Valvematic z dużym przebiegiem

23 Mar 2021, 18:49

Pobor oleju to nie jest to jakis duzy problem, zrobisz remont i jezdzisz kolejne 200tys, zreszta dotyczyl on glownie starszych rocznikow
wiekszym problemem moze byc tutaj sterownik valvematic
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2021, 19:08

Raziel11 napisał(a):Pobor oleju to nie jest to jakis duzy problem, zrobisz remont i jezdzisz kolejne 200tys, zreszta dotyczyl on glownie starszych rocznikow
wiekszym problemem moze byc tutaj sterownik valvematic


Tia, dla mnie czy to będzie ałdi czy tojota pobór oleju jest problemem. Na szczęście omawiane silniki nie maja tego problemu a co do sterownika to nie wiem nic nie słyszałem, nic nie wymieniałem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10322
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2021, 19:35

Ja też Aurisów przerobiłem trochę z 1.6 , w żadnym zero problemów

Więc statystycznie wypada naprawde nieźle.

W jednym przedliftowym Sonda Lambda coś nie trzymała parametrów...ale jej wymiana załatwiła szybko ten mały problem.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

24 Mar 2021, 04:06

Zawsze sugeruję się opiniami zebranymi nie od użytkowników ale tylko i wyłącznie z zakładów mechaniki z całej Polski obsługującymi konkretne modele, to prawda zużycie oleju tyczy silnika 1.33, do 2010 r Fiat Bravo II oceniany jest identycznie z tym, że rocznikowo jest tańszy o ok.5-6 tyś zł, naturalnie też trzeba uważać by ominąć nietrwałą skrzynię biegów oraz wybrać podobnie jak w Aurisie odpowiedni silnik, następny konkurent w tym segmencie Megane III, postęp jakościowy w porównaniu z II,ale i w tym wypadku trzeba uważać i wybrać odpowiedni rocznik i silnik, to też jest ważne, rok różnicy i typowe wpadki wyeliminowane, patrzenie globalnie na konkretny model to błąd, pytanie co sądzicie o takim i takim modelu, opinia całościowo pozytywna a można wdepnąć w niedorobiony jakościowo egzemplarz. To ciekawe, że Auris jest chwalony a Alfa Romeo 159 nie,a problemy podobne, do pewnego rocznika ujowe skrzynie, poprawione w tym i w tym roku, więc? Rok różnicy tylko a można uniknąć kosztownych awarii, typowych dla konkretnego modelu, podobnie jest z Aurisem II, trzeba oceniać auto z konkretnym silnikiem a nie globalnie, bo gdyby wybierać jednostkowo, rewelacja staje na przeciw zwykłego problematycznego badziewia, jedynie Mercedesów nie można oceniać w ten sposób, wypadają najgorzej praktycznie ze wszystkich marek, jakiego by nie kupił i tak trzeba używać napędu podobnie jak Fred Flinston, dobre trampki tylko trzeba mieć, a silnik można wyrzucić, będzie lżej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Mar 2021, 09:25

Raziel11 napisał(a):wiekszym problemem moze byc tutaj sterownik valvematic
O co chodzi z tym sterownikiem, rozwiniesz temat bo przyznam szczerze że nie spotkałem się z tym problemem? Chętnie bym się czegoś więcej na ten temat dowiedział :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9741
Zdjęcia: 34

09 Kwi 2021, 07:35

Temat dotyczący zakupu Aurisa z tym silnikiem został wydzielony i znajduje się pod tym adresem toyota-auris-i-z-silnikiem-1-6-valvematic-warto-taka-kupic-vt124893.htm na forum.

W tym temacie proszę kontynuować dyskusję dotyczącą tematu czyli silników 1.6, 1.8, 2.0 Valvematic.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016