Szukam auta bezobsługowego za ok 10 do 20tys zł

05 Kwi 2014, 10:54

Chodzi mi aby silnik był na kołach zębatych lub łańcuszku bezobsługowym i raczej na gazie.
Zawieszenie też zeby nie było drogie.
Myśłalem nad fabią IIg z benzyną na łańcuszku
tadzio22
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 02 2003
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: vw
Silnik: touran
Rok produkcji: 1915
1

05 Kwi 2014, 11:03

tadzio22 napisał(a):Chodzi mi aby silnik był na kołach zębatych lub łańcuszku bezobsługowym i raczej na gazie.


I myślisz że to jest recepta na bezawaryjna jazdę??
Rozrząd robi się zazwyczaj co 100-150tyś.km. i kosztuje około 500zł+ robota więc jak to jest dla Ciebie istotny składnik kosztów to pomyśl o czymś innym niż samochód ...

Dodam jeszcze że w dzisiejszych czasach łańcuszki rozrządu jakością i trwałością są na poziomie miernym więc raczej nie ma co liczyć na wieczną jazdę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

05 Kwi 2014, 11:14

no ja w moich autach robilem co 60tys a tyle nie przejezdzalem to co 5lat i kosztowalo to mnie ok 1000zł z robocizną i to najwiekszy koszt byl poza paliwem
tak jak mówiłem wolnossąca benzyna na sekwencji musi byc na łańcuszku lub kolach zębatych tak aby rozrząd byl z głowy
zawieszenie tył na belce nie wielowahacz

myslalem poważnie nad fabią II, cororlą IX, civiciem, avensisem,
tak zeby tylko lac paliwo i jezdzic i zeby nic nie robic, no i odpadaja diesle bo ja chce tylko na gaz
tadzio22
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 02 2003
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: vw
Silnik: touran
Rok produkcji: 1915
0

05 Kwi 2014, 11:16

tadzio22 najpierw popraw swój profil.. silnik: Touran :?: :lol:
Poza tym łańcuch to nie wszystko np. w TSI rozciąga się i jak w porę nie wymienisz to musisz cały silnik kupić.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

05 Kwi 2014, 11:18

nie chce tsi ma byc to bezawaryjne jednostka!
znajmy ma mersa W124 to nim jezdzi i nic nie robi a od ostatnich 5 lat to nawet oleju nie wymienia
i cos takiech chce
w pojazdach uztkowych ciezarówki, autobusy tez nikt nie wymienia rozrzadu bo tam na kolach jest, żadna osobówka nie matakiego rozrządu? Na pewno są silniki co mają bezawaryjny łańcuszek
tadzio22
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 02 2003
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: vw
Silnik: touran
Rok produkcji: 1915
0

05 Kwi 2014, 11:20

tadzio22 napisał(a):ostatnich 5 lat to nawet oleju nie wymienia

pogratulować braku rozumu...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Europejski Program PHEV Toyoty
    Toyota rozpoczęła projekt Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) w roku 2007. W 2008 r. przeprowadzono próby drogowe prototypowych pojazdów we Francji i Wielkiej Brytanii. W roku 2010 w ramach drugiej fazy projektu ...

05 Kwi 2014, 11:25

No więc szukam takiego pancernego wozu aby nim jezdzic i jezdzic i zeby nie odwiedzac mechanika
posumowując od max od 1-20k
benzyna wolnossąca 8V moze byc 16V idealna do sekwencji na łańcuszku, kolach zebatych
spalanie do max 12l gazu
tył na belce, przód mcpherson
klima i wyposażenie jakies lepsze
klasa B,c,D
bezawaryjne to 1 priorytet!
skrzynia manual

Jest takies chodziaz 1 auto co ma na kołąch rozdząd.
Rodzina ma firme transportową to wiem ze wszystkie pojazdy maja bezobsługowy rozrząd na kolach a olej w tych autach wymienia się co ok 60-200tys km więc w odróżnieniu do osobówek o wiele dłuzsze są interwały a rozdząd jest wieczny.
tadzio22
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 02 2003
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: vw
Silnik: touran
Rok produkcji: 1915
0

