[10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

31 Mar 2015, 09:14

Cześć :-)

Przemyślałem sprawę kupna auta i niestety sporo modeli odpadło ze względu na koszty utrzymania. Muszę wziąć pod uwagę fakt, że jestem studentem a moje zarobki choć pozwalają mi utrzymać sensowne auto, to z pewnością nie takie z ponad dwulitrowym silnikiem o sześciu cylindrach.

Chciałbym was prosić o pomoc w tym, na jakich modelach się skupić. Zależy mi na dynamice. Jeżdżę co tydzień na trasę rzędu 40 - 50 km w jedną stronę, a auto rodziców (Astra 1.6) ani nie zapewnia komfortu ani jakiejś większej dynamiki, a na trasie, kiedy przyjdzie wyprzedzić tira jest to wskazane.

Powiem tak, zależy mi aby auto było w gazie albo dało się łatwo i w miarę tanio zagazować. Ewentualnie spalało niewiele benzyny. Pod uwagę biorę:

Audi A3 1.8T
Toyota Avensis 2.0 150 KM
Honda Accord 1.8/2.0
Peugeot 406 2.0

Ostatnio znajomy sprzedawał BMW E46 320i Touring, poszło za 9500 zł z pocałowaniem ręki, a wiem, że do auta nic przyszły nabywca przez długi czas nie dołoży, więc też biorę E46 pod uwagę. Ale tutaj martwią mnie koszty utrzymania. 320i to już R6, więc zapewne będzie drożej. Chociaż znajomy twierdził, że spalanie to ok. 8l w trasie (PB), w mieście 10l, a utrzymanie jakieś drastycznie drogie nie było. Ale wiadomo, fan marki, więc mało obiektywny.

Coś jeszcze przychodzi wam na myśl? Szczerze to zastanawiam się najbardziej nad Audi i Toyotą. Ta pierwsza to nadal R4, ale z turobsprężarką, więc dynamiczna to jest. Podobno potrafi sporo spalić, ale wszystko zależy od nogi (jeżdżę ekonomicznie). Zaskakuje mnie Toyota, wg. raportów spalania potrafi spalić 7-8l w trasie przy imponujących jak na wolnossącą benzynę osiągach (9s do setki?).

Mam mieszane uczucia co do Hondy. Wychodzi na to, że przy gorszych osiągach od Toyoty spala więcej. No i mniej trwałe zawieszenie (przód i tył wielowahacz).

Problem jest z LPG. Do Audi z racji turbo będzie droższe, ale wiem, że zagazować się da. Ale podobno koszt min. 3000 zł. Toyota z silnikami VVT-i też gazu ponoć nie lubi.
Poza tym problem jest w tym, że szukanie auta od razu z LPG znacznie zawęża pole manewru. Jeszcze takie, żeby miało sekwencję. A żeby samemu założyć, to musiałbym kupić auto nie do 10 tys. zł, tylko do 7 tys. zł, a tutaj zostaje mi Peugeot 406 i nic poza nim z moich faworytów.

Dlatego prosiłbym was o pomoc w podjęciu rozsądnej decyzji, macie większe doświadczenie w tej sprawie, to będzie moje pierwsze własne auto za kasę, na którą musiałem trochę zapracować - chcę być zadowolony z auta, a nie pluć sobie w brodę, że wyrzuciłem kasę w rzęcha.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

31 Mar 2015, 10:08

Offro napisał(a):Przemyślałem sprawę kupna auta i niestety sporo modeli odpadło ze względu na koszty utrzymania.

Jakie modele odpadły ze względu na koszty utrzymania ? :) Może wcale nie jest tak źle i mylnie je odrzuciłeś. Silniki 6 cylindrowe nie zawsze są droższe w utrzymaniu.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

31 Mar 2015, 10:20

E34 :-( Może nawet nie tyle koszty części, ale spalanie, nie stać mnie na średnie 11l / 100 km. Jeśli w LPG sekwencja to tak, ale gaz do R6 to wydatek zapewne rzędu 3,500 zł i powyżej. Poza tym, aut jest mało na rynku i ciężko kupić coś w dobrym stanie, z 2.5 192 KM, i jeszcze z ceną na tyle niską, żeby zostało mi na instalkę. Na dobrą sprawę na E34 wydałbym 6 tys. zł, a na LPG pewnie z 4k...
Poza tym zastanawiam się, czy jest mi potrzebne aż tak duże auto. E34 ma jednak 4,7m, a mi wystarczyłoby coś nieco większe od kompaktu.

