TFSI VS TDI

TFSI VS TDI

21 Wrz 2015, 14:20

Witam, już pewnie co niektórzy mnie kojarzą po postach typu "jakie Audi/Bmw", tak więc padło na Audi. Pozostaje kwestia silnika i benzyna lub diesel. Z tego co wyczytałem na forum w b8 w benzynie strasznie żre olej, w dieslu narazie nic poważnego nie wyczytałem. Kilka informacji:
-budżet 17 000e
-przebieg roczny ok. 15tyś
-minimalny rok produkcji auta: 2010~
-większość przebiegu w mieście, będę mieszkał w DE także autostrada kilka razy w tygodniu.
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 Wrz 2015, 09:08
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: TFSI VS TDI

21 Wrz 2015, 14:59

TFSI to syf, na diesla za małe przebiegi i złe użytkowanie (miasto)
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Rejestracja: 15 Mar 2014, 19:19
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: TFSI VS TDI

21 Wrz 2015, 16:30

tomek70 napisał(a):TFSI to syf, na diesla za małe przebiegi i złe użytkowanie (miasto)


Dzięki, bardzo mi pomogłeś :ok:
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 Wrz 2015, 09:08
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: TFSI VS TDI

21 Wrz 2015, 17:20

Generalnie TDI CR to mniejsze zło niż TSI, ale nadal wybierasz między dżumą a cholerą. Diesel w mieście max rok bez wkładu, no chyba że klęknie DPF, to wtedy kilka koła po jakiś kilku miesiącach jeśli nie szybciej :mrgreen: do tego skomplikowane turbo, drogie wtryski.
Podobno polscy mechanicy wynaleźli cudowny sposób naprawy tsi, którego koszt to jakaś 1/3 ceny naprawy w ASO, ale problem rzekomo powraca. No i jeszcze czyszczenie głowiczki z nagaru... :naughty:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10749
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: TFSI VS TDI

21 Wrz 2015, 17:31

mike1735 napisał(a):Generalnie TDI CR to mniejsze zło niż TSI, ale nadal wybierasz między dżumą a cholerą. Diesel w mieście max rok bez wkładu, no chyba że klęknie DPF, to wtedy kilka koła po jakiś kilku miesiącach jeśli nie szybciej do tego skomplikowane turbo, drogie wtryski.
Podobno polscy mechanicy wynaleźli cudowny sposób naprawy tsi, którego koszt to jakaś 1/3 ceny naprawy w ASO, ale problem rzekomo powraca. No i jeszcze czyszczenie głowiczki z nagaru...

To może jakaś inna alternatywa niż a4?
elioneq
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 Wrz 2015, 09:08
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: TFSI VS TDI

21 Wrz 2015, 17:33

Koncern VAG nie jest obecnie godny zaufania:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,188 ... Czolka3Img

Teoretycznie TSI od 2011 są poprawione (odsyłam do artykułu w poprzednim numerze Motoru), ale ciężko zaufać marce, która robiła takie wałki.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4010
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Kangoo Z.E. - elektryczny samochód użytkowy Renault Kangoo Z.E. - elektryczny samochód użytkowy
    Zaprezentowane po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Hanowerze w 2010 roku, a następnie w wersji Maxi na Salonie w Genewie w 2011 roku Renault Kangoo Z.E. Trafiło do sieci sprzedaży w Polsce we wrześniu 2012 roku. Model ...
    Czarne paski i kropki na krawędziach szyby samochodowej Czarne paski i kropki na krawędziach szyby samochodowej
    Obecnie chyba wszystkie szyby samochodowe głównie czołowe ale też tylne i rzadziej boczne mają obwódkę w postaci czarnego szerokiego paska, a na jego wewnętrznej stronie są kropki różnej wielkości. Zastanawialiście ...

  • Re: TFSI VS TDI

    21 Wrz 2015, 17:44

    Ossy napisał(a):Koncern VAG nie jest obecnie godny zaufania:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,188 ... Czolka3Img

    Teoretycznie TSI od 2011 są poprawione (odsyłam do artykułu w poprzednim numerze Motoru), ale ciężko zaufać marce, która robiła takie wałki.


