Tłumik końcowy przelotowy czy komorowy?

07 Mar 2016, 23:06

Witam. Jak się dowiedzieć czy mam tłumik końcowy przelotowy czy komorowy?
peryskop
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 06 2008
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Clio Sport
Silnik: 2.0 16v 180km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Mar 2016, 21:45

Jak silnika nie słychać na kilometr, tylko pracuje cichutko ( czyli normalnie ), to masz komorowy. A jak silnik ci wyje ( głośno chodzi ), to masz przelotowy. Przelotowe tłumiki stosuje się w samochodach rajdowych, wyścigowych i zakłada się je po tuningu silnika. W przeciwnym razie nie mają sensu. W normalnych autach, jakbys założył tłumik przelotowy, to podejrzewam, że jeden dzień jazdy, pierwszy lepszy patrol policji i masz po DR.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe II generacji
    Ten typ instalacji gazowej, podobnie jak wcześniejszy, wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe, pozwala już jednak na regulację składu mieszanki. Instalacja ta przeznaczona jest dla starszej generacji silników, ...