Temat jakich wiele, chce dużo za niewiele

27 Wrz 2024, 14:52

Koleżanki i Koledzy

Przymierzam się do zmiany auta rodzinnego 2+2, budżet 30k pln, przebiegi roczne około 20k km.
Obecnie jeżdżę C5 2,0 2005 LPG w automacie.

Przejrzałem podobne tematy na forum i chcę potwierdzić czy idę w dobrym kierunku.

Założenia/wymagania:
- segment D;
- kombi, w ostateczności hatchback;
- benzyna + lpg, w ostateczności diesel;
- odporny na korozję - brak garażu;
- większa dynamika niż obecnie.

Typy benzyna:
- volvo v70 III (2,5T i niestety do lpg to chyba tyle), wydaje się najrozsądniejszą opcją ale mała ilość egzemplarzy i trzeba by trochę dołożyć, omijać automaty?
- mondeo IV (2,5T; 2,0 trochę się boję do gazu, nawet jeśli to będzie flexifuel) jak ze skrzyniami?;
- laguna III (2,0T); jakie skrzynie?;
- C5 II (2,0, wiem jak jest z C5 - mam od 6 lat), nie gnije, spory wybór i duża szansa na niezjeżdzony egzemplarz, problemów podobno trochę mniej niż w poprzedniku, jakie skrzynie?;
- passat b7 (1,8 chyba jako jedyny do gazu się nadaję);
- avensis (1,8) nie wiem jak z korozją, mechanicznie pewnie jedna z lepszych opcji ale coś mi w nim nie pasuje;

W przypadku diesla, większy wybór jednak rozumiem, że co zaoszczędzę przy zakupie/założeniu lpg, zostawię u mechanika - ale to uczciwy chłop więc przeżyję.
Typy diesel:

- volvo v70 III (2,4);
- mondeo IV (2,0 163 KM);
- C5 III/ 508 (2,0 czy 2,2 jest ok?);
- superb (2,0 z CR) jakie skrzynie?

Mazdę 6 i accorda odrzucam ze względu na korozję.
Insigni nie chce, jeździłem, ciężki wóz.

Coś byście dodali/usunęli może coś od saaba, fiata?
misiek4300
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 07 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Ford Fiesta
Silnik: 1,25 82KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Wrz 2024, 07:30

misiek4300 napisał(a):W przypadku diesla, większy wybór jednak rozumiem, że co zaoszczędzę przy zakupie/założeniu lpg, zostawię u mechanika - ale to uczciwy chłop więc przeżyję.


I tak i nie. Ja mam do tego trochę inne podejście - diesel może się zepsuć ale nie musi a na paliwie oszczędzasz od pierwszego dnia.
Dwa, popatrz obiektywnie na benzyniaki, które bierzesz pod uwagę. To nie są octavie 1.6mpi gdzie lejesz olej i jedziesz tylko tak samo konstrukcje z turbo, dwumasami itd.

Do tematu trzeba podejść indywidualnie przy każdym modelu. Na przykładzie, jestem właścicielem min. laguny. Kupiłem diesla, znalazłem używkę w ofercie salonu z przebiegiem 105kkm, kupiłem, jestem jej drugim właścicielem od nowości, mam jej pełną historię itd. Oczywiście "przepłaciłem" względem tego co wisi na olx'ach ale i tak wyszło mnie to ładnych kilka tysięcy taniej niż 2.0T, który miałby standardowy dla tych roczników nalot + musiałbym założyć LPG. Osobiście uważam, że dokonałem rozsądniejszego wyboru.

A co do twoich typów to ogólnie są ok. Tylko C5 brałbym pod uwagę wyłącznie jeśli zależy ci na hydro. Poza tym auto raczej nie ma zalet względem konkurencji. Jeśli ma być automat to laguna - wolna ale idiotoodporna skrzynia jatco. Fiat nie ma modelu który by pasował do wymagań, ew możesz sobie na Croma popatrzeć. Bardzo niedocenione auto ale tu zostaję diesel bo z benzyniaków jest tylko oplowskie 1.8 więc zamulacz. Saab'a odpuść, to auta dla tych którzy chcą akurat je mieć.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2560
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Wrz 2024, 08:41

W lagunie który silnik diesla warto?

Co do C5 z plusów to silnik bez turbo, dobrze nadający się do gazu (pośredni wytrysk, hydrauliczna regulacja luzów zawodowych) i nie rdzewieje. Niestety nie bardzo widzę alternatywy, w pb bez turbo.

Z diesli które podałem coś byś odrzucił?
misiek4300
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 01 07 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Ford Fiesta
Silnik: 1,25 82KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe mandaty – jakie kary czekają na kierowców?
    Nie każdy kierowca jest szczęśliwym posiadaczem garażu, który tak dobrze sprawdza się podczas zimowych mrozów. Zaśnieżony i zmrożony samochód należy przed podróżą odpowiednio przygotować do drogi. ...