Tico - masakra na zimnym i pali jak smok

25 Wrz 2014, 15:50

Witam, w moim Tico (tylko PB) w lato zrobiono rozrusznik i nastawiono rozrząd. Po tej operacji silnik zapalał z pół obrotu. Po kilku dniach odpalał z pół obrotu, zgasł. Potem znowu z pół obrotu złapał i chodził. Robiło się jednak coraz gorzej, obecnie przed rozruchem wciskam 2-3 razy gaz, a po odpaleniu muszę do 3 minut pompować gazem bo inaczej zgaśnie. Jak przykładowo wkręcę go na obroty i puszczę gaz, to 2-3 sekundy ma obroty takie jak na ssaniu, a potem spadają aż zgaśnie (no chyba że wcisne gaz). Wiele raz gasł przy dojeździe do skrzyżowania, po wciśnięciu sprzęgła. Ale to nie jest najgorsze. W lato w trasie palił mi jakieś 6l na 100km, czyli i tak za dużo, bo jeżdżę oszczędnie. Ale w mieście jest rzeźnia, zalałem go za 20zł, przejechałem 35-45km i wskazówka już wróciła na miejsce sprzed tankowania. Niepokoi mnie to, że z wydechu raz na jakiś czas spływa kropla czegoś (nie mam wielkiej wiedzy więc mnie to niepokoi) chyba płynu chłodniczego. Płyn ten znika dość szybko, z max do min w 3 tygodnie. Albo i olej leci z wydechu, choć spaliny mają normalny kolor i zapach, poza tym że ogólnie czasem (ostatnio już rzadziej) czuć od auta paliwo. Kilka dni temu zmieniłem filtr powietrza. Przestawienie filtra na winter lekko pomogło - dziś tylko 15 sekund kontrowałem silnik gazem i nie gasł, ale spalanie mnie przeraża. Czy jestem w stanie ja sam coś z tym zrobić?
keniger
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: Nie mam

26 Wrz 2014, 09:31

Za duże spalanie to może być sonda lambda. Problem z rozruchem to też może być ona. Daje za dużą dawkę paliwa i zalewa gaźnik.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

26 Wrz 2014, 15:31

Jeśli na zimnym silniku auto nierówno chodzi to jest sonda lambda zepsuta.
VAG9119
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 09 2000
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW x5
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Rok produkcji: 2012

26 Wrz 2014, 15:57

Wg mnie za szybko oceniać, że to jest sonda lambda, której w Tico nie montowano. Jest tam standardowy gaźnik i trzeba go przeczyścić i wyregulować, na analizatorze spalin.

Do tego trzeba zweryfikować jak i gdzie wycieka ten płyn, oraz czy nie ucieka z wydechu przypadkiem, bo jeżeli tak to objaw pękniętej uszczelki pod głowicą. Z innych, to wymieniłbym świece od razu i filtry, oraz zainteresował się olejem silnikowym. Kiedy robiłeś jakiś przegląd tego auta?
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

28 Wrz 2014, 14:16

Przeglądu nie robiłem, poza sprawdzeniem stanu świec (dobre) i wymianą filtra powietrza. Mam wrażenie, że to co kapie z wydechu to chyba właśnie płyn..
keniger
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: Nie mam

29 Wrz 2014, 12:44

No to jedź do mechanika i to zweryfikuj. Jeżeli wycieków nie ma, a płyn ucieka, to uszczelka pod głowicą do wymiany.

Kwestia spalania, to może być kwestia regulacji.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda