[10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

01 Kwi 2015, 07:02

WRClover123 napisał(a):Ford Focus Mk1 lub Mk2 z dieslem.
Nissan Primera rocznik tak miej więcej 2005z LPG

Twoja opinia jest inwalidą.
Focus Mk1 jak już to TDDI bo TDCI to padaka. Oczywiście tego nie napisałeś.
Polecanie Mk2 w tym budżecie jest idiotyzmem, chyba że ktoś chce jeździć anglikiem. A polecanie królowej lawet w innej budzie jest jeszcze większym zboczeniem w złą stronę.
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

01 Kwi 2015, 07:06

jiGsaw napisał(a):E46 w sedanie lepiej wyciszone podobno od E34.

Podobno nie :mrgreen: testowałem wielokrotnie, nie ma nawet co porównywać. Co do reszty się zgodzę.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2098
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
Prawo jazdy od: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

01 Kwi 2015, 09:36

Czyli zapewne bardziej rozsądne byłoby E46. Chociaż zgaduję, że ceny części przemawiają na korzyść E34?
Jeszcze zastanawiam się nad Audi A3 1.8T, nikt nie rozwinął tego tematu. Znajomy miał przez kilka lat, sprzedał rok temu za 11 tys. w idealnym stanie, a zachwalał sobie jak żadne inne auto. Teraz ma te nowsze A3, ale i tak mówi, że 8L jeździło mu się najlepiej. Jestem ciekaw jak z cenami części do tego auta, silniki podobno bardzo trwałe, trzeba tylko uważać na turbinę.

@Macie jeszcze jakieś propozycje poza tymi autami? (Avensis, Accord, E46, E34, A3, 406)?
Ostatnio edytowany przez Offro, 01 Kwi 2015, 09:42, edytowano w sumie 1 raz
Offro
Początkujący
 
Posty: 153
Rejestracja: 10 Wrz 2011, 11:57

Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

01 Kwi 2015, 09:42

Offro napisał(a):Jeszcze zastanawiam się nad Audi A3 1.8T, nikt nie rozwinął tego tematu. Znajomy miał przez kilka lat, sprzedał rok temu za 11 tys. w idealnym stanie, a zachwalał sobie jak żadne inne auto. Teraz ma te nowsze A3, ale i tak mówi, że 8L jeździło mu się najlepiej. Jestem ciekaw jak z cenami części do tego auta, silniki podobno bardzo trwałe, trzeba tylko uważać na turbinę.

Bardzo dobry samochód jak masz do tego LPG to i tak po kieszeni nie dostajesz bo auto spala swoje ale jedzie całkiem nieźle i w trasie nieźle się spisuje. :wink:
Turbina też trwała ale jak jest zadbany silnik. Części łatwo dostępne i tanie ale jakość wykonania wnętrza trochę taka średnia. :wink:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4815
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

01 Kwi 2015, 10:16

Krzychu napisał(a):Turbina też trwała ale jak jest zadbany silnik. Części łatwo dostępne i tanie ale jakość wykonania wnętrza trochę taka średnia. :wink:


Powiedziałbym nawet, że bardzo trwała, a nawet jak padnie to regeneracja kosztuje w tej chwili grosze. Kompletnie nie zgadzam się, że jakość wnętrza jest średnia - wprost przeciwnie, to w swoim czasie jeden z najlepiej wykończonych kompaktów.
Części tanie, ogólnodostępne, silnik doskonale znany mechanikom, idiotoodporny, znakomite osiągi, fajne, twarde zawieszenie, dobra zwrotność. Minusem i to sporym jest spalanie - w BMW będzie pod tym względem dużo lepiej.
łysy
Stały forumowicz
 
Posty: 2524
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

01 Kwi 2015, 10:20

łysy30 napisał(a):Minusem i to sporym jest spalanie - w BMW będzie pod tym względem dużo lepiej.

