Toyota RAV 4 czy Lexus IS? Hybryda dla rodziny 2 + 1

06 Maj 2021, 08:14

Dzień dobry,
Tak jak w temacie poszukuję samochodu dla rodziny 2 + 1. Obecnie jeżdżę Hondą Acccord VII polift w benzynie i chciałbym przesiąść się na coś nowszego. Złego słowa o Hani nie powiem bo jest zawsze gotowa do podróży i poszukuję czegoś równie niezawodnego. Do pracy mam blisko więc dojeżdżać nie muszę. Auto służyłoby głównie na dojazdy do teściów ok 250 w obie strony. Moje podróżowanie to 70% trasa 30% miasto, rocznie dużo nie jeżdżę ok 10-15 tys. Wiem, że hybrydy głównie polecane są do miasta ale z tego co patrzyłem w trasie też całkiem przyzwoicie sobie radzą. Tak jak wcześniej wspomniałem, zależy mi głównie na niezawodności i w miarę niskich kosztów utrzymania i spalania. Roczniki jakie mnie interesują to 2018-2020 w cenie do max 150 tys. Nowego nie chcę bo koszty OC i AC by mnie zjadły. Auta jakie biorę pod uwagę to RAV 4 ok 2019-2020 rocznik lub Lexus IS z lat 2018-2019. Patrzyłem też na Toyotę Camry, ale pomimo wielu przychylnych opinii na jej temat nie mogę przekonać się do jej wyglądu (zwłaszcza do tylnej części). No po prostu mi nie leży, ale to kwestia gustu. Rozważałem też Lexusa NX ale jego spalanie w trasie jest wyższe niż dwójki aut które wymieniłem jako brane pod uwagę. Podsumowując:
- hybryda rocznik 2018-2020
- w miarę bezawaryjne auto bez udziwnień.
- względnie niskie spalanie.
Myślałem kiedyś o Mercedesie W213 ale części materiałów eksploatacyjnych są znacznie wyższe niż w Toyocie czy Lexusie. Tak więc drodzy forumowicze czekam na wasze za i przeciw proponowanym przeze mnie autom lub ewentualne wasze propozycje. Dodam, że wózka wozić już nie muszę, wiec nie zależy mi na wielkim bagażniku.
Pozdrawiam
arq88
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lexus
Paliwo: Hybryda
Typ: Sedan/Limuzyna

06 Maj 2021, 08:51

RAV4 i Lexus NX będą podobnie spalały w trasie różnica będzie naprawdę niewielka jeżeli chodzi o hybrydy. Jeżeli będziesz użytkował auto sporo w trasie to tu w budżecie który masz można już znaleźć Lexusa GS300h dużo wygodniejszy od wszystkich tu wymienionych dodatkowo spalanie w trasie niższe z racji oporów powietrza. Zobacz sobie jak to dokładnie wygląda tylko mówię tu o wersji 300h bo ona jest względnie ekonomiczna jeszcze a sama jazda tym modelem to czysta przyjemność.

arq88 napisał(a):Patrzyłem też na Toyotę Camry, ale pomimo wielu przychylnych opinii na jej temat nie mogę przekonać się do jej wyglądu (zwłaszcza do tylnej części). No po prostu mi nie leży, ale to kwestia gustu.
Zgadza się ale mi też jakoś jej wygląd nie leży mam wrażenie jak by ktoś na nią stanął i jak tak lekko rozpłaszczył :mrgreen:

Musisz tu pamiętać że SUV hybrydowy o ile w mieście będzie w stanie spalić 6 - 7 litrów o tyle w trasie przy prędkościach autostradowych będzie już jakieś 10 litrów na setkę. Proponowany GS 300h powinien zmieścić się w 8 litrach przy tej prędkości.

Wracając do RAV4 jak już byś się na nią zdecydował to lepiej szukać najnowszej wersji jest ona osiągalna w twoim budżecie. Plusy jakie ma w stosunku do NXa to to że jest lżejsza, ma większy bagażnik no i na taką samą kwotę kupisz ja nowszą.

arq88 napisał(a):Dodam, że wózka wozić już nie muszę, wiec nie zależy mi na wielkim bagażniku.
W Lexusie NX jest on naprawdę mały i nie wysoki. Tam stawiasz zgrzewkę picia i ona prawie dotyka rolety :) Jednak wygląd jego przebija wszystkie inne SUVy, przynajmniej dla mnie :wink: no jak byś trafił wersję F-sport to byś miał chyba wszystko co możliwe w tym aucie.

