E87 118d vc CICIVC VIII 1.4i vc nowe 208, które na miasto?

E87 118d vc CICIVC VIII 1.4i vc nowe 208, które na miasto?

15 Mar 2015, 13:50

Witam was serdecznie,

szukałem opinii na temat w/w aut i trafiłem na to forum. Zauważyłem, że jest dużo osób z fachową wiedzą dlatego chciałbym Was prosić o opinię.

Szukam auta głównie do jazdy po mieście 20-40 km dziennie, dojazdy do pracy.

Generalnie autem będzie jeździła żona, bo ja mam firmowego dostawczaka, jednak w weekendy i trasy ja będę je użytkował.

Obecnie mamy swifta III 1,3 ddis. Mimo, że to diesel z Francji, po mieście daje rade. Niskie spalanie, silnik nie muli, dużo miejsca z tyłu i zero awarii. Jednak bardzo słabe wygłuszenie i w trasie jadąc 130kmh nie można rozmawiać, a radio musi grać prawie na maxa.

Mój budżet to 30, max 35 tys.

Wstępnie spodobały mi się 3 modele wymienione w tytule.
Generalnie E87, bo auto klasy premium, a nigdy takiego nie miałem, jednak trochę starsze niż reszta i czytałem o awaryjności kosztownych elementów diesla - dwumasa i turbo, nie wiem tylko czy ma dpfa?

Civic VIII, bo to honda i każdy z kim rozmawiam mi ją poleca, sugerując, że mają mało awarii i cieszą jazdą. Wygląd UFO, jednak w moim goście. Nigdy tego nie miałem okazji sprawdzić :)

Peugeot 208, bo jest praktycznie nowy, nowoczesny design i w miarę wyposażenie, jednak większość ofert to bite francuzy.

Odrzuciłem C4 II, nowe clio i 308 po lifice (bo awaryjna).

Żadnym z tych aut jeszcze nie miałem okazji jeździć, w przyszłym tygodniu planuję umawiać się na pierwsze jazdy.

Dzięki za pomoc!
flexxy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 15 Mar 2015, 13:32
Auto: Suzuki Swift III

Re: E87 118d vc CICIVC VIII 1.4i vc nowe 208, które na miasto?

15 Mar 2015, 17:20

Jak Civic VIII to nie 1,4 bo wcale nie jedzie w tej budzie i mało też nie pali tylko szukaj 1,8 140 KM ten jest ekonomiczny i dynamiczny. :wink:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4815
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: E87 118d vc CICIVC VIII 1.4i vc nowe 208, które na miasto?

15 Mar 2015, 18:22

Sugeruję odpuścić nowoczesne diesle bo przy eksploatacji typowo miejskiej mogą pojawić się problemy. Lepiej benzynka i nawet gaz wrzucić żeby było oszczędniej :ok: . Z tych chyba najlepszy będzie civic z 1.8 ale możesz również spojrzeć na inne autka np Mazdę 3 w benzynie
TheS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 371
Rejestracja: 28 Lis 2012, 10:09
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy od: 07 05 2013
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda Accord VI / Mazda 5
Silnik: 1.8 136KM /1,8 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: E87 118d vc CICIVC VIII 1.4i vc nowe 208, które na miasto?

15 Mar 2015, 20:20

flexxy napisał(a):Obecnie mamy swifta III 1,3 ddis. Mimo, że to diesel z Francji, po mieście daje rade


To jest włoski silnik, Fiat ma bardzo dobre silniki Diesla.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4005
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: E87 118d vc CICIVC VIII 1.4i vc nowe 208, które na miasto?

15 Mar 2015, 21:32

Tak wiem, silnik z grande punto po przeróbce inżynierów suzuki. Zlikwidowali turbodziurę, co daje swiftowi praktycznie płaską krzywą momentu, co czuć za kierownicą :)

Możecie coś więcej powiedzieć na temat silników diesla w maździe 3 II, benzyny powyżej 1,6 są zbyt paliwożerne na moje warunki.

Coś więcej na temat 208? Silnik jaki mnie wstępnie interesuje to 1,6d 120km. Po przejrzeniu otomoto, stwierdzam, że dostępne są tylko auta wypadkowe z francji i belgii, to duży minus.
flexxy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 15 Mar 2015, 13:32
Auto: Suzuki Swift III

Re: E87 118d vc CICIVC VIII 1.4i vc nowe 208, które na miasto?

15 Mar 2015, 21:46

Diesel to tak nie bardzo...

