Trans Sport 3.4 - trudno odpala, nierówno pracuje, gaśnie

Trans Sport 3.4 - trudno odpala, nierówno pracuje, gaśnie

02 Mar 2015, 15:24

Silnik w moim Chevrolet Trans Sport padł. Jest to benzyna, 3.4 V6. W czasie jazdy zapaliła się kontrolka oleju, silnik zgasł. Wcześniej kilka razy się krztusił przy przyśpieszaniu, ale jechał dalej. Obecnie ciężko go odpalić, chodzi nierówno, jakby nie na wszystkich cylindrach i gaśnie. Po dodaniu gazu też się dusi i gaśnie. Nie zauważyłem, czy kontrolka check się świeci jak odpali, czy nie, a chevi został na trasie, 250km od domu. Mam zamiar zacząć od diagnostyki przez kabel ELM. Ale muszę tam pojechać.
Może mi coś poradzicie, co mogło paść, może to cewki, albo jakiś czujnik? Coś z zapłonem? Ale chyba się nie przestawił, bo przecież jest łańcuch? Myślałem na początku, że to coś mechanicznego, zdjąłem pasek, kręciłem wałem, zajrzałem do przedniej głowicy po odkręceniu pokrywy. Ale nic nie widać. W styczniu zdejmowałem obie głowice, bo wymieniałem komplet uszczelek, ale zrobiłem 12 tys km i nic się nie działo do wczoraj. No może czasami mi się wydawało, że na wolnych obrotach jakby zapłony wypadały, ale sam nie wiem, czy rzeczywiście, czy mi się tak wydawało. Ale moc miał, spalanie w normie. Świece wymieniałem, jak robiłem głowice. Filtr paliwa to raczej nie jest, ale jest stary. Przebieg to 158 tys km.
Coś podpowiecie?
andyroman
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 04 Lis 2014, 13:21
Prawo jazdy od: 0- 0-1988
Auto: Chevrolet Trans Sport
Silnik: 3.4 V6 188KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: Trans Sport 3.4 - trudno odpala, nierówno pracuje, gaśnie

02 Mar 2015, 18:07

Bardzo trudno jest cokolwiek wyrokować,bo może być wszystko,począwszy od filtra paliwa,jeśli masz jedną cewkę, to też mogła paść,jeśli każda świeca ma swoją ,to to wyklucz.Poza tym być może czujnik wału albo wałka ,naprawdę przyczyn może być mnóstwo,od prozaicznej po poważną.Jeśli jednak jest kilka cewek,to oczywiście mogła któraś paść,ale silnik powinien chodzić nierówno co prawda,ale chodzić.Mogła spaść wydajność np.pompki wstępnej paliwa,jeśli takowa jest.Mojemu znajomemu podobnie Jaguar klęknął na drodze,siadła ta pompka właśnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Trans Sport 3.4 - trudno odpala, nierówno pracuje, gaśnie

03 Mar 2015, 10:05

andyroman napisał(a):W czasie jazdy zapaliła się kontrolka oleju, silnik zgasł.

Warto zacząć od sprawdzenia poziomu oleju oraz jego koloru. No i poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku - mam na myśłi wodę w oleju. Jak wszystko będzie ok, warto zmierzyć to ciśnienie oleju. Może to być tylko czujnik, a może być coś poważniejszego. Kontrolka oleju podczas jazdy nie powinna się zaświecać. Chyba, że było to tak, że podczas jazdy silnik zaczął się dusić, obroty spadły i dopiero wtedy zaświeciła się kontrolka oleju. To zmieniałoby postać rzeczy. Ale jeżeli kontrolka oleju się zaświeciła, a obroty silnika nie miały poziomu poniżej 500 w tym momencie, to coś jest nie tak z ciśnienim oleju.
andyroman napisał(a):Wcześniej kilka razy się krztusił przy przyśpieszaniu, ale jechał dalej. Obecnie ciężko go odpalić, chodzi nierówno, jakby nie na wszystkich cylindrach i gaśnie. Po dodaniu gazu też się dusi i gaśnie.

Może to być właśnie brak smarowania silnika, ale wówczas dałoby się usłyszeć jak walą zawory. Jednakże silnik napewno straci na mocy.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Trans Sport 3.4 - trudno odpala, nierówno pracuje, gaśnie

08 Mar 2015, 10:18

Witam ponownie.

Okazało się, że pękł wałek rozrządu.
Wałek jest na dole (silnik OHV), silnik V6. 7 zaworów pracowało, 5 nie. Jeden zawór dostał lekko tłokiem. Trzeba wyjąć silnik.
Rozbieram silnik i chcę wyjąć gorą sam blok z miską. Ktoś się orientuje, ile może ważyć taki blok V6 bez osprzętu, bez głowic, oleju? Da radę to we dwie osoby bez żurawika wyjąć z komory silnikowej?
andyroman
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 04 Lis 2014, 13:21
Prawo jazdy od: 0- 0-1988
Auto: Chevrolet Trans Sport
Silnik: 3.4 V6 188KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności
    SKODA Yeti okazała się najbardziej bezawaryjnym autem według raportu niezawodności GTU oraz w badaniach Which? Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (GTU) skomponowało listę modeli, które uzyskały najlepszą ...
    Bugatti T40 to już ponad 80-letni zabytek Bugatti T40 to już ponad 80-letni zabytek
    Przedwojenne Bugatti T40 Macieja Pedy. Samochody od zawsze zajmowały specjalne miejsce w sercach jego rodziny. W 1968 roku ojciec Macieja zakupił pierwsze auto zabytkowe – Studebakera, w którym zakochał się od ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      GTP Light