Aha jeszcze co do Lexusa IS o którym wspomniałeś w temacie to moim zdaniem w tym budżecie lepiej pójść w model GS. IS będzie mniejszy i ciaśniejszy od Accorda którym jeździsz.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

06 Maj 2021, 09:27

Żeby hybryda spaliła mało na trasie to naprawdę trzeba się wlec, no ale taka już cecha skrzyni cvt
rav-4 wydaje się trochę głupim pomysłem, masa i aerodynamika zwiększają spalanie, szczególnie na trasie gdzie przy dużej prędkości opór powietrza jest ogromny

Szczerze mówiąc to poszukałbym "konwencjonalnego" benzyniaka, przy takim użytkowaniu i małych przebiegach różnica w cenie zakupu nigdy się nie zwróci
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2021, 09:31

Na pierwszy rzut oka lexus GS wygląda z tyłu jak Saab :) ale to takie pierwsze skojarzenie, plus te drewno w środku... może nie wszystkie modele ale większość jakie widziałem miała drewniane wykończenie rodem z meroli lat 90 :) nie kwestionuje wygody bo nie jeździłem :) co do zwykłych benzyniaków. W chwili obecnej konstrukcje starego typu robi chyba tylko mazda. Żadnych wynalazków typu tfsi i uturbionych 1.0-1.5 200 konnych bym nie chciał.
arq88
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lexus
Paliwo: Hybryda
Typ: Sedan/Limuzyna

06 Maj 2021, 09:52

Invi napisał(a):Żeby hybryda spaliła mało na trasie to naprawdę trzeba się wlec,


Trasa rav4 h trzymając 130-140km/h 8-9l pb powyżej 150-160km/h 10-11l pb. już pod 170 + v max ponad 12l
Miasto 7-8l
Są lepsze wyniki w mieście ale dla tych co mocno zwracają uwagę na jazdę.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Jako że wolę zwarte auta to ish, rav wygrywa wysokością siedzenia.
Oba trzymają cenę. Środek jakość na plus spory dla lexa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2021, 10:10

Także porównywałem spalanie na spritmonitorze i nie wyglądało to tragicznie. Autostradami jeżdżę sporadycznie, głównie drogi krajowe, więc prędkości rzędu 140 km/h zdarzają się naprawdę bardzo rzadko.
arq88
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 0
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lexus
Paliwo: Hybryda
Typ: Sedan/Limuzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Objawy uszkodzenia turbosprężarki
    Obecnie niemal każdy samochód z silnikiem diesla jak i benzynowym wyposażony jest w turbosprężarkę. Ma ona na celu zwiększenie ilości powietrza doprowadzanego do cylindrów a co za tym idzie zwiększenie jego mocy. Niestety ...

06 Maj 2021, 10:10

@szybki dobrze pisze. Najlepsze jest to że jadąc trasą autem hybrydowym nawet dystans 200km i więcej później wystarczy zjechać z trasy i przejechać 15-20km w terenie zabudowanym to spalanie potrafi sporo spać. Tu jadąc w trasie baterię mamy naładowaną cały czas na maksa czyli jakieś 80-85%. Mogę to potwierdzić bo ostatnio jeździłem paroma Aurisami hybrydowymi.

Invi napisał(a):Żeby hybryda spaliła mało na trasie to naprawdę trzeba się wlec, no ale taka już cecha skrzyni cvt
No nie do końca tak jest jechałem ostatnio Aurisem Hybrid w kombi koła 225/45R17 jak wiadomo jest tam skrzynia e-CVT która jest zupełnie innej konstrukcji (przekładnia planetarna) niż CVT w silniku benzynowym w pozostałych Toyotach (tu mamy stożki z łańcuchem). Powiem szczerze że parę razy przecierałem oczy i sprawdzałem czy wszystko jest ok bo na ekspresówce jadąc średnio 120-130km/h (prędkość licznikowa) wyszło mi po prawie 200km spalanie 5,4 l/100km. Jazda w nocy brak wiatru, sucho, klima włączona na auto i tempomat zapięty. Było dosyć luźno więc praktycznie jak zapiąłem tempomat to całą trasę tak jechałem.

Co prawda to mniejsze auto niż autor tematu szuka ale hybryda i na pewno da to jakieś porównanie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

06 Maj 2021, 10:22

arq88 napisał(a):Także porównywałem spalanie na spritmonitorze i nie wyglądało to tragicznie. Autostradami jeżdżę sporadycznie, głównie drogi krajowe, więc prędkości rzędu 140 km/h zdarzają się naprawdę bardzo rzadko.
Oglądałem ostatnio filmik jak koleś jechał chyba Lexusem ES czyli następcą GS w wersji 300h drogami krajowymi z terenami zabudowanymi i prędkością do 90km/h. Jaki było spalanie? Nie przekroczył 5,5 litra na 100km. Nie mogę namierzyć tego filmiku ale jak znajdę to wkleję do niego link.

