REKLAMA
Koleżanki i Koledzy
Przymierzam się do zmiany auta rodzinnego 2+2, budżet 30k pln, przebiegi roczne około 20k km.
Obecnie jeżdżę C5 2,0 2005 LPG w automacie.
Przejrzałem podobne tematy na forum i chcę potwierdzić czy idę w dobrym kierunku.
Założenia/wymagania:
- segment D;
- kombi, w ostateczności hatchback;
- benzyna + lpg, w ostateczności diesel;
- odporny na korozję - brak garażu;
- większa dynamika niż obecnie.
Typy benzyna:
- volvo v70 III (2,5T i niestety do lpg to chyba tyle), wydaje się najrozsądniejszą opcją ale mała ilość egzemplarzy i trzeba by trochę dołożyć, omijać automaty?
- mondeo IV (2,5T; 2,0 trochę się boję do gazu, nawet jeśli to będzie flexifuel) jak ze skrzyniami?;
- laguna III (2,0T); jakie skrzynie?;
- C5 II (2,0, wiem jak jest z C5 - mam od 6 lat), nie gnije, spory wybór i duża szansa na niezjeżdzony egzemplarz, problemów podobno trochę mniej niż w poprzedniku, jakie skrzynie?;
- passat b7 (1,8 chyba jako jedyny do gazu się nadaję);
- avensis (1,8) nie wiem jak z korozją, mechanicznie pewnie jedna z lepszych opcji ale coś mi w nim nie pasuje;
W przypadku diesla, większy wybór jednak rozumiem, że co zaoszczędzę przy zakupie/założeniu lpg, zostawię u mechanika - ale to uczciwy chłop więc przeżyję.
Typy diesel:
- volvo v70 III (2,4);
- mondeo IV (2,0 163 KM);
- C5 III/ 508 (2,0 czy 2,2 jest ok?);
- superb (2,0 z CR) jakie skrzynie?
Mazdę 6 i accorda odrzucam ze względu na korozję.
Insigni nie chce, jeździłem, ciężki wóz.
Coś byście dodali/usunęli może coś od saaba, fiata?