Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

15 Gru 2016, 14:55

Witam, chciałbym się zapytać , który samochód wybrać z tych dwóch: BMW serii 1 E87 118d 122km disesel z przed liftu i Volkswagen Golf 5 1.9 TDI 105km diesel z przebiegami około 150tyś-180tyś.
Auto będzie jeździło 3/4 za granicą z 4-5 razy będzie zjeżdżało do Polski , za granicą będzie jeździło 20-30km w obie strony do pracy. Praktycznie będzie wykorzystwane w trasie , 90%. Roczny przebieg to około 15tyś-20tyś.
Z góry dziękuje za pomoc. :) Pozdrawiam.
Dominik71
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 04 12 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Gru 2016, 15:07

150tyś-180tyś.

bardzo głupi wymóg, szczególnie przy starym dieslu

20-30km w obie strony do pracy.

Trochę mało żeby kupno auta z dieslem miało jakieś ekonomiczne uzasadnienie. Przy temperaturze -5 osiągnie temperaturę pracy po 10km. Przy takiej eksploatacji będzie też sporo palić, co zresztą zrozumiałe :D

A wracając do Twoich typów - jeden gorszy od drugiego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Golf z silnikiem, który ma fabryczną wadę panewek (i jako całość również nie powala) i 1-er, małe pierdzidełko, które w zakupie i serwisowaniu kosztuje tyle co "prawdziwe" bmw.
Swoją drogą poszukałbym czegoś większego, szczególnie biorąc pod uwagę te wyjazdy do PL
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Gru 2016, 19:04

Jaki budżet na auto, bo nie widzę?

W jakim kraju będzie użytkowane auto?
Jeśli np. Holandia to tam takich niskich temperatur w zimę nie ma.

Wg mnie minimalny dystans (bez gaszenia silnika) dla diesla to te 15km, jeśli nie ma korków (biorąc pod uwagę takie temperatury jakie są w Polsce).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Gru 2016, 21:07

Za golfa około 17-18tyś , za jedynkę 20-22tyś.
Będzie użytkowane w Niemczech.
Dominik71
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 04 12 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Gru 2016, 21:13

Ojjj, nie nastawiaj się raczej na bezproblemową eksploatację z tymi budżetami.
Golf V za te 20-22 miałby jeszcze jakąś rację bytu, ale podane przez Ciebie przedziały wystarczają na najtańsze egzemplarze od handlarzy o ciemniejszym kolorze skóry (w DE, a w PL są takie same rupiecie).
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Gru 2016, 21:14

No to powiem, że budżet bardzo mizerny na te auta. Za 20 tysięcy to brałbym Fiata Bravo 1.9 JTD w wersji 120-konnej, jeśli już musi być diesel.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Gru 2016, 22:06

Ale nie porównujmy aut niemieckich do jakiś fiatów (bez obrazy)...
Dominik71
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 04 12 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Gru 2016, 22:11

:ok: Uff. Jednak magia znaczka (logo) przemawia.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

15 Gru 2016, 22:43

Każdy Ci powie , mechanik itd. że inne materiały , solidne nie jakieś plastiki co strzelają , wykonanie. :)
Dominik71
Nowicjusz
 
Posty: 47
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 04 12 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volkswagen Golf V
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Gru 2016, 23:02

Ojjj ktoś tu szerzy januszowe stereotypy
To kup sobie tego golfa z wadliwym silnikiem (no ale jak 1.9tdi może być zły?) i nie zawracaj głowy.
W tych autach nie ma ani jakości, ani bezawaryjności, ani często szukanego w tym kraju "prestiżu". Są tylko mity rodem z lat 90-tych kiedy ze względu na przepisy niewiele aut z innych krajów mogłeś kupić.
Kilka wersji rozrządu w jednym silniku, chlejące olej i zapychające się nagarem tsi, pękające głowice w 2.0tdi (i poprawianie jednej wadliwej rzeczy a zostawianie innej powszechnie występującej wady), testowanie rozwiązań na klientach aż w końcu wały na testach emisji spalin. Niemiecka, kuźwa doskonałość, największy koncern motoryzacyjny, wstyd
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Gru 2016, 23:11