Generalnie jak samochodem jeździ się często i nie ma długich przestojów powyżej dwóch tygodni to hybryda powinna się sprawdzić. Oczywiście koszt zakupu jest wyższy niż takiego samego modelu z silnikiem benzynowym. Zarówno jeden napęd jak i drugi ma swoje plusy i minusy które trzeba wziąć pod uwagę przy kupnie.

@ArteK no właśnie tu często e-CVT jest mylona ze zwykłym CVT już nie raz spotkałem się w filmikach na YT że mówią o e-CVT w Aurisie i wyjaśniają zasadę działania oparta na stożkach :( moim zdaniem takie podstawowe rzeczy osoba nagrywająca filmik powinna znać i nie wprowadzać w błąd.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

06 Maj 2021, 10:28

arq88 napisał(a):Także porównywałem spalanie na spritmonitorze i nie wyglądało to tragicznie.

Uważam że wyniki są ok.a w mieście jest bardzo więcej niż ok.
Rokiko napisał(a):Generalnie jak samochodem jeździ się często i nie ma długich przestojów powyżej dwóch tygodni to hybryda powinna się sprawdzić.

Z tymi przestojami to też mit który cały czas ewoluował. Kiedyś było 3mce teraz tydzień za chwile będzie 1godzina :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2021, 10:57

szybki napisał(a):Z tymi przestojami to też mit który cały czas ewoluował. Kiedyś było 3mce teraz tydzień za chwile będzie 1godzina
W sumie to też tak uważam. Ja bym tylko zadbał o to że jak auto ma dłużej stać to żeby bateria była podładowana na jakieś 70%. Zresztą dla żadnego samochodu dłuższe postoje nie są wskazane :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

10 Maj 2021, 09:56

mam podobne rozkminy, teraz używam Civica 15r z podtlenkiem LPG. Ma być:
-większy (ale nie 5m)
-większy prześwit
-4x4
-automat
-dawać taki sam święty spokój jak Honda

Główna różnica jest taka że RAV4 to 4gen hybryd, do chyba 130km/h jedzie na baterii. Po raportach Toyota pali 1,5-2l mniej. Napęd na tył podobno fajniejszy. W RAV4 narzekają że głośno, w Lexie na zawieszenie.

Zakładając ze Exec w Toyocie i np Optuimum w Lexie kosztują wyjściowo podobnie to Toyota traci mniej na wartości. To mnie trochę zastanawia...

Szukam sobie na spokojnie, do końca wakacji zamierzam kupić
adamm84
Obserwowany
 
Posty: 1

10 Maj 2021, 11:19

adamm84 napisał(a):Główna różnica jest taka że RAV4 to 4gen hybryd, do chyba 130km/h jedzie na baterii.
Hybryda w wersji plug-in tak ale nie zwykła w której bateria wystarcza na jazdę w trybie elektrycznym na jakieś 2 km i to przy prędkości około 50-60km.

W zeszłym roku pamiętam że w Toyocie przeprogramowywali układ hybrydowy w Aurisach tak jak w priusach. Chodziło o zmianę prędkości z jaka można jeździć na samej baterii. Wiem że ograniczeniem jest w tej chwili 70km/h a nie tak jak było wcześniej 49 lub 50km/h. Przypuszczam że tak samo będzie w RAV4 chociaż ta najnowsza ma układ hybrydowy już czwartej generacji to zasadza działania nie zmienia się.

Jak weźmiesz pod uwagę dwa posobne samochody RAV4 hybrid i NX 300h to serwis w ASO będzie droższy tego drugiego. Ciekawe jest to że olej ten sam ilość taka sama filtr ten sam i generalnie obsługa taka sama ale droższa roboczogodzina :) Mój znajomy ma takie wa auta w firmie i mówił mi że w Lexusie płaci za to samo przynajmniej o 1/3 więcej. Co ciekawe serwis obu samochodów robi w tym samym serwisie :wink:

adamm84 napisał(a):Ma być:
-większy (ale nie 5m)
-większy prześwit
-4x4
-automat
-dawać taki sam święty spokój jak Honda
Myślę, że tu z RAV4 powinieneś być zadowolony. Każdy samochód ma jakieś minusy i trzeba się z nimi liczyć.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34