Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

20 Lut 2010, 12:37

Witam wszystkich,

chciałbym prosić Was - znawców tematu o pomoc w wyborze samochodu dla mnie. Potrzebuję samochodu do intensywnego użytku. Będę nim robił około 6 tys miesięcznie co w roku da ponad 70k km. Musi to być koniecznie diesel. Nie zależy mi bardzo na renomie marki i wyglądzie. Ważne żeby auto nie sypało się co tydzień i było w miarę ekonomiczne. No i żeby nie było mułem w stylu Cinquecento, bo chciałbym w miarę szybko pokonywać te trasy:) Może to być małe auto, 3 drzwiowe, podstawa to ABS, centralny zamek, wspomaganie.

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Desant0
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 20 Lut 2010, 12:27
Miejscowość: PL

Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

20 Lut 2010, 13:46

Za te pieniądze to trudno było by coś znaleść na te wymagania , mozesz poszukać jakąś Toyote
A8
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 199
Rejestracja: 05 Lip 2009, 15:05
Miejscowość: Grd

Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

20 Lut 2010, 14:46

Ja bym polecił na takie użytkowanie jakiegoś Golfa III TDI za tą kaskę będzie to koniec produkcji, z dobrym wyposażeniem, jak dobrze poszukasz można znaleźć 110 koni ale i 90 jest wystarczające do tego samochodu, silnik ten nadaje się do intensywnego użytkowania, dobrze traktowany potrafi robić wielkie przebiegi no i ma stosunkowo trwałe zawieszenie.
Części na każdym kroku.
Pozostaje tylko kwestia upodobań, gustu.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2202
Rejestracja: 21 Sty 2010, 19:20
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

20 Lut 2010, 15:33

Golf albo ew.honda civic wydaja sie tutaj optymalne.p
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Rejestracja: 12 Paź 2009, 16:43
Miejscowość: małopolska

Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

20 Lut 2010, 16:54

ja bym polecił golfa jest do niego dużo części i nie drogich :wink:
janow4
Początkujący
 
Posty: 120
Rejestracja: 10 Lut 2010, 08:53
Miejscowość: mława

Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

20 Lut 2010, 21:08

Silnik TDI lub JTD. TDI najlepiej w Golfie III, ewentualnie Passacie B4, zależy jak duże auto potrzebne.
JTD w Fiacie Bravo/Brava/Marea kombi. Też zależy jak duże auto chcesz.

Problem polega na tym, że kupisz auto, które już będzie miało ok. 200 tys. km. Po 3 latach takiej jazdy będziesz miał już wysokie przebiegi. Zresztą wcześniej zacznie padać zawieszenie i to niezależnie czy kupisz Fiata czy VW.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz Kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz
    Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład dotaczając się kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset metrów do świateł. Jest to nieekonomiczne i niebezpieczne. "Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje ...
    Cykl Atkinsona - na czym on polega i czy oszczędza paliwo? Cykl Atkinsona - na czym on polega i czy oszczędza paliwo?
    Od pewnego czasu coraz częściej napotykamy określenie "silnik pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona". Na czym polega ten cykl i dlaczego zmniejsza zużycie paliwa? Najbardziej dziś rozpowszechnione czterosuwowe silniki benzynowe ...

  • Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

    21 Lut 2010, 11:00

    Jeśli kupisz auto z 200tys. przebiegiem to rok jazdy i już wybulisz kase
    A8
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 199
    Rejestracja: 05 Lip 2009, 15:05
    Miejscowość: Grd

    Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

    21 Lut 2010, 11:07

    ale fiat a VW się rożni :mrgreen:
    janow4
    Początkujący
     
    Posty: 120
    Rejestracja: 10 Lut 2010, 08:53
    Miejscowość: mława

    Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

    21 Lut 2010, 13:12

    Przy tej cenie, przebiegach i wieku auta to radzę patrzeć bardziej na stan techniczny, a nie na znaczek na masce, bo się można nieźle przejechać na "solidnej niemieckiej" technologii.
    Dishman
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3725
    Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

    Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

    21 Lut 2010, 13:32

    W 100% zgadzam się z Dishmanem. Nie jeden niedoceniany, zadbany fiacik jeszcze przejedzie takiego golfa.
    KaczorLSM
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 694
    Rejestracja: 03 Mar 2008, 19:45
    Miejscowość: Lublin

    Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

    21 Lut 2010, 13:42

    Teraz to mam już mętlik w głowie :) Passat odpada bo jest za duży, Golf 3 to chyba będzie już zmęczony życiem, poza tym one mi się zupełnie nie podobają, bo kojarzą mi się ze starocią jak moja 190ka. Podobnie jak japończyki. A powiedzcie, który z tych fiatów będzie najlepszy pod względem niezawodności? Rozumiem że jeśli silniki JTD są we wszystkich to jest pod tym względem podobnie, ale oprócz silnika, czy często zdarzają się jakieś drobne usterki? I powiedzcie czy za te pieniądze kupi się Punto 2? Rozumiem, że przy mojej jeździe często będzie trzeba inwestować w zawieszenie, hamulce, filtry, płyny itd. Ale liczę się z tym. Chciałbym po prostu żeby nie było poważnych problemów żebym nie musiał robić remontu silnika po roku.
    Desant0
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 12:27
    Miejscowość: PL

    Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

    21 Lut 2010, 16:57

    przy starszym autku postawił bym jednak na ekonomicznośc i pancerność konstrukcji,
    i niekt mi nie wmówi że zawieszenie fiata jest tak samo wytrzymałe jak Golfa :mrgreen:
    jeżdże stosunkowo dużo (golf ma roczne przebiegi rzędu 60tys) i nie znalazłem bardziej trwałej a jednocześnie komfortowej konstrukcji, 600 tys to dla golfika (nawet z benzynowym silnikiem) żadna nowość, zresztą większość aut tego koncernu kupowana jest nie po to żeby stały w garażu :mrgreen:
    w porównaniu wytrzymałości 1,9 TDI a 2.0i to silniki są bardzo porównywalne, tańszy w naprawie jest 2,0 jest też bardziej dynamiczny i jazda nim sprawia wiele frajdy i jest bardzo komfortowa, spalanie LPG w granicach 8-9l/100km sprawia że jest kosztowo podobny do TDI (aczkolwiek wiadomo butla zajmuje miejsce w bagażniku)
    popularność tego modelu (dla jednych wada dla mnie zaleta) zaś sprawia że naprawi go każdy mechanik (bo każdy ma z nim styczność), a cena części jest śmiesznie niska :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

    21 Lut 2010, 18:37

    pocieszny napisał(a):i niekt mi nie wmówi że zawieszenie fiata jest tak samo wytrzymałe jak Golfa

    No... masz rację - jest wytrzymalsze :lol:
    VW też się popisał aluminiowym zawieszeniem np. w Passacie B5. Super wytrzymałe - doprawdy.
    Dishman
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3725
    Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

    Re: Trwały i ekonomiczny diesel do 10tys.

    21 Lut 2010, 19:59

    Ale nie oszukujmy się: za te pieniadze kazdy z tych samochodów bedzie zmęczony życiem,więc mysle że najlepiej zrobisz kupując Golfa III. za 10 tys jest spory wybór z bardzo przyzwoitym wyposażeniem.
    Alkomaty
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 376
    Rejestracja: 08 Paź 2009, 08:02
    Miejscowość: Warszawa
     
    • Warto przeczytać
    • Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI