Suzuki Maruti/Alto 800 MPI

16 Lip 2016, 13:07

Witam. Pacjent Suzuki Maruti/Alto 800 MPI. Silnik F8B-IN na wtrysku. Mam problem z termostatem. Zmieniłem stary bo autko nie potrafiło osiągnąć temperatury roboczej. Założyłem nowy termostat i pierwszy problem jaki napotkałem, nie mogłem go włożyć z uszczelką która była naokoło niego. Postanowiłem włożyć go bez uszczelki i podczas nagrzewania silnika góry wąż od chłodnicy robił się ciepły z wzrostem temperatury silnika, chyba nie jest to prawidłowe? Dzisiaj postanowiłem założyć termostat z uszczelką która była w zestawie. I kolejny problem bo nie można zamknąć do końca obudowy termostatu, jest przerwa z 1 cm miedzy górą a dołem, brak wycieku. Zagrzewałem silnik i znowu górny wąż robił się ciepły chłodnica zresztą też. Czy zakładam zły termostat? Nie mogę sobie poradzić z tym problemem, a w internecie na temat tego autka jest niewiele informacji. Dołączam zdjęcia termostatu, silnika i tej przerwy.
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Grzenio8595
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: A4 B5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lip 2016, 13:35

Nie wiem jak wygląda ten termostat, ale może źle go włożyłeś skoro nie możesz zamknąć obudowy do końca. Porównywałeś go ze starym?

Wąż za termostatem powinien zrobić się gorący jak silnik osiągnie temperaturę ok. 90 stopni i termostat się otworzy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lip 2016, 19:05

Termostat włożyłem tak jak był stary, przedtem było wszystko silikonem oblepione. Włożyłem go z uszczelką i obudowa odstaje. Udało mi się odszukać w zakamarkach internetu, że powinna być inna uszczelka.
Grzenio8595
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: A4 B5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lip 2016, 11:02

Grzenio8595 napisał(a):Udało mi się odszukać w zakamarkach internetu, że powinna być inna uszczelka.
No widzisz czyli uszczelka wygląda na grubszą więc pewnie po jej założeniu nie będzie wrażenia że coś odstaje. Niemniej jednak pozostaje problem przepuszczania termostatu. Możesz go sprawdzić czy jest zamknięty? Kiedyś robiłem test wkładając termostat do wody która podgrzewałem i widziałem kiedy zaczyna się otwierać. Oczywiście termometr potrzebny o zakresie do 100 stopni.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lip 2016, 17:29

Założyłem taki jak w zdjęciu wyżej. A prawdopodobnie ma być taki
Grzenio8595
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: A4 B5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lip 2016, 15:48

Z tego co widać na zdjęciu to sam termostat jest inny trochę nie mówiąc o uszczelkach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Lip 2016, 16:39

Tylko nie wiem po co ta uszczelka na 3 ucha jak obudowa termostatu ma tylko dwa.
Grzenio8595
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: A4 B5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lip 2016, 17:32

Grzenio8595 napisał(a):Tylko nie wiem po co ta uszczelka na 3 ucha jak obudowa termostatu ma tylko dwa.
Może były dwa rodzaje obudowy? Widać, że średnice wewnętrzne są takie same. Albo ta dodatkowa na zdjęciu nie koniecznie jest montowana przy obudowie termostatu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999