Spalanie i dźwięk silnika... uturbione 1.8 Vaga nie zastąpi rzędowej szóstki BMW...:D
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2098
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
Prawo jazdy od: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy! Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
    Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...
    Salon Volvo 100 km od koła podbiegunowego Salon Volvo 100 km od koła podbiegunowego
    Samochody Volvo od ponad 85 lat powstają w Szwecji, kojarzącej się z surowym, polarnym mrozem i śniegiem. Najdalszy salon tej marki znajduje się w miasteczku Gällivare . Miejscowi twierdzą, że to tylko 4 godziny drogi ...

  • Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

    01 Kwi 2015, 10:40

    kirin88 napisał(a):Spalanie i dźwięk silnika... uturbione 1.8 Vaga nie zastąpi rzędowej szóstki BMW...:D


    To oczywiste :) Ogólnie trudno porównywać te samochody, A3 może być alternatywą dla Focusa, a nie dla BMW :ok:
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2524
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

    01 Kwi 2015, 10:49

    kirin88 napisał(a):Spalanie i dźwięk silnika... uturbione 1.8 Vaga nie zastąpi rzędowej szóstki BMW...

    No właśnie do tego BMW daje więcej radości z jazdy gdyż ma RWD a audi FWD więc nie jeździ się tym tak fajnie niestety :no: Choć przyspiesza całkiem dobrze. :naughty:
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

    01 Kwi 2015, 11:46

    Dlatego też mam cichą nadzieję na RWD, nawet, jeśli byłoby to E46 318i. Ale bez przesady, dopóki nie jeździ się naprawdę ostro to i dobrze zestrojone FWD daje radę. Poza tym zależy mi na czymś co dobrze przyspiesza, bo na trasie S7 którą dojeżdżam do uczelni często zdarzy się wyprzedzić jakąś ciężarówkę czy Seicento, niby każdym autem można, ale jednak większa moc zapewnia większe bezpieczeństwo wykonywania takiego manewru.
    Offro
    Początkujący
     
    Posty: 153
    Rejestracja: 10 Wrz 2011, 11:57

    Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

    01 Kwi 2015, 11:59

    Offro napisał(a):Dlatego też mam cichą nadzieję na RWD, nawet, jeśli byłoby to E46 318i.

    Offro napisał(a):Poza tym zależy mi na czymś co dobrze przyspiesza,


    To trochę ze sobą nie współgra nie sądzisz ? ;>
    kirin88
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2098
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
    Prawo jazdy od: 0- 0-2006
    Auto: BMW & ROVER
    Silnik: V8 :D
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1995

    Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

    01 Kwi 2015, 12:04

    Sądzę, sądzę. Ale to też zależy od punktu odniesienia. Na chwilę obecną auto którym się poruszam ma ok. 13 sekund do setki i mizerny moment obrotowy. Dla mnie przeskok nawet do 318i będzie czymś odczuwalnym, nie mówiąc o komforcie podróżowania. A nadal muszę mieć na uwadze, że zarabiam 1500 zł miesięcznie i co prawda jest to w całości na moje potrzeby, to i tak nie mogę sobie pozwolić na wyrzucanie 3/4 tego w auto.
    Offro
    Początkujący
     
    Posty: 153
    Rejestracja: 10 Wrz 2011, 11:57

    Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

    01 Kwi 2015, 12:39

    Offro napisał(a):Sądzę, sądzę. Ale to też zależy od punktu odniesienia. Na chwilę obecną auto którym się poruszam ma ok. 13 sekund do setki i mizerny moment obrotowy. Dla mnie przeskok nawet do 318i będzie czymś odczuwalnym, nie mówiąc o komforcie podróżowania. A nadal muszę mieć na uwadze, że zarabiam 1500 zł miesięcznie i co prawda jest to w całości na moje potrzeby, to i tak nie mogę sobie pozwolić na wyrzucanie 3/4 tego w auto.


