Amerykański portal analityczny Kelley Blue Book sprawdził, które samochody hybrydowe są najtańsze w zakupie i użytkowaniu przez kolejne 5 lat. Pierwsze trzy miejsca w tej kategorii zajęły Toyota Corolla Hybrid, Prius Plug-in Hybrid oraz Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid. Spośród wszystkich zwycięzców w poszczególnych kategoriach rankingu "Lowest 5-Year Cost to Own" Kelley Blue Book, najmniej kosztuje zakup i utrzymanie przez 5 lat Corolli Hybrid.
Coraz więcej kierowców zdaje sobie sprawę, że o opłacalności wyboru samochodu przy zakupie decyduje nie tylko cena. Informacje o całkowitym koszcie posiadania (TCO) zazwyczaj wprowadzają zupełnie nowe spojrzenie na to, które samochody są faktycznie najtańsze na rynku. Problem w tym, że ocena wszystkich kosztów posiadania danego auta jest często trudna bez specjalistycznych narzędzi. Na amerykańskim rynku odpowiedzi na pytanie, ile samochód będzie naprawdę kosztował w całym okresie użytkowania, udziela m.in. portal analityczny Kelley Blue Book. Ostatnio KBB opublikował zestawienie "Lowest 5-Year Cost to Own", czyli rankingi samochodów najtańszych w użytkowaniu w poszczególnych kategoriach i segmentach, w tym aut hybrydowych. Oto trzy samochody z napędem hybrydowym z najniższym TCO na amerykańskim rynku. 1. miejsce – Toyota Corolla Hybrid Według badań Kelley Blue Book nowa Corolla Hybrid w ciągu pięciu lat kosztuje swojego właściciela w USA 30 918 dolarów. Jest to najlepszy wynik ze wszystkich samochodów przeanalizowanych przez amerykański portal w tegorocznym zestawieniu "Lowest 5-Year Cost to Own". Jeszcze tylko jeden samochód wykazał się kosztem utrzymania poniżej 31 tys. dolarów – to subkompaktowy SUV Hyundai Venue, którego TCO wynosi 30 936 dolarów. O tym, że hybrydy mało palą, wiadomo od dawna. W przypadku nowej Corolli sedan amerykańska agencja rządowa EPA oceniła zużycie paliwa na poziomie 53 mil (85,3 km) na galon (3,78 litra) paliwa w mieście i 52 mile (83,69 km) na galon (3,78 litra) na autostradzie. Wiadomo też, że Toyota dysponuje najbardziej rozwiniętą i dopracowaną technologią hybrydową, której udoskonalaniem i dostosowywaniem do potrzeb rynku zajmuje się od 23 lat. To przekłada się zarówno na wydajność, jak i niezawodność hybryd tej marki, co oznacza mniejsze koszty serwisu. Samochody Toyoty mają też wysokie wartości odsprzedaży ze względu na wysoką jakość i długowieczność oraz odporność na zużycie.
Ceny Corolli sedan w wersji hybrydowej zaczynają się od przystępnego poziomu 23 880 dolarów. Podstawowa wersja ma światła LED z przodu i z tyłu, automatyczną klimatyzację, materiały wykończeniowe we wnętrzu wyższej jakości, inteligentny kluczyk i system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Samochód wyposażony jest także standardowo w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2. generacji, który zawiera między innymi adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości. Samochód jest napędzany układem hybrydowym o mocy 122 KM, opartym na silniku 1,8 l. Mocniejsza, 2-litrowa wersja napędu hybrydowego, zapewniająca moc 184 KM, nie jest dostępna w USA, a jedynie w Europie.
2. miejsce – Toyota Prius Prime (Plug-in Hybrid) Przewidywany 5-letni koszt posiadania w przypadku Priusa ładowanego z zewnętrznej sieci wynosi 32 695 dolarów. Ten 5-osobowy, 4-drzwiowy liftback ma zasięg na jednym tankowaniu 640 mil. Jego zużycie paliwa w samym trybie hybrydowym (bez wykorzystania prądu naładowanego z zewnętrznej sieci) wynosi 55 mil (88,51 km) na galon w mieście i 53 mile (85,30 km) na galon na autostradzie. Według EPA zasięg Priusa Prime na samym silniku elektrycznym wynosi 25 mil (40,23 km). Samochód może się poruszać nieprzerwanie w trybie EV przy prędkości do 84 mil/h (135 km/h). Ceny Toyoty Prius Prime w USA zaczynają się od 27 750 dolarów. 3. miejsce – Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid Zakup i utrzymanie przez 5 lat Hyundaia Ioniq z napędem hybrydowym plug-in przyniesie według KBB koszty na poziomie 34 246 dolarów. Samochód ma według EPA zasięg 29 mil (46,67 km) w trybie elektrycznym. Średnio na 1 galonie (3,78 litra) paliwa może przejechać 52 mile (83,69 km). Ioniq Plug-in Hybrid kosztuje na amerykańskim rynku od 26 500 dolarów. źródło: kbb.com; producenci | autor: Redakcja
Na wybojach przede wszystkim płynnie Jeśli kierowca znajdzie się na jezdni o nawierzchni nierównej, zniszczonej czy po prostu na polnej drodze pełnej wybojów, powinien przede wszystkim zastanowić się, czy do celu może dojechać inną trasą. Gdy nie ...
Samochody do rajdów, wyścigów i driftu. Jak powstają, czym się różnią? Świat samochodów wyczynowych jest niemal tak barwny i zróżnicowany, jak fauna tropikalnych raf kolorowych. Auta służące do rywalizacji na odcinkach specjalnych i torach możemy jednak podzielić na trzy główne ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dzięki nim możemy finansować rozwój naszego forum, a Ty w zamian otrzymujesz do nich bezpłatny dostęp.
Dbamy i szanujemy Twoją prywatność! Nasza "polityka prywatności". Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne korzystamy z SSL, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie "Moje zgody".
Dlatego też prosimy naciśnij przycisk "PRZEJDŹ DALEJ" jeżeli zgadzasz się na na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania, a tym samym przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie ze strony internetowej ForumSamochodowe.pl i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Grupę motmedia.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityki prywatności na stronie Moje zgody.