Terenówka do 150 tyś

Re: Terenówka do 150 tyś

15 Lis 2010, 16:01

Na tej samej zasadzie jest też oparty 4matic w Mercedesie(przynajmniej tych osobowych).
Stały napęd z symetrycznym rozdziałem mocy(w zależności o modelu pół na pół lub lekko faworyzujący tylną oś).
Także argument, że jest gówniany na tle Subaru jest nie na miejscu.
Podobnie w przypadku Audi gdzie poza modelami A3 i TT cała reszta gamy w wersjach quattro ma stały napęd AWD.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Terenówka do 150 tyś

15 Lis 2010, 17:22

MajkPZM napisał(a):Najlepszy napęd to napęd symetryczny na wszystkie koła, z takim samym rozdziałem mocy. Taki ma subaru.
Napęd na wszystkie koła z takim samym rozdziałem mocy to może Ci tylko dać auto z centralnym mechanizmem różnicowym zablokowanym (lub bez niego) oraz pełne blokady przodu i tyłu i wtedy będziesz mieć prawdziwy napęd 4x4 z równomiernym rozłożeniem mocy na wszystkie koła :wink:
@Pocieszny nie porównuj Subaru do Land Cruisera... Do Subaru nawet 31" nie wejdzie, chyba że na kobyłkach i z mega podcięciami :mrgreen:
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1909
Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Terenówka do 150 tyś

15 Lis 2010, 17:44

tu nie chodzi o porównanie tylko o to "prawdziwe" 4x4, ciekawi mnie, w którym momencie subarynka daje moc na wszystkie 4 koła :wink: sory ale nie ma takiego momentu,
prawdziwe jak piszesz 4x4 ma jedynie auto z blokadami przedniej i tylnej osi do tego blokadą centralnego dyfra (jeśli w ogóle takowy posiada) i wtedy po zapięciu wszystkich blokad mamy prawdziwe 4x4 w każdym innym wypadku to jest najwyżej 4x2 a w większości 4x1 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Terenówka do 150 tyś

15 Lis 2010, 17:50

[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
ja bym ci polecał to
james00796
Początkujący
 
Posty: 192
Rejestracja: 31 Paź 2010, 18:29
Miejscowość: Prokowo

Re: Terenówka do 150 tyś

15 Lis 2010, 17:58

Pathfinder fajny ;) no i jeden z zacniejszych Nissanowskich silników (a nei żaden Renault jak w nissanie ostatnimi czasy bywa)
choć wizualnie bardziej podoba mi się Xterra :wink: ale to już zupełnie navarka z budą :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Terenówka do 150 tyś

15 Lis 2010, 20:03

I całkiem podatny na motanie...sztywnych to on nie ma ale chociaż rama pozostała :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1909
Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [E] Audi A6 3,0TDI / BMW 530d / Merc E320CDI / Volvo S80 2,4 D5 [E] Audi A6 3,0TDI / BMW 530d / Merc E320CDI / Volvo S80 2,4 D5
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu E - diesel o mocy ok. 200KM - skrzynia automatyczna Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A6 C6 3,0 TDI - 225KM - BMW 530d e60 - 218KM - Mercedes E 320 CDI w211 - 204KM ...
    Mitsubishi ASX 2013, Mocny – Bezpieczny – Prosty Mitsubishi ASX 2013, Mocny – Bezpieczny – Prosty
    Od dnia premiery w 2010 roku model Mitsubishi ASX sprzedał się w 250 tyś. egzemplarzy, z czego 140 tyś. znalazło nabywców w Europie i Rosji. Tym samym pojazd stał się globalnym rynkowym przebojem firmy Mitsubishi Motors ...

  • Re: Terenówka do 150 tyś

    15 Lis 2010, 20:26

    Jasiek90 napisał(a):Na tej samej zasadzie jest też oparty 4matic w Mercedesie(przynajmniej tych osobowych).
    Stały napęd z symetrycznym rozdziałem mocy(w zależności o modelu pół na pół lub lekko faworyzujący tylną oś).
    Także argument, że jest gówniany na tle Subaru jest nie na miejscu.
    Podobnie w przypadku Audi gdzie poza modelami A3 i TT cała reszta gamy w wersjach quattro ma stały napęd AWD.