    Tak naprawdę to nie wiem o co Ci chodzi piszesz że zależy Ci na ekonomii a uprawiasz sorki za wyrażenie filozofię więc zastanów się czego potrzebujesz. Wystarczy użyć kalkulatora.
    Proponowałem Ci auto które nie traci na wartości i pali 7-8l pb a Ty drążysz 1,8t które pali 10-12l pb no i chyba ma więcej detali do popsucia niż zwykły n/a.

    Więc nawet biorąc optymistycznie że nic Ci się nie zepsuje w audi co byłoby ewenementem to w ciągu 3lat przypuśćmy zrobisz 45tyś.km. Na każdych 100km tracisz licząc w cenie benzyny około 20zł więc po trzech latach jesteś w plecy około 5k. Do tego nawet jeżeli tylko raz przytrafi Ci się zajechana turbinka i zacięty np: aktuatorek masz w plecy bez roboty około 1,2k a dalej jeździsz autem za 10k... więc w zestawieniu z Twoim dochodem miesięcznym 1,5k gdzie masz tą oszczędność której oczekujesz wyłuszczając że jesteś studentem???

    Generalnie takie podejście do tematu kończy się tym że po przygodzie z wieśwagenem grup zostaniesz bez kaski i z autkiem kiepsko serwisowanym za które nie weźmiesz nawet połowy tego co dasz.

    A jak dla odmiany kupisz seryjne 1,8t to myślisz ze tak super będzie super jechać chociażby w stosunku do 9s aut bez turbo???
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4588
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

    01 Kwi 2015, 14:23

    1.8T zagazuję/kupię w gazie, a Avensisa 2.0 VVT-i już nie, w tym problem. A na LPG i tak wyjdę taniej. Biorę możliwość zatarcia turbiny , ale to nadal benzyniak, a sam silnik jest ponoć wytrzymały. Znowu biorąc pod uwagę powszechność tego auta raczej nie powinno być z nową turbiną albo regeneracją. A jak sam mówiłeś, Aven ma wtrysk bezpośredni i do gazu się nie nadaje.

    @Chociaż widzę, że 1.8 VVT-i ma nadal wtrysk MPI. Dziwi mnie tylko, że przy takiej samej mocy i prawie identycznym momencie obrotowym ma 10 s do setki a 2.0 128 KM wg. ciebie 9 s. Błąd w danych producenta?
    Offro
    Początkujący
     
    Posty: 153
    Rejestracja: 10 Wrz 2011, 11:57

    Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

    01 Kwi 2015, 22:22

    Poczekaj aż zrobie sprawozdanie ze spalania po świętach wtedy powiem Ci jakie wychodzi mi średnie spalanie i zdecydujesz :)
    A ja Ci powiem,że tak psioczyłem na opla a teraz bym się wrócił dla odmiany z bmw do np. omegi właśnie np. z silnikiem 2.2 i lpg :) i pewnie kiedyś tak zrobie albo przesiąde się na inne bmw.
    Ze swojego jestem zadowolony,fajnie się prowadzi,nie mam problemu z wyprzedzeniem jakiegokolwiek samochodu więc uważam że kupowanie wiekszego silnika na moje trasy mija się z celem.
    mateo199214
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 915
    Zdjęcia: 31
    Rejestracja: 07 Lut 2014, 17:36
    Prawo jazdy od: 31 07 2012
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Toyota Corolla E10 USA
    Silnik: 1.6 SI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    Re: [10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

    01 Kwi 2015, 22:27

    mateo199214 napisał(a):uważam że kupowanie wiekszego silnika na moje trasy mija się z celem.

    Pojeździł byś chociaż pół godz za kierownica bmw z R6 i na 100% zmienił byś zdanie :ok: Gwarantuję Ci to, wiem z własnego doświadczenia jak i wieluuu znajomych...każdemu kierowcy bmw starczają 4 cylindry :mrgreen: do póki nie przejedzie się R6
    kirin88
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2098
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
    Prawo jazdy od: 0- 0-2006
    Auto: BMW & ROVER
    Silnik: V8 :D
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1995
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      MINI Clubman Bond Street, tył