Siedziałem też na forum BMW i tam odradzali E34 studenciakowi, który się na nie napalił. Więc też postanowiłem nie szaleć i nie kupować czegoś, na co mnie nie stać.

Ale jednak napęd na tył mi się podoba, stąd też myśl o kupnie E46 318i. Na moje potrzeby powinno wystarczyć, właściwości jezdne nadal takie same jak w większych silnikach, no i komfort w BMW...
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

31 Mar 2015, 14:11

Wg. mnie E36 to auto w sam raz dla Ciebie. :)

320i 150 koni na trasie 8 jak najbardziej do zrobienia, a nawet mniej. Natomiast 10 w mieście to musi być jazda bardzo ekonomiczna i bez stania w korkach... Normalnie licz sobie 12 miasto w R6 BMW. Czyli dość dynamiczna jazda i jakiś koreczek od czasu do czasu. LPG weźmie z 15% więcej.

Czyli na lpg trasa 10, miasto 13 - 14.

I żadne toyoty nie będą bardziej ekonomiczne... tutaj w BMW masz ciężkie auto RWD i sześciogarowy silnik, pamitaj.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Mar 2015, 14:22

Ja od krótkiego czasu jeżdżę bmw e46 318i i jestem zadowolony.
Samochód dosyć dynamiczny,gdy wciśnie się mu buta nie brakuje mu mocy ale o spalaniu się nie wypowiem bo dopiero co zatankowałem go pod korek :)
Na jakim wyposażeniu Twój znajomy miał tego touringa że tak tanio?
Ostatnio edytowany przez mateo199214, 31 Mar 2015, 19:00, edytowano w sumie 1 raz
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

31 Mar 2015, 14:49

Z E36 jest ten problem, że mi się nie podoba. Ani na zewnątrz ani wewnątrz, już szybciej bym E30 szukał. A nie widzę powodu, żeby kupować auto które do mnie nie przemawia.

Znajomy miał dosyć przyzwoite wyposażenie, po prostu śpieszyło mu się ze sprzedażą, to była faktycznie okazja, bo dwa miesiące wcześniej wymienił kompletne sprzęgło i inne duperele, sam się nie spodziewał, że będzie musiał się przesiąść na coś większego.

12l w mieście to sporo, zdecydowanie za dużo jak dla mnie. Co prawda w mieście typu Warszawa bywam sporadycznie, jak już to na obrzeżach, ale takie auto tylko i wyłącznie w LPG. Chyba będę zmuszony za czterema garami się pooglądać choćby ze względu na koszt założenia gazu.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższy poziom bezpieczeństwa od Volvo
    Wraz z debiutem w Genewie nowego Volvo V40, po raz pierwszy zaprezentowano innowacyjne rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa biernego – poduszkę powietrzną chroniącą pieszego. Jednak to nie wszystko. Właśnie przedstawiono ...
    Toyota Yaris na eksport do Ameryki Północnej
    Toyota Motor Europe poinformowała, że od maja 2013 roku model Yaris produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), będzie eksportowany do USA, Kanady i Puerto Rico. Dostosowanie francuskiego zakładu do ...

31 Mar 2015, 15:18

Eh. To ciężko Ci doradzić, bo E46 za 10 koła to nic fajnego nie będzie, a gdzie LPG? E30 z kolei to szukaj jakiejś 2.5 przynajmniej w sedanie, może być po swapie. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Mar 2015, 15:36

Dlatego myślałem o E46 318i, ale znając życie okaże się, że oprócz być może niższych kosztach serwisowania spala tyle samo co 320i. I weź tu nie zgłupiej.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

31 Mar 2015, 15:45

Na trasie spali tyle samo, w mieście spali mniej może z 2 litry...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Mar 2015, 15:57

Powiem tak, u mnie miasto to przejazd ze stałą prędkością 50 - 55 km/h, tylko dwa skrzyżowania ze światłami, brak korków. To miasteczko, 10 tys. osób. Przede wszystkim liczy się dojazd do pracy i uczelni, odpowiednio 30 i 40 km. Z czym, że praktycznie nigdy nie przekraczam 100 km/h, trasa którą się poruszam po pierwsze na to nie pozwala, po drugie jest usłana fotoradarami i kontrolami prędkości.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

31 Mar 2015, 16:54

To ja Ci opowiem o avenie1 2,0 16V przed lift :naughty: .

