Uzywana mazda 6

07 Mar 2013, 13:03

witam,

Jestem zai w nteresowany kupnem tego samochodu
MAZDA 6 2006 -2.3+LPG a 19k zł (sprowadony w 2009 z USA)

samochod jest blisko mnie wiec nie ma problemu z obejrzeniem.

Zastawia troche niska cena, samochod był sprowadzony w 2009 roku i prze ten czas jezdził nim sprzedajaćy.
Podobno wersje ze stanów nie są 100% japonczykami, tylko produkowane gdzieś indziej. Czy to wplynie na niezawodnosć auta?

Prose o pomoc
Motor1987
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 03 2006
Auto: Mada
Rok produkcji: 1926

07 Mar 2013, 14:34

Pierwsze,ten silnik nie jest zły,niestety nie należy do polecanych,żaden benzyniak powyżej 2 litrów.Te naprawdę polecane MAZDY 6 są drogie,trzeba wiedzieć,w który rocznik uderzyć,by nie zakupić żelastwa z rudym szkorbutem.Jest tutaj jeden myczek,podejrzewam,mianowicie.Ten silnik nie znajduje się na czarnej liście LPG,ale ma regulowany luz zaworowy,skoro ma regulowany luz zaworowy co 120 tyś km,być może możliwości regulacji już się kończą(ich liczba jest ograniczona),a wtedy dla ciebie byłoby lepiej by taka Mazda przejechała po twojej stopie,niż miałbyś ją kupić.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Mar 2013, 14:54

Dzieki za pomoc.

Da się jakoś sprawdzic ten luz zaworkowy?

Silnik ma gaz od 1,5 roku. rzocznik 2006 wiec to są te wersje chyba juz po poprawkach w karoserii i są mniej podatne na korozje , Przebieg oficjalny 90k ( z tym rocznikiem jest to prawdopodobne).

Jak za te kase oferta wydaje sie byc ok, tylko wiadamo, ze gdzies moze byc haczyk...
Motor1987
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 03 2006
Auto: Mada
Rok produkcji: 1926

07 Mar 2013, 15:04

By to ocenić, trzeba by wiedzieć, ile razy dokonano regulacji zaworów,a LPG zdecydowanie wymaga częstszych regulacji,z hydrauliczną kompensacją nie ma problemu.Nie wiadomo też na jakiej instalacji śmiga ,oraz jak było serwisowane.Gdyby nie jeździło na LPG ,to podejrzewam,cena byłaby inna,sprzedający o czymś wie,to go niepokoi,dlatego taka cena a nie inna,bądź ostrożny!Kupuj zawsze auto bez LPG,dopiero potem sobie instalkę wybierz i zamontuj,chyba,że kupujesz auto starawe w cenie takiej, jakby było bez instalacji.Tak ,to prawda,że od tego rocznika problem z rdzą zniknął.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Mar 2013, 15:14

narzie wiem tylko tyle, że instalacja to SEKWENCYJNA INSTALACJA GAZOWA STAG 300 PLUS.

jak sie dodzwonie to popytam o serwisowanie i o te zaworki
Motor1987
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 03 2006
Auto: Mada
Rok produkcji: 1926

07 Mar 2013, 15:46

Przede wszystkim auta sprowadzane z USA sa w większości przypadków po wypadkowe bo inaczej się po prostu nie opłaca ich ściągać. Są wysokie opłaty cło+akcyza+vat a jak pojemność powyżej 2litrów akcyza wynosi ponad 18%.
Radze sprawdzić historie tego auta np kupić raport Autocheck itp... carfax. Jak miało dzwon to odpuścić. Uderzone w bok czy w tył - do przeżycia. Moja ody była walnięta w prawy bok. Wymieniłem drzwi lekki retusz i ok, ale ściągałem ją sam.
Niestety jak auto trafiło do PL to juz nad nim kontroli tego typu nie ma nawet jak historie bedzie miał udokumentowana z usa na OK to reszta juz ryzyko zresztą tyczy się to każdego kupowanego używanego auta.
Jeszcze jest jedna rzecz. Diagnostyka. Amerykańskie auta róznia sie troche od wersji UE i moga niektóre interfejsy nie działać do konca poprawnie tzn nie wszystkie błedy mogą pokazać. Należy wtedy zaopatrywać sie lub znaleźć kogoś kto ma taki sprzet obsługujacy tez wersje US.
Ja kupiłem sobie własny do Hondy HDS z wysyłka równe 400zl. Wydatek jest, ale jak mam problem podłącza się do auta i wszystko wiadomo. Bierzesz diagnostykę przed sprzedażową i masz wszystkie kwiatki jak na dłoni :) to w przypadku kupna, a w razie problemów z autem samemu można łatwo namierzyć problem.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Mar 2013, 19:38

PhantomASA1 napisał(a):By to ocenić, trzeba by wiedzieć, ile razy dokonano regulacji zaworów,a LPG zdecydowanie wymaga częstszych regulacji,z hydrauliczną kompensacją nie ma problemu.Nie wiadomo też na jakiej instalacji śmiga ,oraz jak było serwisowane


Tak troszkę uogólniasz ponieważ są silniki na mechanice które super współpracują z LPG a regulacje zaworów robi się raz na 100 tyś.km. oczywiście sprawdza się co 45-50tyś. luzy.
Są też motorownie na hydraulice w których głównym problemem jest hydraulika. Więc nie koniecznie dany silnik z LPG dyskwalifikuje rodzaj głowicy. Akurat zakup głowy do 6ki 2,3 jest nie za dużym problemem.
W tym przypadku większym problemem może być pochodzenie auta przy którym Polakom zapala się czerwona lampka oraz wypadkowość.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2013, 20:08

Zgodzę się,ale tutaj raczej chodzi o silniki w starych poczciwych landarach,najlepiej gaźnikowych,które nie są naszpikowane elektroniką.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Mar 2013, 20:16

Ogólnie cena zaskakujaco niska :no: . Zajrzyj tu,http://www.mazdaspeed.pl/forum/
Pomogą :ok:
niki
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: MAZDA6 1.8

07 Mar 2013, 20:24

Spora część Polaków nawet nie wie ze jeździ powypadkowymi autami.

Jak komuś przeszkadza niech stanie z boku, ale często bardzo opłacalna jest opcja zakupu droższego auta po lekkiej kolizji i wyremontowanie go.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Mar 2013, 21:28

Gorzej jak jest to auto popowodziowe...
Motor1987
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 03 2006
Auto: Mada
Rok produkcji: 1926