Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

25 Paź 2008, 19:34

A ja do tej pory moge stwierdzic, ze kompletnie nie rozumiem twoich wypocin, można prosic po polsku?
Baqś
 

Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

25 Paź 2008, 19:38

spokoj juz :!:
pzdr
Pawlo
Zaawansowany
 
Posty: 588
Rejestracja: 07 Sty 2008, 10:57
Miejscowość: Bolesławiec

Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

25 Paź 2008, 19:38

a czemu sie mam wysilac dla prymitywa :lol:

gosciu ogarnij sie 8)

lapiesz ludzi za slowka wyrywasz cos z kontekstu i myslisz ze fajny jestes

na forum dresiarstwa z bmw spamowac a nie tu :lol:
liczy sie prawda, a nie plotki i stereotypy
Manfred
Aktywny
 
Posty: 391
Rejestracja: 30 Lip 2008, 12:23

Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

25 Paź 2008, 19:55

Panowie, nie kłóćcie się. Mi chodziło tylko o to co wybrać....
Jak chcecie się w ten sposób kłócić to do sejmu... :wink:
a tak poważnie, to zaczynam poważnie myśleć o bmw 525d...
Ale moja lepsza połowa chce nowe :lol:
czyli pasek
kratsi
Nowicjusz
 
Posty: 16
Rejestracja: 25 Paź 2008, 16:26

Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

25 Paź 2008, 20:06

Jak widzisz jest to kwestia bardzo sporna, trzeba to dobrze przemysleć i nie decydowac się odrazu.

Kupno samochodu nowego ma swoje zalaety jak i wady, tak samo jest w przypadku auta używanego.

Plusy zakupu nowego auta widziane przez moje oczy:

+Mamy większy wpływ na kolor i wyposażenie pojazdu .
+Jesteśmy pewni w 100% o stan techniczny samochodu, jak i jego pochodzenie.
+Posiadamy pełną gwarancję na auto - w tym okresie (zazwyczaj 2 - 3 lata) jeździmy i o nic się nie martwimy (niestety, nie zawsze)
+Występują tańsze pakiety ubezpieczeniowe na nowe auta
+Mamy szanse od samego początku dbać o auto "po swojemu"
+Lepsze samopoczucie właściciela (do czasu)

MINUSY:
-Bardzo wysoka cena zakupu nowego pojazdu
-Duży spadek wartości przy odsprzedaży po paru latach
-Pomimo bardziej korzystnych pakietów ubezpieczeniowych i tak wysokie kwoty ubezpieczenia wynikające z dużej wartości pojazdu
-W zależności od marki samochodu - bardziej kusi złodzieja
-Konieczność przeprowadzania drogich przeglądów w autoryzowanym serwisie, aby nie stracić gwarancji


MINUSY zakupu samochodu używanego:

Brak dokładnej wiedzy na temat stanu technicznego auta
Brak pewności co do realnego przebiegu oraz przeszłości samochodu
Trudności ze znalezieniem odpowiedniego samochodu co do konfiguracji wyposażenia i koloru
Duże prawdopodobieństwo powypadkowej historii pojazdu
Z powodu kiepskiej jakości polskich dróg używane auta mają dość wyeksploatowane zawieszenia (dotyczy samochodów krajowych)
Spore wydatki tuż po zakupie używanego auta - najczęściej opony, akumulator, klocki hamulcowe, wymiana oleju oraz filtrów, inne drobne naprawy.
Pamiętaj, że zazwyczaj osoba sprzedająca samochód nie inwestuje w niego przed sprzedażą.


Jak zdecydujesz się na używke to nie żałuj czasu na sprawdzenie go.
Warto tez udac sie do dilera danej marki w tym wypadku ( Audi, Volkswagen,Seat,Skoda) i zapytać, czy numery nadwozia VIN zgadzają się z rzeczywistym pojazdem, tzn. kolor, liczba drzwi, rodzaj silnika, rocznik, itp. Jeżeli będą jakieś przekłamania, to najczęściej oznacza, że jest to auto inne, niż wynika z dokumentacji. Co to oznacza, nie trzeba chyba wyjaśniać.
Baqś
 

Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

25 Paź 2008, 20:14

z tymi plusami i minusami to troche przesadziles zwlaszcza z ta pewnoscia tego co sie kupuje kupujac nowy

kumpel pracjac w salonie samochodowym pewnej niemieckiej marki juz nie raz mial kontakt z roznymi autami do malowania .. sam tez 2 auta obdarl 8)
liczy sie prawda, a nie plotki i stereotypy
Manfred
Aktywny
 
Posty: 391
Rejestracja: 30 Lip 2008, 12:23
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai i30 - kompaktowy hatchback do miasta Hyundai i30 - kompaktowy hatchback do miasta
    Najbardziej ekonomicznym silnikiem, z jakim możemy zakupić Hyundaia i30 jest wysokoprężna jednostka 1.6 CRDI DPF o mocy 95 KM. Ten silnik jest jednak dostępny wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Aby zdobyć wersję ...
    Brak snu to jak nadmiar alkoholu u kierowcy Brak snu to jak nadmiar alkoholu u kierowcy
    Powodów zmęczenia i niewyspania może być wiele, przede wszystkim jednak to brak odpowiedniej ilości snu. Zachowania zaspanej osoby za kierownicą są równie niebezpieczne jak tej kierującej pojazdem pod wpływem ...

  • Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

    25 Paź 2008, 20:19

    dzięki.

