VW Fox-Uszczelka pod głowicą? W sumie nic nie pasuje...

18 Wrz 2014, 15:08

Witam, mam vw foxa 1.2 benzyniaka, i zamierzam go sprzedac, jednak obecnie z silnikiem w słąbym stanie ciężko dorwać dobrą cene, wiec chce go zrobić. Ale ch...a co jest zepsute?!

Od początku, auto bierze olej, około litr na 400 km :naughty: , do tego niebisko czarnawy dymek taki, 2 z 3 swiec mocno zaolejone. No to tak myslałem, PIERSCIENIE! Zmierzyłem kompresje i najmniejsza jest na srodkowym cylindrze i jest to i tak ponad 13 bar, czyli wszystko ok.

Albo uszczelka pod głowicą? Auto ma odpowiednia moc do 50 kucyków, spalanie w normie, auto sie nie przegrzewa i płyn chłodniczy jest cały czas. Czyli też chyba nie to?

Uszczelniacze? Auto nei strzela niebieskim dymem od początku...

Co to może być? o.O
erni13
Początkujący
 
Posty: 103
Auto: Mercedes C klasa W204
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Wrz 2014, 15:53

erni13 napisał(a):Od początku, auto bierze olej, około litr na 400 km :naughty: , do tego niebisko czarnawy dymek taki, 2 z 3 swiec mocno zaolejone. No to tak myslałem, PIERSCIENIE! Zmierzyłem kompresje i najmniejsza jest na srodkowym cylindrze i jest to i tak ponad 13 bar, czyli wszystko ok.
W takim przypadku pomiar ciśnienia sprężania może być obarczony dużym błędem. Jeśli pierścienie nie zgarną oleju ze ścianek cylindra to będzie tak jakbyś zrobił próbę olejową.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2014, 08:52

No to co to może być? :/
erni13
Początkujący
 
Posty: 103
Auto: Mercedes C klasa W204
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Wrz 2014, 15:28

Witam kolego , po tym co opisałeś na 100% uszczelka pod głowica , dlatego ze kanały olejowe w tym silniku są przy cylindrze i często się w tych modelach wysypują uszczelki pod głowic.
VAG9119
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 09 2000
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW x5
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Rok produkcji: 2012

26 Wrz 2014, 16:00

No na 100% to nie, bo może równie dobrze doszczelniać olej cylindry. Trzeba pomiar zrobić razem z próbą olejową i porównać wyniki. Uszczelka też może być, ale tak czy inaczej głowicę trzeba zrzucić no i dziwne jest, że zaolejone są aż 3 świece, a nie np jedna, czy maks dwie. Chyba, że uszczelka przerwała się w więcej niż jednym miejscu. Jeżeli zależy Ci na autku, to warto też przyjrzeć się samej głowicy oraz cylindrom, w jakim są stanie. W głowicy warto zwrócić uwagę na prowadnice zaworowe i uszczelniacze, które tak czy inaczej bym wymienił. Jeżeli pierścienie są ok, to problem znikającego oleju, powinien zniknąć. Głowicę do oceny najlepiej oddać do specjalistycznego zakładu.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

27 Wrz 2014, 11:24

Zaolejone są 2 swiece :no: Ale gdyby to byłaby uszczelka pod głowicą to silnik by sie grzał/olej w wodzie itp?
erni13
Początkujący
 
Posty: 103
Auto: Mercedes C klasa W204
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Wrz 2014, 12:15

Przy takim zużyciu oleju i tak musisz ściągnąć głowicę i dokonać naprawy. Lepiej więc, żeby to była UPG, bo remont głowicy, czy wymiana pierścieni lub/i szlif bloku pociągnie dodatkowe koszty. Ogólnie norma spalania oleju to 700ml/1l na 1000 km, ty ją przekroczyłeś dwukrotnie. Prawdopodobnie auto nie przejdzie następnego przeglądu technicznego, także ja bym taki remont po prostu wykonał. Zaoszczędzisz na oleju i auto dłużej posłuży. Teraz narażasz się na to, że stanie Ci silnik dęba i będzie do wyrzucenia.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda