Volkswagen golf 4

10 Maj 2017, 20:24

Witam zakupiłam na moje nieszczęście Volkswagena golf 4 jest to mój pierwszy samochód więc nie chciałam za dużo na niego wydać i od momentu zakupu stał się on moją udręką. Tak moja wina przy zakupie nie pojechałam na stacje diagnostyczną :no:

Po tygodniu od zakupu wstawiłam go na warsztat wydałam drugie tyle co za niego zapłaciłam wymienione zostało:
Alternator silnika, rozrusznik silnika, wahacze zawieszenia przód 2szt, sworznie zawieszenia przód 2szt, drążki kierownicze przód 2szt, osłona przekładni kierowniczej, amortyzatory tył, zawór EGR, tarcze hamulcowe tył, klocki hamulcowe tył, zestaw montażowy amortyzatorów tył, łączniki stabilizatorów przód + gumy, rozrząd komplet + pompa wody, uszczelniacze wałka rozrządu, rolka prowadząca pasek klinowy, filtry komplet oleju, świece zapłonowe 4szt, olej silnikowy, płyn chłodniczy. Za 2 dni po odbiorze zabrała mnie laweta ze środka ronda oczywiście prosto do mechanika - diagnoza przepustnica się przytkała bądź nie otworzyła.

Na dzień dzisiejszy mija 2 tygodnie jak nim się poruszam i zapaliła mi się lampka stanu oleju :x :x :x narzeczony zaglądał i jest poniżej minimum :/ już mnie szlak trafia za przeproszeniem.

Czy ktoś może mi powiedzieć co teraz jest do wymiany ? Już myślałam, że w tym samochodzie został tylko silnik i blacha a jednak znowu coś. Nie wiem czy coś ze mną nie tak czy z mechanikiem bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
magdalena9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 11 01 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen golf 4
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Maj 2017, 20:31

magdalena9 napisał(a):Na dzień dzisiejszy mija 2 tygodnie jak nim się poruszam i zapaliła mi się lampka stanu oleju :x
magdalena9 napisał(a):Czy ktoś może mi powiedzieć co teraz jest do wymiany ? Już myślałam, że w tym samochodzie został tylko silnik i blacha a jednak znowu coś.
jeżeli nie masz wycieku oleju to zostaje niestety silnik. Trzeba sprawdzić ile tego oleju ubywa najlepiej wlać a max wartości i sprawdzić ile ubyło na 1000 km. Sprawdzić też płyn chłodniczy czy przypadkiem olej się właśnie tam nie dostał.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16194
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2017, 20:40

Od momentu wymiany jego na pewno przekroczyło 1200km.
magdalena9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 11 01 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen golf 4
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Maj 2017, 21:30

Ale nie wiesz ile mechanik wlał tego oleju no i druga sprawa jaki olej został zastosowany. Wlej teraz na max i kontroluj poziom i sprawdź dokładnie ile ubyło przez 1000km
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16194
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Maj 2017, 17:15

Masz zapewne bańkę od oleju jakim mechanik zalał silnik. Daj nam znać jaki to dokładnie olej, napisz również jaki masz tam przebieg oraz jaki to silnik bo nie widzę takiej informacji.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Maj 2017, 17:25

Olej Shell 10w40. Aktualny przebieg to 220 tys. A silnik benzynowy 1.6.
magdalena9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 11 01 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen golf 4
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia Audi quattro w sportach motorowych
    Na początku roku 1981, Audi z napędem quattro pojawiło się na scenie Rajdowych Mistrzostw Świata. Fin Hannu Mikkola, prowadząc auto z czterema ringami podczas Rajdu Monte Carlo, wygrał pierwszych sześć śnieżnych odcinków ...

13 Maj 2017, 19:12

Najwieksze szrociwa jakie mozna kupic to Audi i Vwageny,albo wyjezdzone,albo powypadkowe,sa modele innych marek w lepszym stanie,zdecydowanie tansze a nic nie gorsze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Maj 2017, 12:28

jeżeli mam szczery, to moim zdaniem był to niestety nietrafiony zakup.Długo tym autem nie pojeździsz. Jak się okaże, że auto bierze olej, to szykuje się remont silnika. Przed zakupem nie sprawdzałaś tego auta na SKP? Jakoś dziwnie za dużo rzeczy trzeba było w tym aucie powymieniać...Prawie cały osprzęt silnika został wymieniony plus hamulce i zawieszenie. Takie rzeczy można sprawdzić na SKP przed zakupem auta.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Maj 2017, 18:14

