Toyota Avensis falujące obroty Automat

11 Lis 2017, 17:02

Witam wszystkich. Mam taki problem w swojej Toyocie Avensis T25. Otóż po wrzuceniu D/R mam drgania samochodu. Samochód dosć głosno pracuje, a obroty spadają ponizej 800 i zauważalne są lekkie wahania wskazówki obrotomierza. Drgania znacznie się nasilają po włączeniu klimatyzacji, gdy samochód stoi na lekkiej górce-po wrzuceniu z P na D jest mocne "wyrwanie do przodu" . Przy N/P samochod pracuje duzo ciszej i zdecydowanie mniej drga. Drgania na P/N/ są tylko wtedy jak odpale samochód i nie zmieniam przełożeń lewarka(cały czas jest ustawiony na P) a silnik sie powoli nagrzewa. Po odpaleniu na ssaniu ma 1200 obrotów, odczuwalne "lekkie drgania", gdy samochód troche sie nagrzeje, obroty spadają do 1000 "mocniejsze drgania potem "800" jeszcze mocniejsze drgania", aż w końcu nagrzewa sie całkowicie obroty spadają na "700 " mocne drgania,lekko falujace obroty" , a po odpaleniu klimatyzacji "500-600 "Bardzo mocne wibracje i falujące obroty.Co może być objawem? Zaznaczam, że olej oraz filtr w skrzyni został wymieniony.
krzysiek121
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 12 06 2011
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: toyota avensis
Silnik: 2.4 165km
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2017, 18:48

krzysiek121 napisał(a):Zaznaczam, że olej oraz filtr w skrzyni został wymieniony.

Dynamicznie czy grawitacyjnie :?: :?:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

11 Lis 2017, 19:19

Dynamicznie, ale powiem szczerze że te drgania i takie zachowanie się samochodu mam od 5 miesięcy. Przed wymianą oleju było tak samo zaden z mechaników nie ma pomysłu a mi to zaczyna już bardzo przeszkadzać
krzysiek121
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 12 06 2011
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: toyota avensis
Silnik: 2.4 165km
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2017, 20:39

Masz uwalone poduchy skrzyni/silnika a oprocz tego sama skrzynia może byc do remontu chyba ze nie domaga ci regulator napiecia, po wlaczeniu klimy obroty powinny sie podniesc.Skrzynia nie jest smarowana na P/N,musisz wrzucic na D/R puscic na chwile hamuec zeby wyrwnac cisnienie oleju w skrzyni i wtedy poczekac az sie nagrzeje i nasmaruje np. na ręcznym. Alternator mozesz sprawdzic miernikiem i przy okazji akumulator ile ma lat :?:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

11 Lis 2017, 21:58

Drgania i niskie obroty, a nawet gaśniecie silnika na hamulcu przy wrzuconym biegu w automacie może powodować zużyty konwerter.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lis 2017, 23:52

Akumulator wymieniałem 3 miesiące temu. Właśnie podejrzewam poduszkę silnika ponieważ po prawej stronie coś łupie w czasie jazdy. Myślałem że to coś z opona, ale po wymianie na nowe problem dalej ten sam. Teraz, gdy ruszyłem samochodem skrecając mocno w lewo z prawej strony zaczęło coś mocno strzelać podejrzewam, że przegub jest walnięty.Przy następnej próbie skręcania kół strzałów nie było może lekkie, ale za to dostawał gigantycznych drgań. Może walniety przegub jest powodem tych wibracji oraz jakby bicia opony w czasie jazdy. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, że stojąc w miejscu kręcąc kierownicą w lewo oraz prawo faluja obroty. Drgania się nasilają w lewo jakby bardziej.
krzysiek121
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 12 06 2011
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: toyota avensis
Silnik: 2.4 165km
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

24 Lis 2017, 15:21

krzysiek121 napisał(a):Może walniety przegub jest powodem tych wibracji oraz jakby bicia opony w czasie jazdy
Według tego co napisałeś to tak może być.
krzysiek121 napisał(a):Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, że stojąc w miejscu kręcąc kierownicą w lewo oraz prawo faluja obroty.
Silnik ma ciężej bo pompa wspomagania pracuje zwiększając wydatek cieczy żeby kręciło się lżej przez to obroty mogą minimalnie się ruszyć w dół i powrócić z powrotem do punktu wyjścia ale nie powinny falować.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999