Albo chcesz kupić dobre auto w dobrej cenie, albo złom po pieniądzach, Twój wybór.
Dorzuciłbym Focusa 2.0 TDCI, ale nie dość, że auto na eF, to jeszcze silnik jakiś tak lipny, francuski :/


Jeśli jednak wyznajesz zasadę "only german" to kup to auto, które bardziej Ci się podoba, bo i tak wiesz lepiej niż jacyś forumowi "eksperci" :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Gru 2016, 09:30

Ależ tu niektórzy z Was przesadzają. Uporządkujmy i sprostujmy po raz setny pewne informacje (uprzedzam, zabrzmi to trochę jak laurka dla Golfa, ale przyda się na tym forum odrobina odmiany po ciągłym ujadaniu na VW :wink: ).

Invi napisał(a):Golf z silnikiem, który ma fabryczną wadę panewek


Jak już wielokrotnie pisałem (nawet prostując zestawienie dzidy, który też próbował ukradkiem przemycić (bo "kogo to interesuje jaką ma wersję"), że każde 1.9 TDI ma problem z panewkami) - problem dotyczy jednej wersji tego silnika - oznaczonej jako BXE. Wersje BLS i BKC nie mają tego problemu, co więcej BKC nie jest wyposażona nawet w filtr cząstek stałych, co czyni silnik 1.9 TDI 105KM BKC jednym z najtrwalszych i najtańszych w utrzymaniu diesli (bardzo tanie turbo i dwumasa w porównaniu do konkurencji np. japońskiej). Osobiście znam egzemplarz, który nabił 600 tys. km i dalej bezproblemowo jeździ.

Dominik71 napisał(a):Za golfa około 17-18tyś


Golf V za te pieniądze jest do kupienia, ale na pewno nie z przebiegiem, który wymarzył sobie autor tematu i na pewno nie z końcówki produkcji.

Invi napisał(a):Golf V za te 20-22 miałby jeszcze jakąś rację bytu, ale podane przez Ciebie przedziały wystarczają na najtańsze egzemplarze od handlarzy o ciemniejszym kolorze skóry


Kompletna bzdura. Wybór w przedziale podanym przez autora jest całkiem spory, wiadomo, że sporo jest aut "oszukanych", ze skręconymi licznikami, powymienianym wnętrzem, wspawanymi ćwiartkami (bo jednak dużo ludzi nieogarniętych w motoryzacji szuka Golfa, bo tak im polecił wujek Janusz i trzeba dostosować się do ich wymagań), ale osoba doświadczona znajdzie coś do niedużego wkładu finansowego. Płacenie 22k za Golfa V jest ekonomicznym idiotyzmem - i tak trzeba będzie coś w niego włożyć po zakupie, jak to w używany samochód. Szukamy egzemplarza z bezwypadkową budą (nie liczę oczywiście jakichś zadrapań, zarysowań czy szkód parkingowych), nie patrzymy na wskazania licznika i można trafić coś do jazdy.

Ossy napisał(a):Za 20 tysięcy to brałbym Fiata Bravo 1.9 JTD w wersji 120-konnej, jeśli już musi być diesel.


Bardzo dobra propozycja, aczkolwiek autor tematu też ma trochę racji pisząc o strzelających plastikach i słabym wykonaniu szczegółów - Golf ma jednak dużo lepiej spasowane wnętrze (w Golfie mojego Taty mimo 6 lat po polskich drogach nic nie rezonuje, nie skrzeczy, nie trzeszczy). Od siebie dołożę głośność zawieszenia - Golf bije tu Bravo na głowę.

Invi napisał(a):W tych autach nie ma ani jakości, ani bezawaryjności, ani często szukanego w tym kraju "prestiżu".


