Szarpanie przy przyspieszaniu i złe ciśnienie na cylindrach

Szarpanie przy przyspieszaniu i złe ciśnienie na cylindrach

19 Lip 2018, 11:04

Witam, mam problem z szarpaniem w moim seacie toledo 2 1.8. Jakiś czas temu pojawił sie problem z szarpaniem, czy też duszeniem podczas przyspieszania. Było to widoczne głównie na LPG. Po wizycie u gazownika, sprawdzeniu wtrysków, filtru i instalacji gazownik stwierdził, że z instalacją jest wszystko ok, a delikatnie wyczuwalne szarpanie jest również na benzynie więc trzeba wymienić świece bo jedna jest przepalona i pewnie to jest przyczyna. Po wymianie samych świec, problem nie zniknął, więc wymieniłem również przewody zapłonowe i wtedy problem ustąpił. Jednak ostatnio znowu pojawił sie ten sam problem, który według mechanika jest spowodowany tym że mam różne ciśnienie na cylindrach, i sugeruję mi ze głowica jest do roboty(jakiś czas temu sprawdzałem czy uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona i tester nie wykazał nieszczelności, a borygo uciekało na trójniku). Pojawił mi sie też jakiś czas temu, jakiś wyciek oleju, prawdopodobnie spod pokrywy zaworów, niedawno mechanik podczas wymianny hamulców, wyczyścił silnik i mam za jakiś czas pojechać, żeby sprawdzić skąd dokładnie cieknie. W związku z tym mam do was pytanie: czym może być spowodowane takie szarpanie podczas przyspieszania? Czy uszczelka pod pokrywą zaworów może mieć z tym szarpaniem jakikolwiek związek? I co może oznaczać rożne ciśnienie na cylindrach? Nie wiem czy to ma związek, ale niedawno zaczął sie zbyt głośno odzywać tłumik, który nie jest dziurawy, a według znajomego prawdopodobnie przepalony jest tłumik końcowy. Zwracam sie do was więc z pytaniem co z tym zrobić, i ewentualnie od czego zacząć naprawy.
Pozdrawiam
Kamil300
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Lip 2018, 11:02

Re: Szarpanie przy przyspieszaniu i złe ciśnienie na cylindrach

20 Lip 2018, 09:12

Kamil300 napisał(a):według mechanika jest spowodowany tym że mam różne ciśnienie na cylindrach, i sugeruję mi ze głowica jest do roboty
Czy masz wykres jakie były ciśnienia na poszczególnych cylindrach?
Niewielkie różnice nie powinny powodować takiego problemu ale jeżeli na jednym z nich będzie wyraźnie niższe ciśnienie sprężania to już wtedy może być problem objawiający się lekkim szarpaniem i nierówna pracą.

Po świecach też powinno być widać jak wszystkie wyglądają tak samo to raczej powinno być tu ok. Masz je wymienione i kable WN więc dobrze by było jak byś napisał o tych ciśnieniach i czy była robiona próba olejowa.
Kamil300 napisał(a):Czy uszczelka pod pokrywą zaworów może mieć z tym szarpaniem jakikolwiek związek?
Raczej nie chyba że z pod uszczelki olej przedostaje się na gniazda ze świecami to wtedy coś może się dziać.
Kamil300 napisał(a):Nie wiem czy to ma związek, ale niedawno zaczął sie zbyt głośno odzywać tłumik, który nie jest dziurawy, a według znajomego prawdopodobnie przepalony jest tłumik końcowy
Jak przepalony to należy go wymienić i już, końcowy tłumik nie powinien wpływać na problemy które opisujesz z silnikiem.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 1336
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 25 Sty 2018, 15:52
Auto: Nie mam

Re: Szarpanie przy przyspieszaniu i złe ciśnienie na cylindrach

20 Lip 2018, 13:20

Dzięki za odpowiedz :) Więc tak, jeśli chodzi o próbę olejową to nie była robiona, natomiast ciśnienie na cylindrach, to według mechanika na każdym cylindrze była inna wartość od około 9 do 13 Barów. Jednak nie było mnie przy pomiarze ciśnienia więc nie jestem pewny czy mechanik mówi prawdę, czy nie chce mnie po prostu naciągnąc na remont silnika. Pojadę w przyszłym tygodniu do innego i poproszę o sprawdzenie przy mnie, i ewentualnie próbę olejową wtedy będę miał pewność jakie są te ciśnienia .Nie wiem czy to ma znaczenie , natomiast mechanik stwierdził, że na benzynie różnice w ciśnieniach są jeszcze większe niż na LPG, podczas gdy szarpanie na benzynie jest bardzo słabo wyczuwalne, a na LPG już jest wyraźne. Zdarza się też, że szarpanie ustępuje zarówna na benzynie jak i na gazie.
Kamil300
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Lip 2018, 11:02
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak marki premium zmieniają motoryzację Jak marki premium zmieniają motoryzację
    Niegdyś rola producentów samochodów ograniczała się niemal wyłącznie do produkowania aut. Ale to już przeszłość. Dzisiaj największe marki nie tylko dają nam coraz bardziej zaawansowane pojazdy, ale również ...
    Samochody klasy A - przegląd rynku Samochody klasy A - przegląd rynku
    Najmniejsze miejskie samochody mają na naszym rynku ustabilizowaną pozycję – przede wszystkim ze względu na swoją cenę, która rzadko przekracza kwotę 40 tys. zł. Co więcej, producenci coraz lepiej wyposażają ...

  •