Szarpanie przy przyspieszaniu i złe ciśnienie na cylindrach

Szarpanie przy przyspieszaniu i złe ciśnienie na cylindrach

19 Lip 2018, 12:04

Witam, mam problem z szarpaniem w moim seacie toledo 2 1.8. Jakiś czas temu pojawił sie problem z szarpaniem, czy też duszeniem podczas przyspieszania. Było to widoczne głównie na LPG. Po wizycie u gazownika, sprawdzeniu wtrysków, filtru i instalacji gazownik stwierdził, że z instalacją jest wszystko ok, a delikatnie wyczuwalne szarpanie jest również na benzynie więc trzeba wymienić świece bo jedna jest przepalona i pewnie to jest przyczyna. Po wymianie samych świec, problem nie zniknął, więc wymieniłem również przewody zapłonowe i wtedy problem ustąpił. Jednak ostatnio znowu pojawił sie ten sam problem, który według mechanika jest spowodowany tym że mam różne ciśnienie na cylindrach, i sugeruję mi ze głowica jest do roboty(jakiś czas temu sprawdzałem czy uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona i tester nie wykazał nieszczelności, a borygo uciekało na trójniku). Pojawił mi sie też jakiś czas temu, jakiś wyciek oleju, prawdopodobnie spod pokrywy zaworów, niedawno mechanik podczas wymianny hamulców, wyczyścił silnik i mam za jakiś czas pojechać, żeby sprawdzić skąd dokładnie cieknie. W związku z tym mam do was pytanie: czym może być spowodowane takie szarpanie podczas przyspieszania? Czy uszczelka pod pokrywą zaworów może mieć z tym szarpaniem jakikolwiek związek? I co może oznaczać rożne ciśnienie na cylindrach? Nie wiem czy to ma związek, ale niedawno zaczął sie zbyt głośno odzywać tłumik, który nie jest dziurawy, a według znajomego prawdopodobnie przepalony jest tłumik końcowy. Zwracam sie do was więc z pytaniem co z tym zrobić, i ewentualnie od czego zacząć naprawy.
Pozdrawiam
Kamil300
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Lip 2018, 12:02

Re: Szarpanie przy przyspieszaniu i złe ciśnienie na cylindrach

20 Lip 2018, 10:12

Kamil300 napisał(a):według mechanika jest spowodowany tym że mam różne ciśnienie na cylindrach, i sugeruję mi ze głowica jest do roboty
Czy masz wykres jakie były ciśnienia na poszczególnych cylindrach?
Niewielkie różnice nie powinny powodować takiego problemu ale jeżeli na jednym z nich będzie wyraźnie niższe ciśnienie sprężania to już wtedy może być problem objawiający się lekkim szarpaniem i nierówna pracą.

Po świecach też powinno być widać jak wszystkie wyglądają tak samo to raczej powinno być tu ok. Masz je wymienione i kable WN więc dobrze by było jak byś napisał o tych ciśnieniach i czy była robiona próba olejowa.
Kamil300 napisał(a):Czy uszczelka pod pokrywą zaworów może mieć z tym szarpaniem jakikolwiek związek?
Raczej nie chyba że z pod uszczelki olej przedostaje się na gniazda ze świecami to wtedy coś może się dziać.
Kamil300 napisał(a):Nie wiem czy to ma związek, ale niedawno zaczął sie zbyt głośno odzywać tłumik, który nie jest dziurawy, a według znajomego prawdopodobnie przepalony jest tłumik końcowy
Jak przepalony to należy go wymienić i już, końcowy tłumik nie powinien wpływać na problemy które opisujesz z silnikiem.
Cichy77
Zaawansowany
 
Posty: 665
Zdjęcia: 7
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Szarpanie przy przyspieszaniu i złe ciśnienie na cylindrach

20 Lip 2018, 14:20

Dzięki za odpowiedz :) Więc tak, jeśli chodzi o próbę olejową to nie była robiona, natomiast ciśnienie na cylindrach, to według mechanika na każdym cylindrze była inna wartość od około 9 do 13 Barów. Jednak nie było mnie przy pomiarze ciśnienia więc nie jestem pewny czy mechanik mówi prawdę, czy nie chce mnie po prostu naciągnąc na remont silnika. Pojadę w przyszłym tygodniu do innego i poproszę o sprawdzenie przy mnie, i ewentualnie próbę olejową wtedy będę miał pewność jakie są te ciśnienia .Nie wiem czy to ma znaczenie , natomiast mechanik stwierdził, że na benzynie różnice w ciśnieniach są jeszcze większe niż na LPG, podczas gdy szarpanie na benzynie jest bardzo słabo wyczuwalne, a na LPG już jest wyraźne. Zdarza się też, że szarpanie ustępuje zarówna na benzynie jak i na gazie.
Kamil300
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Lip 2018, 12:02
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę
    Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), ...
    Land Cruiser 3.0 D-4D Powerboost Land Cruiser 3.0 D-4D Powerboost
    Land Cruiser 3.0 D-4D Powerboost rozwija moc 225 KM (o 35 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 500 Nm (w zakresie 1700-2800 obr./min., o 80 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Charakterystykę ...

  •  
    • Mercedes-Benz Klasa E Cabrio, bok
      Audi SQ5, przednie lampy LED
      Biała E30
      Audi A4 B6, przód