Nie ma prestiżu - zgoda, nie ma go za grosz. Podobnie jak w przypadku innych kompaktów niepremium.
Bezawaryjność - jak najbardziej, bardzo trwałe turbiny, ekstremalnie wytrzymałe zawieszenie (Tato z uwagi na wykonywany zawód tłukł Golfa po bardzo różnych drogach i przez 6 lat nie musiał wymieniać nic w zawieszeniu), no ale trzeba też kupić zadbany egzemplarz (dotyczy to nie tylko Golfa, lecz każdego auta używanego).
Jakość - ciche i bardzo komfortowe zawieszenie, a przy tym stabilne w zakrętach (jeździ o wiele lepiej niż moja taczka Civic), świetnie dobrane wspomaganie, wygodne fotele, znakomita pozycja za kierownicą. Według mnie atutów jest jednak sporo.

Invi napisał(a):Kilka wersji rozrządu w jednym silniku, chlejące olej i zapychające się nagarem tsi, pękające głowice w 2.0tdi (i poprawianie jednej wadliwej rzeczy a zostawianie innej powszechnie występującej wady), testowanie rozwiązań na klientach aż w końcu wały na testach emisji spalin.


No i jedna z niewielu wypowiedzi w tym temacie, pod którą mogę się podpisać. Nie dotyczy to jednak przecież Golfa V 1.9 TDI.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Gru 2016, 10:11

łysy30 napisał(a):(nawet prostując zestawienie dzidy, który też próbował ukradkiem przemycić (bo "kogo to interesuje jaką ma wersję")

nic nie próbowałem przemycić tylko podchodzę (edit) bezstronnie do zestawienia tj. w innych autach nie wyróżniam innych i poprawionych wersji ale czepiają się o to tylko ludzie od VAG.
Pokaż mi gdzie opisywałem poprawienie diesla Toyoty, czy 1,5 dCi (a poprawili je)


Ogólnie dużo mam styczności z 1,9 TDI w Octavii, czyli aucie opartym na Golfie i mam jedno zdanie - poza bagażnikiem nie mam zielonego pojęcia co ludzie widzą w tych autach, że tyle kosztują.

P.S. Po pierwszym poście invi wiedziałem, że się zrobi dyskusja :ok:
Ostatnio edytowany przez dzida, 16 Gru 2016, 12:25, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Gru 2016, 11:28

dzida napisał(a):ale czepiają się o to tylko ludzie od VAG


Czyli jeśli ktoś próbuje być obiektywny w ocenianiu tych aut to od razu musi być "człowiekiem od VAG"? Czemu Ty ani inny stały forumowicz nigdy nie prostujecie postów Invi, który w którymś z rzędu temacie pisze o wadliwości 1.9 TDI tak jakby wszystkie wersje miały problem z panewkami? Bo musiałbyś napisać coś dobrego o jakimś VAG-u?

dzida napisał(a):Po pierwszym poście invi wiedziałem, że się zrobi dyskusja


Sam jako obiektywny forumowicz (jakim wielokrotnie siebie określałeś) powinieneś sprostować część jego teorii. Albo piszemy prawdę albo plujemy na VAGi nawet wtedy, gdy na to nie zasługują.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Gru 2016, 11:36

łysy30 napisał(a):nigdy nie prostujecie postów Invi, który w którymś z rzędu temacie pisze o wadliwości 1.9 TDI tak jakby wszystkie wersje miały problem z panewkami?

przecież w innych postach wspominał te oznaczenia ;)

Od prostowania VAGów jest tu wielu innych użytkowników w stylu "jak zwykle hejtujecie VAGi". Ja już opisywałem na czym polega poprawienie 1,8TSI i 2,0 TSI ale i tak każdy mówi, że tylko hejtuję to nie chce mi się produkować jak nie ma za to żadnego uznania...

Lepiej niech prostują to ludzie, którzy nie są uważani za hejterów VAGa przez VAGowców. Mnie prostowali z 1,9 TDI 90KM, bo uważałem, że nie maja dwumasy, a niektóre mają...
Ostatnio edytowany przez dzida, 16 Gru 2016, 11:43, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010