    Daj pan spokój. 4matic to wszystkie dyfry otwarte a moment rozdzielany jest poprzez przyhamowywanie kół pozbawionych trakcji...

    [ Dodano: 15 Listopad 2010, 20:27 ]
    pocieszny napisał(a):tu nie chodzi o porównanie tylko o to "prawdziwe" 4x4, ciekawi mnie, w którym momencie subarynka daje moc na wszystkie 4 koła :wink: sory ale nie ma takiego momentu,
    prawdziwe jak piszesz 4x4 ma jedynie auto z blokadami przedniej i tylnej osi do tego blokadą centralnego dyfra (jeśli w ogóle takowy posiada) i wtedy po zapięciu wszystkich blokad mamy prawdziwe 4x4 w każdym innym wypadku to jest najwyżej 4x2 a w większości 4x1 :mrgreen:

    Dasz sobie ręke uciąc, że Subaru nie dysponuje szperami:)?
    STI 440hp / 660NM
    RS4 B7 Avant 420hp
    Legacy 3.0 Spec B 245hp
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: Terenówka do 150 tyś

    15 Lis 2010, 22:29

    szpera to nie 100% blokada i żadne nowe subaru w serii nie ma 100% blokad (oprócz starych jak wspomniane wcześniej Libero) a rozmawiamy o nowych samochodach i w subaru sory ale nie ma blokad, a szpery seryjne to ja i w Golfie III syncro miałem więc żaden cymes :mrgreen:
    i serio nie ma możliwości fizycznej żeby subaru rozdzielało moc na wszystkie 4 koła na raz, czyli idea "prawdziwego 4x4" jest w tym wypadku niestety nietrafiona

    obesne samochody niestety nie mają już normalnych rozwiązań naprawialnych przez kumatego mechanika, nowe auta niestety do serwisowania potrzebują komputera :mrgreen:
    BTW jak pewnie już wiesz za chwile nie będzie już w ogóle subarynek w wersji WRC więc nawet nie będzie można powiedzieć że teraz można dostać ostatnie z nie calkiem wolnymi dyframi :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Terenówka do 150 tyś

    16 Lis 2010, 13:45

    prawdziwego 4x4



    To jest pojęcie względne. Nie ma czegoś takiego jak definicja prawdziwego 4x4 bo wszystko tak naprawdę zależy od potrzeb. Potrzebujesz samochód do przeprawy przez bagna to najlepsze są konstrukcje rama + całkowicie mechaniczny napęd 4x4 z manualnymi blokadami i reduktorem, który naprawdę mocno skraca przełożenie. W takim układzie układ napędowy działa tylko w terenie. Po asfalcie masz RWD.
    Potrzebujesz auta, które będzie świetnie jeździć po asfalcie wykorzystując zalety przenoszenia napędu na wszystkie koła, a jednocześnie chcesz zapewnić korzystne właściwości zjeżdżając na nieutwardzone drogi to bierzesz stały napęd na cztery koła. Żeby go zrealizować to gdzieś te wszystkie różnice prędkości obrotowych trzeba niwelować. Z pomocą przychodzą takie układy jak Subaru czyli centralny dyfer z LSD. Jeszcze inni wybierają napęd, który dołącza sie tylko w sytuacji gdy FWD nie daje sobie rady. Tutaj Haldex wiedzie prym i jego ostatnie generacje są już bardzo dopracowane i przez wielu uważane za lepsze od wiskozy. Szczególnie, że z pomocą elektroniki możemy z takiego układu zrobić stały napęd na 4 koła. '

    A ilość szper i ich rozwiązania konstrukcyjne nie świadczą zupełnie o tym czy to prawdziwe 4x4 czy nie. To również zależy od potrzeb i od celu jaki sobie postawił producent.
    STI 440hp / 660NM
    RS4 B7 Avant 420hp
    Legacy 3.0 Spec B 245hp
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: Terenówka do 150 tyś

