Kolego mi nie chodzi o zwykły test Passata tylko długodystansowy!!!
To że we zwykłym teście Passat wyszedł dobrze nie znaczy że będzie niezawodny. Test długodystansowy to 100 000km, a nie piewrsza jazda testowa lub porównanie nowych samochodów. Bym ci dał link do testu długodystansowego Passata ale nie ma jego na AS.
Może przytocze niektóre fragmenty które mówią że Passat TDi to awaryjny samochód:
Naprawy:
24 368km- Wymiana przepływomierza powietrza i pompy paliwowej z powodu utraty mocy silnika.
27 275km- Brak poprawy po naprawie przy 24 368km spowodował wymianę pompowtryskiwaczy.
40 297km- Kolejna naprawa gwarancyjna po zasygnalizowaniu awarii czołowego airbagu pasażera.
69 599km- Zainstalowano "bypass" pomiędzy czujnikiem ciśnienia doładowania a komputerem silnika.
96 713km- Po wielokrotnej utracie mocy wymieniono w ramach przeglądu czujnik temperatury spalin.
96 997km- Podjęte przedtem środki zaradcze nie przyniosły poprawy. Kolejna wymiana pompowtryskiwaczy.
"Czy Passat nie jest idealnym autem klasy średniej? Niestety nie! Zawodna elektronika psuje ogólne dobre wrażenie "długodystansowca" z Wolfsburga. A jeśli doliczymy do tego głupie błędy warsztatowe popełnione podczas naszego testu oraz problemy "wieku dziecięcego" których model sie nie ustrzegł, to otrzymujemy obraz dość przeciętnego samochodu klasy średniej. Po Polo i Touranie to kolejny model który nas rozczarował. Wynik byłby jeszcze gorszy, gdyby wystąpiły najbardziej typowe problemy jednostki 2.0TDi, czyli uszkodzenie 2-masowego koła zamachowego oraz pęknięcie głowicy"
Pozdrawiam