05 Kwi 2014, 11:43

tadzio22 napisał(a):olej w tych autach wymienia się co ok 60-200tys km

przecież to jest szybka śmierć dla silnika... wymiana co 30tys. km to już bardzo dużo! skąd tacy druciarze się biorą - nie słyszałem o dostawczaku gdzie wymienia się olej co 200tys. km...
jak masz takie podejście do wymiany oleju to nigdzie nie znajdziesz samochodu bezobsługowego, bo raz na 1 rok czy 2 lata wymieniasz olej i co max. 15tys. km. To jest podstawa awaryjności, a nie rozrząd na łańcuchu, który może się rozciągnąć, albo belka z tyłu.
Stać Cię na auto za 20tys., a na wymianę rozrządu za 500zł już nie? Na hamulcach też oszczędzasz i nie wymieniasz?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

05 Kwi 2014, 11:47

Ale tak naprawde łańcuchy w benzynach nie są trwałe.. W japońcach wymienia się je co 150 tysięcy, są droższe od rozrządu i gdzie ta oszczędność :?:
Dobre benzyny
1.6 8v- Astra
1.2 16v- Fiesta
1.4 8v- Grande Punto
1.2 8v- Honda
2.0 T- Renault
To takie przykłady..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

05 Kwi 2014, 12:59

szybki napisał(a):
tadzio22 napisał(a):Chodzi mi aby silnik był na kołach zębatych lub łańcuszku bezobsługowym i raczej na gazie.


I myślisz że to jest recepta na bezawaryjna jazdę??
Rozrząd robi się zazwyczaj co 100-150tyś.km. i kosztuje około 500zł+ robota .

W Fordzie Mondeo 1.8 125 KM co go mój ojciec miał to przy 177 tys. km gdy go sprzedawał to jeszcze fabryczny łańcuch rozrządu był dobry .

500 zł +robocizna za łańcuch rozrządu ? W Clio II komplet pasków z wymianą kosztował 1100 zł .
100-150tys. km ? Pasek rorządu ( sądząc po cenie 500 zł to chyba nie chodziło o łańcuch ) tyle wytrzymuje ? W jakim aucie ? W Clio II pasek rozrządu wymienia się co 60 tys.km .

tadzio22 napisał(a):zawieszenie tył na belce nie wielowahacz

Piórowe jest jeszcze tańsze :twisted:
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
1

05 Kwi 2014, 14:21

mihau napisał(a):500 zł +robocizna za łańcuch rozrządu ?


Corolla d4d 2,0 rozrząd z pompką 570zł
Corolla e10/e11 rozrząd z pompka od 320zł (nie oem)
Lex IS 2,0 vvti rozrząd bez pompki od 600zł (nie oem)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

05 Kwi 2014, 16:25

ja mówiłem o ciągnikach siodłowych i autokarach 50+
wymiana oleju ok 80-120tys km, rozrząd bezobsługowy
jest jakis motor co ma na kolach zębatych?
tadzio22
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 02 2003
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: vw
Silnik: touran
Rok produkcji: 1915
0

05 Kwi 2014, 16:48

Bezobsługowe ? To przychodzi mi na myśl tylko jedno:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

05 Kwi 2014, 17:51

Nie kupisz samochodu osobowego z rozrządem napędzanym przez koła zębate! Takich nie produkują już! Chyba, że zadowolą Cię samochody z lat 50, 60 ubiegłego wieku, np Volvo P1800
W ogóle to nie ma samochodów bezobsługowych, takie nie istnieją. Przy każdym trzeba coś porobić. Przy jednym więcej, przy drugim mniej.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

05 Kwi 2014, 18:14

Twarożek v10 tdi bedzie miał koła żębate, a8 v12 , wieswagen phantom v10 tdi, tojkowe HZy ale sam silnik kosztuje tyle co zakładany budżet... :D
Co do trwałości nowoczesnych rozrządów zębatych poczytaj o v10 tdi i jego trwałości właśnie rozrządu...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0