    Ja chce kupić auto, którym będę jeździł 10-15 lat. Nie zmieniam często aut...
    Co do pewności używek, to chce kupić od autoryzowanego dealera Audi albo BMW w Niemczech, więc Twoje minusy trochę się redukują....
    Co do plusów nowego, to podzielam zdanie.
    Jeżeli chodzi o spadek ceny, to przy 10-15 latach nie ma to w zasadzie znaczenia (czy dostanę 1000PLN mniej czy więcej, to kwestia przypadku)
    kratsi
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Rejestracja: 25 Paź 2008, 16:26

    Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

    25 Paź 2008, 20:21

    Manfred napisał(a):z tymi plusami i minusami to troche przesadziles zwlaszcza z ta pewnoscia tego co sie kupuje kupujac nowy

    kumpel pracjac w salonie samochodowym pewnej niemieckiej marki juz nie raz mial kontakt z roznymi autami do malowania .. sam tez 2 auta obdarl 8)

    Jak by patrzec na wszystko przez taki pryzmat to nic bys nie kupił bo równie dobrze, można powiedziec, ze telewizor, który kupujesz w sklepie miał pęknięty troche ekran i został zalany pianką OMTC zeby nic nie bylo widac...

    Możliwe, ze takie rzeczy się zdarzają ale to są przypadki 1/1000, zresztą wprawne oko jest w tanie zobaczyc, ze cos było malowane, bo jak powrzechnie wiadomo malowanie w dzisiejszych czasach odbywa się 1P1L co jest do wykrycia gołym okiem.



    Jesli masz jezdzic nim tak dlugo to tylko nowe:)
    Baqś
     

    Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

    25 Paź 2008, 20:41

    ale z drugiej strony, to czy ma 13, czy 15 lat, to mała różnica. A jak będzie lepsze jakościowo, to po 13 latach, będzie o niebo lepsze niż nowy szajs po 5 latach....
    Tak tylko dywaguje
    kratsi
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Rejestracja: 25 Paź 2008, 16:26

    Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

    25 Paź 2008, 21:08

    uwazaj bo ktos cie zjedzie za glosne myslenie 8)

    a tak serio to masz racje

    tylko wlasnie musisz ta uzywke dobra kupic
    liczy sie prawda, a nie plotki i stereotypy
    Manfred
    Aktywny
     
    Posty: 391
    Rejestracja: 30 Lip 2008, 12:23

    Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

    25 Paź 2008, 21:13

    Nie wiem jak silnik w Alfie, ale dla mnie to auto jest brzydkie.... nawet Brera gdzie się niby wszyscy nią zachwycają, Ogólnie mi się Audi A6 podoba, i ja byłbym za tym autem a co do BMW 525 to jakoś za dużo tego już jeździ po drogach i nie podoba mi się to auto, ale to już kwestia gustów.
    Speedy
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 11 Cze 2008, 23:33

    Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

    25 Paź 2008, 22:18

    kratsi napisał(a):ale z drugiej strony, to czy ma 13, czy 15 lat, to mała różnica. A jak będzie lepsze jakościowo, to po 13 latach, będzie o niebo lepsze niż nowy szajs po 5 latach....
    Tak tylko dywaguje

    Tak, tyle ze przez te 2 lata u innego własciciela nie wiesz jak auto było jezdzone, może koles nie nagrzewał swieczek przed odpalaniem auta, może nie chłodził turbiny, może cały czas kręcił pod czerwone pole, może tankował na wiejskich stacjach gdzies połowa to woda a druga połowa to mocz, może smigał po dziurach, może używał słabej jakosci róznego rodzaju płynów ( hamulcowy, chłodniczy itp ) może jest sporo częsci zamienników, których nie jestes w stanie zobaczyc na pierwszy żut oka.

    Wez pod uwage, ze kupno nowego auta w salonie to nie to samo co używanego, bo za nowe odpowiedzialnosc bierze diller jak i cały VW Polska, a za używki w zasadzie tylko diller, bo to nie są auta salonowe.
    Baqś
     

    Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

    25 Paź 2008, 22:53

    kupujac uzywke w niemczech np w salonie bmw to jest troszke inaczej niz w polsce z uzywkami

    co innego w jakims komisie od turka 8)
    liczy sie prawda, a nie plotki i stereotypy
    Manfred
    Aktywny
     
    Posty: 391
    Rejestracja: 30 Lip 2008, 12:23

    Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

    26 Paź 2008, 08:46

    Ostatnio był test długodystansowy Passata 2.0 TDI i dostał ocenę 2 na 6 czyli bardzo słabo ponieważ był awaryjny. A Audi A6 w tym samym teście dostało ocenę 4+ czyli nawet dobrze. A od siebie mogę dodać żebyś zainteresował się Mercedesem E Klase dostał 5+ na 6 :shock: Super!
    Jednak jakbym miał wybierać to albo Audi albo Mercedes. Tak BMW mnie jakoś nie przekonuje, chociaż pewnie też jest spoko.
    slowik93
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 478
    Rejestracja: 04 Sty 2008, 21:40
    Miejscowość: Augustów

    Re: Używane Audi A6 (2005r) czy nowy Passat z salonu

    26 Paź 2008, 08:55

    a bmw 3 dostalo ocene 6

    vw touran tez dostal ocene 2 wiec to taka norma dla vw 8)

    fiat panda dostal 5 :) toyota avensis - ta nowsza chyba tez


    jakos akurat te pamietam :lol:
    liczy sie prawda, a nie plotki i stereotypy
    Manfred
    Aktywny
     
    Posty: 391
    Rejestracja: 30 Lip 2008, 12:23
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Subaru Impreza STI