto ma Volvo, które jest tak sztywne, że się nie przechyla nawet o milimetr przy ostrym skręcaniu? A także to w którym, klima na najniższym poziomie pracy nie chłodzi mu samochodu tak by mu zimno było? A także, to.... Ech jako fan Piotrusia mógłbym tak długo ;)

piotrauto napisał(a):u mnie na 5 biegu i przy 4000 czyli max momencie to auto ma ponad 160km/h na liczniku


Tiaaa... ktoś pisze o czymś zupełnie innym, ale Ty odpiszesz tak jakby ci kazał jeździć na najwyższym biegu, przy max momencie ;) Ja na 6 biegu mam przy 110 km/h jakieś 2,5 k obrotów - powiedz co to wniosło do dyskusji? NIC. Odpowiedź tak samo głupia jak Twoja :twisted:
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Miejscowość: Toruń
 
cron