TFSI VS TDI

21 Wrz 2015, 15:20

Witam, już pewnie co niektórzy mnie kojarzą po postach typu "jakie Audi/Bmw", tak więc padło na Audi. Pozostaje kwestia silnika i benzyna lub diesel. Z tego co wyczytałem na forum w b8 w benzynie strasznie żre olej, w dieslu narazie nic poważnego nie wyczytałem. Kilka informacji:
-budżet 17 000e
-przebieg roczny ok. 15tyś
-minimalny rok produkcji auta: 2010~
-większość przebiegu w mieście, będę mieszkał w DE także autostrada kilka razy w tygodniu.
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Wrz 2015, 15:59

TFSI to syf, na diesla za małe przebiegi i złe użytkowanie (miasto)
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

21 Wrz 2015, 17:30

tomek70 napisał(a):TFSI to syf, na diesla za małe przebiegi i złe użytkowanie (miasto)


Dzięki, bardzo mi pomogłeś :ok:
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Wrz 2015, 18:20

Generalnie TDI CR to mniejsze zło niż TSI, ale nadal wybierasz między dżumą a cholerą. Diesel w mieście max rok bez wkładu, no chyba że klęknie DPF, to wtedy kilka koła po jakiś kilku miesiącach jeśli nie szybciej :mrgreen: do tego skomplikowane turbo, drogie wtryski.
Podobno polscy mechanicy wynaleźli cudowny sposób naprawy tsi, którego koszt to jakaś 1/3 ceny naprawy w ASO, ale problem rzekomo powraca. No i jeszcze czyszczenie głowiczki z nagaru... :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Wrz 2015, 18:31

mike1735 napisał(a):Generalnie TDI CR to mniejsze zło niż TSI, ale nadal wybierasz między dżumą a cholerą. Diesel w mieście max rok bez wkładu, no chyba że klęknie DPF, to wtedy kilka koła po jakiś kilku miesiącach jeśli nie szybciej do tego skomplikowane turbo, drogie wtryski.
Podobno polscy mechanicy wynaleźli cudowny sposób naprawy tsi, którego koszt to jakaś 1/3 ceny naprawy w ASO, ale problem rzekomo powraca. No i jeszcze czyszczenie głowiczki z nagaru...

To może jakaś inna alternatywa niż a4?
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Wrz 2015, 18:33

Koncern VAG nie jest obecnie godny zaufania:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,188 ... Czolka3Img

Teoretycznie TSI od 2011 są poprawione (odsyłam do artykułu w poprzednim numerze Motoru), ale ciężko zaufać marce, która robiła takie wałki.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy autostrada może zahipnotyzować kierowcę?
    Czy zdarza ci się przejechać kilkadziesiąt kilometrów i zupełnie tego nie pamiętać? Dotykający kierowców na dłuższych, prostych i monotonnych odcinkach drogi stan tzw. hipnozy drogowej czy autostradowej niejednokrotnie ...
    Jesienne liście - piękne i niebezpieczne
    Choć kolorowe liście to urokliwy element jesieni, może on stać się przyczyną zagrożenia na drodze. Na mokrych liściach auto łatwo traci przyczepność, mogą one też przykrywać nierówności czy dziury, a nawet uszkodzić ...

21 Wrz 2015, 18:44

Ossy napisał(a):Koncern VAG nie jest obecnie godny zaufania:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,188 ... Czolka3Img

Teoretycznie TSI od 2011 są poprawione (odsyłam do artykułu w poprzednim numerze Motoru), ale ciężko zaufać marce, która robiła takie wałki.


Bardzo ciekawy artykuł :twisted: przeglądam właśnie BMW e60 i f30, co o tym myślicie? Godnie zastąpi a4 pod względem wizualnym jak i awaryjności?
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Wrz 2015, 18:50

E60 spoko, tylko do byle wymiany eksploatacyjnej typu klocki musisz gonić do ASO na kompa :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Wrz 2015, 18:52

mike1735 napisał(a):E60 spoko, tylko do byle wymiany eksploatacyjnej typu klocki musisz gonić do ASO na kompa


To już sam nie wiem... Zawsze jakiś haczyk... :? W takim razie co możecie ciekawego polecić?
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Wrz 2015, 18:54

Spokojnie mozesz A4 2.0TDI brac. To nie sa te wadliwe silniki, ktore wystepowaly do polowy 2008 roku. Zakladajac 15tys bedziesz robil pewnie ok 20. :D
Kazdy liczy pod ekonomie, a zycie co innego.
Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Wrz 2015, 18:59

kalik napisał(a):Spokojnie mozesz A4 2.0TDI brac. To nie sa te wadliwe silniki, ktore wystepowaly do polowy 2008 roku. Zakladajac 15tys bedziesz robil pewnie ok 20.
Kazdy liczy pod ekonomie, a zycie co innego.


Takiego właśnie postu potrzebowałem, dzięki haha :P
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Wrz 2015, 19:23

Jak jeździsz głównie w trasie to będzie i diesel mimo małego przebiegu. Jak w mieście to nie kupuj, bo nawet najlepszy będzie kaprysił.
Znów wróciliśmy do dywagacji Audi vs. BMW z poprzedniego tematu :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Wrz 2015, 19:30

Kalik, litości - 15 tys. rocznie, głównie w mieście, a Ty piszesz koledze, że spokojnie może brać diesla? Kolega już w poprzednich tematach pokazał, że chce kupić przede wszystkim znaczek na masce, rocznik i niski przebieg, a nie porządny samochód, który sprawdzi się przy jego użytkowaniu i przyszedł na forum po potwierdzenie, że dobrze robi - co zresztą pokazuje jego ostatni post.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Wrz 2015, 19:37

łysy30 napisał(a):Kalik, litości - 15 tys. rocznie, głównie w mieście, a Ty piszesz koledze, że spokojnie może brać diesla? Kolega już w poprzednich tematach pokazał, że chce kupić przede wszystkim znaczek na masce, rocznik i niski przebieg, a nie porządny samochód, który sprawdzi się przy jego użytkowaniu i przyszedł na forum po potwierdzenie, że dobrze robi - co zresztą pokazuje jego ostatni post.


Od roku czasu mam Insignie 2011r 2,0 CDTI i głównie jeżdżę w mieście, jakoś do tej pory nie miałem żadnej awarii w silniku ;) Nigdy nie miałem benzyny, same diesle i szczerze mowiac nie moge narzekac na zapchany dpf, turbo etc. Nie chodzi mi o znaczek, mialem Audi i milo je wspominam 8)
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

21 Wrz 2015, 19:37

Wiesz jak wygladaja niemieckie miasta? Jest bardzo duzo obwodnic gdzie mozna spokojnie 120km/h pomykac, wiec prosze cie...
Diesel na 20tys w roku, tym bardziej goniony od czasu do czasu po autobahn bedzie jezdzil i tyle w temacie.
Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008