Suzuki jimny- jakie opcje lift-u

08 Maj 2010, 16:55

Witam wszystkich offroad-owiczów.
Jakieś pół roku temu moja kochana postanowiła sobie kupić małą terenówkę. Trafiło na suzuki jimny 1.3 z2001r
W tygodniu jeździ nią do pracy a w weekendy ruszamy w okoliczne górki by się pocieszyć szutrowymi zjazdami/podjazdami.
W ubiegłym tygodniu po raz pierwszy postanowiliśmy zjechać z drogi utwardzanej na troszke bardziej dzikie tereny i ... spodobało sie...
I teraz to do czego zmierzam, mianowicie chcę mu dodać około 5cm.
Z większości opisów znalezionych na stronach o podobnej tematyce wynika, że powinienem wymienić sprężyny na dłuższe i amorki, a co gdybym użył czegoś takiego [link do oferty na Allegro wygasł]
Komplet sprężyn kosztuje ok. 1600zl więc taka opcja pozwoliła by oszczędzić kilka złoty. Z drugiej strony mój mechanik podpowiada żebym spróbował dopasować sprężyny z jakiegoś innego samochodu. co uważacie na ten temat??
Po za tym czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy podnoszenie budy to to samo o czym ja mówię??
pozdrawiam
michalwu
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: irl

09 Maj 2010, 10:23

di seryjnego zawieszenia pasują oponki 195/80/15 , 215/75/15
az na szybko Olkuszem/Żuradą sobie głowy nie zawracaj, jakośc tragiczna podkłądki to można stosować w seryjnym zawieszeniu, jak nam opona przyciera delikatnie ;)

co do liftu to 40mm na zawieszeniu
w skład zestawu do dźwignięcia samiego wchodzą
-sprężyny
-amortyzatory
-mimośrody przednich wahaczy
cena zestawu dobrego zawieszenia oscyluje w granicach 2600 i więcej
nie warto kombinować z zawieszeniem po taniości niestety płaci się wtedy 2 razy

jeszcze jedna sprawa, pewnie zdajesz sobie sprawe że podniesienie auta i włożenie większych opon zwiększy spalanie (i to nie mało), wszystko zależy od tego co tak na prawde chcesz robić tym autkiem, jak turystyka, to włóż podkładki ale max 20mm zostajesz wtedy przy seryjnych amorach, możesz włożyć odrobinę większą oponę, a nie pogorszyć prowadzenia auta,

5cm do turystyki w samim to przesada ;) lepiej zapodać dobrą oponę, 5cm to do turystyki w patrolu się podnosi :mrgreen: i bez cięcia nadwozia do dużych opon się nie obejdzie,
a w tak krótkim autku jak sami to rzeźba będzie okrutna i koszta w granicach 4000 i bez cięcia się nie obejdzie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Maj 2010, 09:52

jak to mówią: szkłem się dupy nie podetrze :mrgreen:

nie ma sensu robić po taniości, bo nie stać nas na tanie rzeczy - płacimy dwa razy (@pocieszny słusznie prawi).
lepiej poczekać chwilę, włożyć zestaw liftujący (sprężyny plus amory), zmienić opony na MT i cieszyć się jazdą w błocie.
nie celuj w półśrodki bo koszta będą większe, tym bardziej, że z tego co piszesz to offroad już Cię zaczął wciągać :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Maj 2010, 13:31

Dziękuje za podpowiedź
Posłucham bardziej doświadczonych w zabawach po bezdrożach i wstrzymam się kilka miesięcy, aż sie uda zebrać odpowiednią sumę na cały lift.
W między czasie dokształce się conieco na temat jimny-aka. jak rusze z pracami pprzy terenówce napewno pojawią się jeszcze jakieś pytania, z którymi sie do Was zwrócę. postaram się również przedstawić jakąś fotogalerię z prac ale to dopiero za dobrych kilka miesięcy.
pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki :grin:
michalwu
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: irl