Używany kompakt (20-25tys)

26 Paź 2021, 11:02

Witajcie!

Po przebrnięciu przez masę postów oraz ogłoszeń postanowiłem jednak wyciągnąć rękę po pomoc do ludzi, którzy mają dużo większe doświadczenie w kwestii wyboru auta.

Szukam używanego kompaktu w okolicach do 20-25tys. Mam wrażenie, że ostatni czas jest trochę dziwnym czasem, bo auta zamiast tanieć z miesiąca na miesiąc zyskują na wartości i ogłoszenia o używanego hyiundaia i30 I gen. za 21tys nie są czymś dziwnym.
W swoim życiu jeździłem praktycznie samymi dieslami (astra I 1.7cdti, leon 1 gen 1.9tdi, megane III 1.5dci 90km ).

Rocznie robie około 15-20tys kkm. Chciałbym aby auto podczas ewentualnej naprawy nie zjadło mojego portfela no i żeby spalanie w miarę możliwości nie przekraczało 8l/100km.
Po zasłyszanych historiach napraw nowoczesnych diesli moich znajomych (dpf egr, wtryski itp) coraz bardziej zastanawiam się albo nad wzięciem jakiegoś tańszego, starego diesla (kia ceed crdi 1.6, hyiundai i30 I gen), benzyny, albo jednak zaryzykowania w nowego diesla (1.6tdi 2.0tdi 1.6hdi).

Najbardziej zależy mi na tym, żeby auto nie było obarczone ryzykiem bardzo kosztownych napraw i prezentowało się nie najgorzej.

Z obejrzanych ogłoszeń najbardziej podobają mi się (w kolejności od najbardziej pożądanego do najmniej)
1.Golf VI (1.6tdi, 1.4tsi 122km, 1.6mpi)
2.Citroen C4 II
3.Seat Leon II (1.6tdi)
4.Opel Astra J (1.7cdti, 1.4t)

Mam też do wzięcia kia ceed I.gen z 1.6crdi bez dpf za 15tys z 2009r, ale po przejechaniu się tym autem jest to przepaść technologiczna nawet do megane III.

Moja największa zagwozdka to decyzja miedzy benzyną a dieslem, bardzo kuszą mnie i wyglądem i prowadzeniem golfy VI, ale naczytałem się dużo negatywnych opinii na temat silników 1.4tsi oraz 1.2tsi, 1.6mpi podobno nie jedzie i dużo pali a 1.6tdi jest niedużo w tej kwocie, a i też tutaj jest ryzyko kosztownych napraw. Citroen ma (chyba) dobry 1.6hdi jednak trudno jest trafić dobrą nieulepioną wersje do 25tys. Astra ma fajny wygląd ale boje się o te 1.7cdti, a do tego dosyć dużo pali. Leon 1.6tdi trafiłbym spokojnie do 20tys dosyć dobry egzemplarz ale nie do końca leży mi wizualnie a i w środku czuć już, że minął spory czas od premiery.

Jeżeli ktoś miałby chwile czasu na wypowiedzenie swojej opinii, doradzenie, zaproponowanie może coś od siebie będę bardzo wdzięczny! :D

P.S samochodu szukam w promieniu około 200km od Torunia.
mati9510
Początkujący
 
Posty: 55

26 Paź 2021, 11:22

1.6 tdi(szczególnie w mniejszych autach) jest fajny dopóki nie trzeba go wziąć na serwis, co jednak nie zdarza się zbyt często, więc to najlepsza opcja z tego. Rozważ jeszcze Astra J 1.4t , ale uważaj na skrzynie m32(wpisz w google).
quel
Zaawansowany
 
Posty: 747
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

26 Paź 2021, 11:35

Czy ewentualnie coś innego w tej kwocie przychodzi Ci również na myśl?
Jak ze spalaniem oraz bezawaryjnością silników 1.4t?

https://www.olx.pl/d/oferta/seat-leon-1 ... bserved_ad Ta oferta jest godna polecenia?
mati9510
Początkujący
 
Posty: 55

26 Paź 2021, 11:51

Możesz zobaczyć na fiata bravo 1.6/1.9 w wersji sport, tu będzie dużo bogatsze wyposażenie na tle seata i vw, m. in. ksenon, podgrzewane fotele, czujniki parkowania przód i tył, zdarza się szklany dach.
Z minusów słabe wygłuszenie.

mati9510 napisał(a):https://www.olx.pl/d/oferta/seat-leon-1 ... bserved_ad Ta oferta jest godna polecenia?

