Tani nowy sensowny samochód

29 Kwi 2022, 07:42

Witam,

Przymierzam się do zakupu nowego autka.
Niestety nie znam się za bardzo na motoryzacji, dlatego nie chce kupować auta z komisu, aby nie wpakować się w jakiegoś ulepa. Chciałbym autkiem pojeździć pewnie z 10 lat.
Ceny aut cały czas idą w górę, więc chyba nie ma na co czekać.

Obecnie jeżdżę seatem ibizą IIFL 1,4 2001r.

Przede wszystkim zależy mi na bezawaryjności, kosztach serwisowania i sensownym spalaniu (tu może mniej, bo robię rocznie 10kkm). Dodatkowo chciałbym sobie poprawić komfort jazdy, a nie pogorszyć. Wielkościowo ibiza jest ok.

Wybrałem 3 autka:
Kia Rio 1.2 DPi (wersja M + pakiet smart) - 66 400zł
Dacia Sandero Comfort 1.0 TCe 90KM - 64 800zł
Skoda Fabia AMBITION 1.0 MPI - 65 500zł

Pytanie do Was, któryś z tych samochodów jest lepszy? Mniej awaryjny? Ma lepsze blachy? A może są lepsze opcje, może warto dopłacić kilka tys. i znajdę coś znaczenie lepszego?

Z góry dzięki za odpowiedzi
mkowal
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Kwi 2022, 08:04

Ja brałbym z tych 3 chyba jednak Škode. Dacia wydaje mi się będzie najgorzej wykończona.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Kwi 2022, 08:17

Fabia chyba wyjdzie najtaniej w eksploatacji w tej konfiguracji, aczkolwiek ja bym się zastanowił nad Kią lub Hyundai i20 zerknij sobie tu nowe-auto-miejskie-na-lata-hyundai-i20-czy-kia-rio-vt103837.htm silnik DPi nie powinien również sprawiać problemów.

Ma określony maksymalny budżet? Może lepiej poszukać jakiegoś auta 2-3 letniego z ASO z gwarancją.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9741
Zdjęcia: 34

29 Kwi 2022, 08:18

Przejedź się każdym i weź ten, który ci się najbardziej spodoba. Technicznie każdy spełni wymagania.