Nie wolałbyś PB + LPG?
Albo I gen z gazem na wypasie i spora część budżetu jeszcze zostanie
TheS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 371
Rejestracja: 28 Lis 2012, 10:09
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy od: 07 05 2013
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda Accord VI / Mazda 5
Silnik: 1.8 136KM /1,8 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niespodziewany gość na drodze! Uważajmy na dzikie zwierzęta Niespodziewany gość na drodze! Uważajmy na dzikie zwierzęta
    Liczba wypadków samochodowych z udziałem zwierząt w samym 2012 roku wynosiła 166. Najwięcej tego typu zdarzeń ma miejsce wiosną oraz jesienią . W tym czasie zwierzęta wykazują największą aktywność, a szczególnie ...
    Mazda CX-5 samochodem roku w Japonii Mazda CX-5 samochodem roku w Japonii
    Mazda CX-5 otrzymała tytuł Samochód Roku 2012-2013 w Japonii. 29 listopada br. Japoński Komitet Samochodu Roku ogłosił wyniki głosowania. CX-5 to pierwszy model Mazdy wyposażony w pełną gamę technologii SKYACTIV, w ...

  • Re: E87 118d vc CICIVC VIII 1.4i vc nowe 208, które na miasto?

    15 Mar 2015, 22:00

    Nigdy nie jeździłem gazem, oprócz nauki jazdy, ale wtedy nie zwracałem uwagi na "właściwości jezdne" auta :)

    Co do gazu, to wiem, że jedne silniki są stworzone pod gaz, a inne go nie lubią, pytanie czy 3-ka lub civic ufo mają takie jednostki?

    Druga rzecz, jak zachowuje się auto po podłączeniu gazu? Chodzi mi o to czy jest duży spadek mocy, "radości" z jazdy po włączeniu gazu? Widzę, że masz takie autko, więc możesz doradzić :)
    flexxy
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 15 Mar 2015, 13:32
    Auto: Suzuki Swift III

    Re: E87 118d vc CICIVC VIII 1.4i vc nowe 208, które na miasto?

    16 Mar 2015, 14:44

    U mnie dziala to tak, ze po chwilowej rozgrzewce na benzynie (ok 26 st C) zasilanie zmienia sie z benzyny na lpg. Poznaje sie to po tym, ze jak stoisz na np luzie bez gazu to slychac leciutko wtryskiwache, smieje sie ze troche jak w dieslu ale o wiele ciszej. poza tym jak sie wsluchasz i wiesz czego sluchac to uslyszysz ciche cykniecie. I to tyle z tego co zauwazysz. Paliwo przelacza sie niezauwazalnie, brak szarpniecia czy spadku obrotow. Mocy tez nie traci a jesli nawet to na tyle nieznacznie ze sie tego nie zauwaza. Poza tym przy przekroczeniu ok 5000 rpm zwykle autko przelacza sie na benzyne... Tu chyba chodzi o nadazanie z wtryskiem. No i najwazniejsza roznica - tankujesz na stacji do pelna za 100zl a nie za 300 ;) . Trzeba tez pamietac ze zawszew baku musi byc chociaz troche benzyny, bo silnik na niej odpala , poza tym brak benzyny odbije sie w brutalny sposob - zatarciem pompy paliwa no ale to juz trzeba nielada wyczynu zeby jezdzic bez benzyny... W przypadku sekwencji nie ma mozliwosci odpalenia auta na gazie wiec jest bezpiecznie ;) . Jesli bedzie to np astra z 8V i lpg II generacji to juz trzeba uwazac zeby benzyna byla bo auto z gazu odpali ale zniszczy pompe, poza tym odpalanie silnika na gazie jest szkkdliwe zarowno dla silnika jak i reduktora.

    Dobra, duzo tekstu napisanego z telefonu i nie wiem czy trzyma to jakas skladnie ale mam nadzieje ze pomoglem ;) ogolnie nie ma co sie gazu bac. Sam mam juz 2 auto na lpg a w domu jest to juz 4 z kolei i niedlugo pojawi sie kolejne, rowniez na lpg.
    TheS
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 371
    Rejestracja: 28 Lis 2012, 10:09
    Miejscowość: Kraków
    Prawo jazdy od: 07 05 2013
    Przebieg/rok: 5tys. km
    Auto: Honda Accord VI / Mazda 5
    Silnik: 1.8 136KM /1,8 115KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI
      GTP Light