Nic podejrzanego z niej nie wynika, trzeba zadzwonić.
quel
Zaawansowany
 
Posty: 747
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

26 Paź 2021, 11:52

Fiat bravo 1.4 T jet + lpg i będziesz pan zadowolony! Za 25 tys spokojnie znajdziesz wersję na wypasie.
Nie wiem czy aktualnie jeździsz tym megane 3 1.5 dci ale w tej kwocie dużo lepszego auta nie znajdziesz. Megane 3 to fajne auto i silnik 1.5dci też zły nie jest, a już na pewno jest bardzo oszczędny.
hoderi145
Początkujący
 
Posty: 180
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 140km
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Paź 2021, 11:55

No właśnie dzwoniłem, 1-szy właściciel w Polsce, sam sprowadzał, wszystko udokomentowane, po wymianie egr, teoretycznie z tego co mówi to raczej robione trasy. Zastanawiam się tylko jak z dynamiką w tym 1.6tdi

Meganke niestety sprzedałem, co teraz po czasie troche uważam za błąd.. Aczkolwiek chciałem coś troszkę mocniejszego z 6b skrzynią co przy 140km/h nie ma już 3,5tys obrotów :D

Fiat spoko, ale jakoś tak wizualnie nie mogę się do niego przekonać :D
mati9510
Początkujący
 
Posty: 55
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ocena wyglądu, niedomagania, uszkodzenia i problemy - świece zapłonowe
    Najczęściej występujące problemy ze świecami zapłonowymi. Wygląd używanej świecy może nam dużo powiedzieć o sprawności silnika i ewentualnych jego niedomaganiach których mogliśmy jeszcze nie zauważyć. Dlatego ważna ...
    Jak przygotować samochód do wiosny?
    Dokładne umycie samochodu po zimie to nie tylko kwestia estetyki – można w ten sposób ochronić samochód przed postępowaniem korozji. Oprócz tego regularne mycie auta, zwłaszcza szyb, lusterek i ...

  • 26 Paź 2021, 12:01

    Zmiana megane 3 na leona II to krok w tył.
    To już lepiej szukać tej asterki 1.4 T i dołożyć lpg.
    Jak wolisz diesela, to możebyć też focus 3 1.6 Tdci.
    hoderi145
    Początkujący
     
    Posty: 180
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 140km
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    26 Paź 2021, 12:03

    Teraz oglądam te Fiaty Bravo, i jak patrze na wyposażenie, stan i cenę to faktycznie warte zastanowienia. Jak z tymi silnikami 1.4? Dużo to pali?
    mati9510
    Początkujący
     
    Posty: 55

    26 Paź 2021, 12:11

    Czy moglibyście jeszcze powiedzieć parę słów na temat fiatów bravo z dieslami? Jak to wygląda?
    mati9510
    Początkujący
     
    Posty: 55

    26 Paź 2021, 12:17

    mati9510 napisał(a):coś troszkę mocniejszego z 6b skrzynią co przy 140km/h nie ma już 3,5tys obrotów


    Zdajesz sobie sprawę że często skrzynie 6 mają końcowe przełożenie zbliżone lub identyczne jak 5, z tą różnicą że pomiędzy jest więcej wachlowania?

    I serio takie obroty masz? Mam Ceeda ze skrzynią 5 i przy 140 km/h mam około 3000.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7334
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    26 Paź 2021, 12:23

    mati9510 napisał(a):Jak z tymi silnikami 1.4? Dużo to pali?

    Dużo, dlatego zaproponowałem tylko diesla :lol:
    10l w mieście to norma przy mocniejszym bucie.

    mati9510 napisał(a):Czy moglibyście jeszcze powiedzieć parę słów na temat fiatów bravo z dieslami? Jak to wygląda?

    1 z najlepszych diesli r4 z tamtych lat tzw. pancerny, nie biorą oleju, eksploatacja to tylko wymiana osprzętu(np. egr co 200 tys) i zajrzenie w klapy wirowe w kolektorze ssącym. Dpf również nie stwarza dużych problemów, a jest wiele egzemplarzy fabrycznie bez.
    Ostatnio edytowany przez quel 26 Paź 2021, 12:26, edytowano w sumie 2 razy
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 747
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    26 Paź 2021, 12:25

    Teraz zdaje, aczkolwiek już "po ptokach" :D Auto sprzedane, jednym z dodatkowych powodów było to, że była to wersja 3 drzwiowa, teraz chce wejść w 4 drzwi.
    mati9510
    Początkujący
     
    Posty: 55

    26 Paź 2021, 12:31

    Focus 3 1.6 tdci to też ciekawa propozycja jak ktoś wyżej wspomniał, ale dla mnie za słaby. :D
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 747
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    26 Paź 2021, 12:32

    Bardzo mocno zainteresowały mnie te fiaty bravo aktualnie, pytanie brzmi lepiej kupić 1.4 t-jet i zagazować, ewentualnie jeździć jakiś czas na benzynie, czy lepiej diesel? a jeśli tak to jaki?
    mati9510
    Początkujący
     
    Posty: 55

    26 Paź 2021, 12:42

    Bezpieczniej kupić 1.4 t jet i zagazować. Mniejsza szansa na kosztowną awarię. Dwumas bezobsługowy, nie masz problemów z wtryskami, dpfem itd.
    Po 2010 r skrzynia biegów też już pancerna (ta sama co w dieselu z tego co pamiętam).
    No i bena lepiej trzyma cenę, nie stracisz na sprzedaży tyle co w przypadku diesela.

    1.6 tdci jeździ bardzo fajnie, w dodatku łatwo można zrobić chip na te 130/140km ;) No i Focus to nowsza buda, swietne prowadzenie.
    hoderi145
    Początkujący
     
    Posty: 180
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 140km
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010