    16 Lis 2010, 14:09

    A to co terenówki nie mają centralnych dyfrów żeby po asfalcie z napędem na 4 łapki jeździć? :mrgreen: Masz dyfer to jeździsz, a takie jak Patrol Y60 K260, Samurai i tym podobne nie mają, bo to czego nie ma nie popsuje się 5000km od domu w srodku lasu z niedźwiedziami na Rosyjskim zadupiu :mrgreen:
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1909
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Terenówka do 150 tyś

    16 Lis 2010, 14:41

    No ale chyba opcja "RWD" na asfalcie jest jednak lepsza.
    STI 440hp / 660NM
    RS4 B7 Avant 420hp
    Legacy 3.0 Spec B 245hp
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: Terenówka do 150 tyś

    16 Lis 2010, 14:51

    kwestia sporna, ilu użytkowników tyle zdań,
    na pewno oszczędniejsza, jeśli jeszcze mamy odpinaną przednią oś,
    są też reduktory(mechaniczne) gdzie możesz sobie wybrać RWD FWD lub 4WD (oczywiście z centralnym dyfrem z możliwością blokady)
    napęd RWD jest po prostu najprostszy i najmniej awaryjny, dlatego w terenówkach najczęściej stosowany
    centralny dyfer jest też szeroko stosowany, TLC Land Rover, Mitsubishi, Jeep, Honker, Niva :mrgreen:
    przy czym prawie każdy proucent oferuje pojazdy z centralnym ale na specjalne życzenie klienta oferuje też bez, wiadomo do ciężkiej pracy to się nie nadaje a czego niema to się nie psuje :wink:
    na czarnym asfalcie nie ma to żadnej różnicy, czy mamy klasyczny reduktor czy też z centralnym (pomijając spalanie i ilość pracujących części i większy promień skrętu aut z centralnym)
    na śliskim ma o tyle że z centralnym dyfrem masz większe możliwości manewru (na przemienne suche i mokre/oblodzone odcinki), aczkolwiek w cięższych warunkach nie ma to znaczenia :wink:

    w tym naszym przyczepianiu nie chodzi bynajmniej że subaru ma zły napęd, tylko o szafowanie sloganem prawdiwe 4x4 :wink: co jest jawnym przekłamaniem marketingowym :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Terenówka do 150 tyś

    16 Lis 2010, 17:30

    Chłyt marketingowy :mrgreen: :mrgreen: Seryjne auto z prawdziwym 4x4 to może mieć Mercedes G ponieważ ma dwie lub trzy pełne blokady :mrgreen:
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1909
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Terenówka do 150 tyś

    16 Lis 2010, 18:16

    Nie ma w tym zadnego chłytu marketinogowego. Subaru swoj napęd nazywa S-AWD. Czyli symetryczny, a AWD to napęd który stale napędza wszystkie koła. A tan jest symetryczny bo i przednia i tylna oś dostaje taką samą moc i jest AWD bo jest na stałe zapięty.
    STI 440hp / 660NM
    RS4 B7 Avant 420hp
    Legacy 3.0 Spec B 245hp
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: Terenówka do 150 tyś

    16 Lis 2010, 21:31

    to jest wielki chłyt martetindody :mrgreen:
    ponieważ azaliż iż gdyż, rozdzielenie napędów nawet symetrycznie na przód i tył nie osnacza napędzania wszystkich 4 kół na raz, jedynie jedno z przodu i jedno z tyłu :wink: posiadając jakąkolwiek blokadę masz dodatkowe "napędzanie" 2 koła w osi przez upośledzenie pracy dyferencjału, przodu się w samochodach cywilnych (innych niż terenowe) nie spina ze względu na bezpieczeństwo ;) po innemu auto przestaje skręcać ;) no chyba że blokada przestaje działać podczas skrętu, (klasyczne LSD to potrafi) ;)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)
     
    • Warto przeczytać
    • Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI
      GTP Light
      Jaguar