Jest opcja silnika używki ale wiesz co kupisz..?
W warsztacie pewno zrobią próbę olejową i będzie wiadomo ,czy żre górą czy dołem przez pierścienie. Kopci lekko na niebiesko jak zapalisz zimne auto albo przygazujesz..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2017, 14:23

Tak jak pisałam wcześniej nie sprawdziłam go przed zakupem :/

Dolałam 1 litr oleju przejechałam 350 km i spadło znowu w załączniku wstawię wizualnie zdjęcie bagnetu o ile spadło bo się na tym nie znam. (aktualny stan oleju to 2)

Jedno mnie zastanawia jak wstawiałam go do mechanika to żadna dioda mi się nie świeciła, a olej był i stan jego się nie zmieniał choć już stary do wymiany. To dlaczego teraz taki problem się pojawił ? :/ :/

Wstawiając go do mechanika nie kopcił po odbiorze na zaczął kopcić a w tym momencie jak na tak duży ubytek oleju nie kopci.

Słyszałam, że zamiast półsyntetyku oleju można wlać mineralny. Da mi coś to ? Wolałabym nie inwestować już w wymianę silnika bo ten samochód już mnie kosztował 12 tys :/ :/


( zdj bagnetu pobrane z internetu ja na nim naniosłam stan oleju)
magdalena9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 11 01 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen golf 4
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Maj 2017, 18:09

No wlej tego minerała ,bo może masz zły olej dobrany teraz. To nawet nie chodzi ,że masz półsyntetyk ale specyfikacja olejowa jest nieodpowiednia.
Polecam kupić (nawet w necie) sobie mineralny olej 5l GM. Jest tani a sprawdzony przeze mnie w ciągu kilku lat. jeżdżę na takim ale półsytetyku. Jeździłem też na GM mineralnym.
Kosztuje ok 60 zł.
https://allegro.pl/kategoria/oleje-siln ... nder_title
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2017, 18:15

Może ściągnę sobie gromy nad głowę, ale NIE WAŻ SIĘ LAĆ OLEJU MINERALNEGO ! To jest syf o najgorszych parametrach ochronnych dla silnika i zakatujesz motor w rok. To, co ja bym zrobił to coś zupełnie odwrotnego tj, płukanie, zmiana oleju na niedrogi syntetyk i rewitalizacja 3-etapowa. Koszt takiej operacji to ok 200 zł. Jak to nie pomoże to już tylko trzeba pchać grata dalej albo wymieniać/remontować silnik.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

16 Maj 2017, 19:15

A ja powiem że jeszcze się nie spotkałem z czymś takim że po zmianie oleju zaczął brać takie ilości to wychodzi około litra na 500 km. Problem z olejem musiał być już wcześniej. A nie zauważyłaś plamy pod autem może poprostu ucieka??? Przy takich ubytkach gołym okiem można zaobserwować. Auto albo spala ten olej (Kopcenie na niebiesko) albo goni go do układu chłodniczego (sprawdź czy nie ma tłustych plam w zbiorniczku płynu chłodzącego) już jaki olej się nie zaleje to nie będzie miało różnicy ubytek oleju jest bardzo duzy i wymiana oleju tego nie załatwi moim zdaniem. Oleje to temat rzeka i ilu użytkowników tyle opinii jeden leje GMa za 60zl :o a inny mówi że nie można lać mineralnego bo się wykończy silnik :? I kogo tu słuchać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16194
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Maj 2017, 19:40

Czarna magia dla mnie :shock: Dobra wywnioskowałam, że mam spróbować wymienić olej na inny i zobaczyć czy będzie dalej tak duży ubytek ? Zacznę od syntetycznego a jak nie to zepchnę go na strażacką.

To jest zagadka nigdzie nie ma plam po oleju kopcić na niebiesko też nie kopci.

Jak byłam u mechanika powiedzieć mu, że olej bierze to kazał dolać i tyle z jego rady.
magdalena9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 11 01 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen golf 4
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Maj 2017, 19:43

A i jeszcze co do tego oleju. Byłam przed chwilą sprawdzić jaki jest stan tego oleju teraz i gdy wyjęłam bagnet to po jednej stronie bagnetu jest tyle oleju co wlałam a po drugiej tyle co pokazywałam na załączniku :? :? :? :? :?
magdalena9
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 11 01 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen golf 4
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000