    Bardzo ciekawy artykuł :twisted: przeglądam właśnie BMW e60 i f30, co o tym myślicie? Godnie zastąpi a4 pod względem wizualnym jak i awaryjności?
    elioneq
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 42
    Rejestracja: 12 Wrz 2015, 09:08
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Opel Insignia
    Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    Re: TFSI VS TDI

    21 Wrz 2015, 17:50

    E60 spoko, tylko do byle wymiany eksploatacyjnej typu klocki musisz gonić do ASO na kompa :wink:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10749
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: TFSI VS TDI

    21 Wrz 2015, 17:52

    mike1735 napisał(a):E60 spoko, tylko do byle wymiany eksploatacyjnej typu klocki musisz gonić do ASO na kompa


    To już sam nie wiem... Zawsze jakiś haczyk... :? W takim razie co możecie ciekawego polecić?
    elioneq
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 42
    Rejestracja: 12 Wrz 2015, 09:08
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Opel Insignia
    Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    Re: TFSI VS TDI

    21 Wrz 2015, 17:54

    Spokojnie mozesz A4 2.0TDI brac. To nie sa te wadliwe silniki, ktore wystepowaly do polowy 2008 roku. Zakladajac 15tys bedziesz robil pewnie ok 20. :D
    Kazdy liczy pod ekonomie, a zycie co innego.
    Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
    kalik
    Aktywny
     
    Posty: 420
    Rejestracja: 05 Sie 2015, 16:41
    Prawo jazdy od: 3- 0- 0
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mondeo IV Turnier
    Silnik: 2.0TDCI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: TFSI VS TDI

    21 Wrz 2015, 17:59

    kalik napisał(a):Spokojnie mozesz A4 2.0TDI brac. To nie sa te wadliwe silniki, ktore wystepowaly do polowy 2008 roku. Zakladajac 15tys bedziesz robil pewnie ok 20.
    Kazdy liczy pod ekonomie, a zycie co innego.


    Takiego właśnie postu potrzebowałem, dzięki haha :P
    elioneq
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 42
    Rejestracja: 12 Wrz 2015, 09:08
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Opel Insignia
    Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    Re: TFSI VS TDI

    21 Wrz 2015, 18:23

    Jak jeździsz głównie w trasie to będzie i diesel mimo małego przebiegu. Jak w mieście to nie kupuj, bo nawet najlepszy będzie kaprysił.
    Znów wróciliśmy do dywagacji Audi vs. BMW z poprzedniego tematu :ok:
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14219
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: TFSI VS TDI

    21 Wrz 2015, 18:30

    Kalik, litości - 15 tys. rocznie, głównie w mieście, a Ty piszesz koledze, że spokojnie może brać diesla? Kolega już w poprzednich tematach pokazał, że chce kupić przede wszystkim znaczek na masce, rocznik i niski przebieg, a nie porządny samochód, który sprawdzi się przy jego użytkowaniu i przyszedł na forum po potwierdzenie, że dobrze robi - co zresztą pokazuje jego ostatni post.
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2529
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: TFSI VS TDI

    21 Wrz 2015, 18:37

    łysy30 napisał(a):Kalik, litości - 15 tys. rocznie, głównie w mieście, a Ty piszesz koledze, że spokojnie może brać diesla? Kolega już w poprzednich tematach pokazał, że chce kupić przede wszystkim znaczek na masce, rocznik i niski przebieg, a nie porządny samochód, który sprawdzi się przy jego użytkowaniu i przyszedł na forum po potwierdzenie, że dobrze robi - co zresztą pokazuje jego ostatni post.


    Od roku czasu mam Insignie 2011r 2,0 CDTI i głównie jeżdżę w mieście, jakoś do tej pory nie miałem żadnej awarii w silniku ;) Nigdy nie miałem benzyny, same diesle i szczerze mowiac nie moge narzekac na zapchany dpf, turbo etc. Nie chodzi mi o znaczek, mialem Audi i milo je wspominam 8)
    elioneq
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 42
    Rejestracja: 12 Wrz 2015, 09:08
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Opel Insignia
    Silnik: 2.0 CDTI 160KM.
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    Re: TFSI VS TDI

    21 Wrz 2015, 18:37

    Wiesz jak wygladaja niemieckie miasta? Jest bardzo duzo obwodnic gdzie mozna spokojnie 120km/h pomykac, wiec prosze cie...
    Diesel na 20tys w roku, tym bardziej goniony od czasu do czasu po autobahn bedzie jezdzil i tyle w temacie.
    Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
    kalik
    Aktywny
     
    Posty: 420
    Rejestracja: 05 Sie 2015, 16:41
    Prawo jazdy od: 3- 0- 0
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mondeo IV Turnier
    Silnik: 2.0TDCI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Monster Truck Rock Star, 11
      Subaru Impreza STI
      Jaguar