Ogólnie zacznę od minusów to nuda z dwóch powodów wyglądu i nie psucia się :D
Po kilku latach jazdy będziesz na siłę szukał powodów żeby auto sprzedać i gwarantuje Ci że nic ciekawego nie znajdziesz. Ja właśnie mam taki dylemat szukam powodu dla którego miałbym sprzedać to auto i lipa... :mrgreen:

Co do plusów :

- spalanie jak kupisz autko bez LPG to tak właściwie nie ma czym się martwić dbając drobne szczegóły dotyczące rozwiązań technicznych można spokojnie zejść bez korków i ostrej jazdy do 7l- pb. co tak naprawdę w przypadku wieśwagena jest wynikiem podniecającego TDI :)
Mi zawsze wychodziło około 7,5l-8l pb.
Co do lpg tu jest o tyle ciekawa sytuacja że jak nie gnamy na autostradzie to zawsze wychodzi 9-10l i czy jedziemy 90km/h czy 130km/h.
Silnik super współpracuje z lpg.
osiągi nie powalają ale 9s. (katalogowo) starcza do wartkiej jazdy z możliwością szybkiego wyprzedzania.
Psucie się jest w większości przypadków przewidywalne.
Z zawieszenia gumy, łączniki stabilizatora, przednie łożyska jak był grany krawężnik albo bardzo długi postój, górne mocowania tylnych amorów, cewki mocno sporadycznie... oczywiście są to przyjemności których raczej nie uświadczysz jak wydasz 10k na avena1 bo za ta kaskę powinien być z minimalnym przebiegiem.
To o czym Ci pisałem to raczej przyjemności serwisowe związane przebiegami około 200-300tyś.km. Oczywiście gumy i łączniki padną co 50tyś.km ale są to groszowe sprawy.

Generalnie polecam to auto dla osób szanujących kasę :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Mar 2015, 17:24

szybki napisał(a):Generalnie polecam to auto dla osób szanujących kasę


I właśnie o to mi chodzi. Chcę mieć miłe wspomnienia na myśl o pierwszym aucie i jednocześnie wiedzieć, że po to brałem nadgodziny, żeby teraz cieszyć się z efektu mojej pracy który będzie stał w garażu :-)

Dzięki za wyczerpujące info. Już wcześniej od znajomego słyszałem pozytywne opinie na temat Avena (1.6 4A-FE bodajże, wcześniej miał ten sam w Corolli "żabie"). Ale mnie interesuje polift. Nie ukrywam, bardziej mi się podoba i nawet nie wygląda tak strasznie, zaryzykowałbym stwierdzeniem, że to niewyróżniające się, stateczne auto.

Wiem tylko, że z LPG będzie spory problem. A to u mnie odgrywa kluczową rolę, na dobrą sprawę chyba nie zdecyduję się na auto bez LPG lub takie, którego montaż będzie kosztował sporo. A to przekroczy mój budżet. Na auto mam 10.000 - 10.500 zł, do tego coś na wszelki wypadek i opłaty, a nie wyczaruję przecież 3 tys. zł na LPG.

Jak myślisz szybki, ile 2.0 150 KM powinien spalać w trasie przy ekonomicznej jeździe? Nie jestem maniakiem prędkości.
Na drogach publicznych :naughty:
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

31 Mar 2015, 17:54

Offro napisał(a):Jak myślisz szybki, ile 2.0 150 KM powinien spalać w trasie przy ekonomicznej jeździe? Nie jestem maniakiem prędkości.


Była taka Pani która mówiła wrrróć :D
Pomyliłeś fakty.

Aven ten o którym mówisz ma bezpośredni wtrysk więc lpg odpada. Reszta avenów po lifcie przyjmie LPG ale silniki lubiły olej (wada fabryczna) są różne teorie na jej temat.
Co do silników po lifcie vvti to nie to że nie lubią LPG tylko trzeba regulować zawory co 40tyś.km. Tyczy się to małych pojemności.

Generalnie zasada jest taka seria silników fe była montowana do 2000r a vvti czyli zz-ty po 00r.

Ogólnie zważywszy na masę avena 2,0 128km jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Mar 2015, 18:16

A co byś powiedział na Accorda VI V-Tec? Silniki charakteryzują się tym że fajnie wkręcają się na obroty a jak pojedziesz w miarę spokojnie to spalą bardzo malo. Do tego są trwałe. Jedynie mogą pobierać śladowe ilości oleju. Instalacje przyjmują ale jest droga i trzeba mieć kumatego gaziarza.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

31 Mar 2015, 18:29

Koniu - VTEC nie V-Tec :P
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam