Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji?

07 Lut 2020, 13:42

Amerykański portal analityczny Kelley Blue Book sprawdził, które samochody hybrydowe są najtańsze w zakupie i użytkowaniu przez kolejne 5 lat. Pierwsze trzy miejsca w tej kategorii zajęły Toyota Corolla Hybrid, Prius Plug-in Hybrid oraz Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid. Spośród wszystkich zwycięzców w poszczególnych kategoriach rankingu "Lowest 5-Year Cost to Own" Kelley Blue Book, najmniej kosztuje zakup i utrzymanie przez 5 lat Corolli Hybrid.

Coraz więcej kierowców zdaje sobie sprawę, że o opłacalności wyboru samochodu przy zakupie decyduje nie tylko cena. Informacje o całkowitym koszcie posiadania (TCO) zazwyczaj wprowadzają zupełnie nowe spojrzenie na to, które samochody są faktycznie najtańsze na rynku. Problem w tym, że ocena wszystkich kosztów posiadania danego auta jest często trudna bez specjalistycznych narzędzi. Na amerykańskim rynku odpowiedzi na pytanie, ile samochód będzie naprawdę kosztował w całym okresie użytkowania, udziela m.in. portal analityczny Kelley Blue Book. Ostatnio KBB opublikował zestawienie "Lowest 5-Year Cost to Own", czyli rankingi samochodów najtańszych w użytkowaniu w poszczególnych kategoriach i segmentach, w tym aut hybrydowych. Oto trzy samochody z napędem hybrydowym z najniższym TCO na amerykańskim rynku.
Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji? 1. miejsce – Toyota Corolla Hybrid
Według badań Kelley Blue Book nowa Corolla Hybrid w ciągu pięciu lat kosztuje swojego właściciela w USA 30 918 dolarów. Jest to najlepszy wynik ze wszystkich samochodów przeanalizowanych przez amerykański portal w tegorocznym zestawieniu "Lowest 5-Year Cost to Own". Jeszcze tylko jeden samochód wykazał się kosztem utrzymania poniżej 31 tys. dolarów – to subkompaktowy SUV Hyundai Venue, którego TCO wynosi 30 936 dolarów.
Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji? O tym, że hybrydy mało palą, wiadomo od dawna. W przypadku nowej Corolli sedan amerykańska agencja rządowa EPA oceniła zużycie paliwa na poziomie 53 mil (85,3 km) na galon (3,78 litra) paliwa w mieście i 52 mile (83,69 km) na galon (3,78 litra) na autostradzie. Wiadomo też, że Toyota dysponuje najbardziej rozwiniętą i dopracowaną technologią hybrydową, której udoskonalaniem i dostosowywaniem do potrzeb rynku zajmuje się od 23 lat. To przekłada się zarówno na wydajność, jak i niezawodność hybryd tej marki, co oznacza mniejsze koszty serwisu. Samochody Toyoty mają też wysokie wartości odsprzedaży ze względu na wysoką jakość i długowieczność oraz odporność na zużycie.

POLECAMY Toyota Corolla sedan, hatchback i TS kombi

Ceny Corolli sedan w wersji hybrydowej zaczynają się od przystępnego poziomu 23 880 dolarów. Podstawowa wersja ma światła LED z przodu i z tyłu, automatyczną klimatyzację, materiały wykończeniowe we wnętrzu wyższej jakości, inteligentny kluczyk i system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Samochód wyposażony jest także standardowo w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2. generacji, który zawiera między innymi adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości. Samochód jest napędzany układem hybrydowym o mocy 122 KM, opartym na silniku 1,8 l. Mocniejsza, 2-litrowa wersja napędu hybrydowego, zapewniająca moc 184 KM, nie jest dostępna w USA, a jedynie w Europie.

2. miejsce – Toyota Prius Prime (Plug-in Hybrid)
Przewidywany 5-letni koszt posiadania w przypadku Priusa ładowanego z zewnętrznej sieci wynosi 32 695 dolarów. Ten 5-osobowy, 4-drzwiowy liftback ma zasięg na jednym tankowaniu 640 mil. Jego zużycie paliwa w samym trybie hybrydowym (bez wykorzystania prądu naładowanego z zewnętrznej sieci) wynosi 55 mil (88,51 km) na galon w mieście i 53 mile (85,30 km) na galon na autostradzie. Według EPA zasięg Priusa Prime na samym silniku elektrycznym wynosi 25 mil (40,23 km). Samochód może się poruszać nieprzerwanie w trybie EV przy prędkości do 84 mil/h (135 km/h). Ceny Toyoty Prius Prime w USA zaczynają się od 27 750 dolarów.
Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji? 3. miejsce – Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
Zakup i utrzymanie przez 5 lat Hyundaia Ioniq z napędem hybrydowym plug-in przyniesie według KBB koszty na poziomie 34 246 dolarów. Samochód ma według EPA zasięg 29 mil (46,67 km) w trybie elektrycznym. Średnio na 1 galonie (3,78 litra) paliwa może przejechać 52 mile (83,69 km). Ioniq Plug-in Hybrid kosztuje na amerykańskim rynku od 26 500 dolarów.
Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji? źródło: kbb.com; producenci | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3832
Zdjęcia: 13140
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

08 Lut 2020, 08:30

A jak to jest w EU, albo w Polsce :?: Bo przecież wiadomo, że rynek amerykański różni się bardzo od Europejskiego.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3818
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak nowe paliwo E10 działa na olej silnikowy?
    Czy dodatek nowego paliwa E10 może wpłynąć na kondycję oleju silnikowego? Jakie kroki należy podjąć, aby zapewnić właściwe smarowanie silnika w obliczu wprowadzenia benzyny z większą ilością biokomponentów? Odpowiedzi ...
    Bezpieczna zmiana pasa ruchu - martwe pole w lusterku
    W ubiegłym roku nieprawidłowa zmiana pasa ruchu była przyczyną 480 wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących(1). Manewr ten wykonujemy tak często, że łatwo możemy zapomnieć się i nie skontrolować wcześniej ...