Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km

16 Gru 2016, 12:38

Re: Bmw serii 1 e87 118d 122km vs Volkswagen golf 5 1.9 tdi 105km łysy30 Dzisiaj, 09:30 Ależ tu niektórzy z Was przesadzają. Uporządkujmy i sprostujmy po raz setny pewne informacje (uprzedzam, zabrzmi to trochę jak laurka dla Golfa, ale przyda się na tym forum odrobina odmiany po ciągłym ujadaniu na VW :wink: ). Invi napisał(a): Golf z silnikiem, który ma fabryczną wadę panewek Jak już wielokrotnie pisałem (nawet prostując zestawienie dzidy, który też próbował ukradkiem przemycić (bo "kogo to interesuje jaką ma wersję"), że każde 1.9 TDI ma problem z panewkami) - problem dotyczy jednej wersji tego silnika - oznaczonej jako BXE. Wersje BLS i BKC nie mają tego problemu, co więcej BKC nie jest wyposażona nawet w filtr cząstek stałych, co czyni silnik 1.9 TDI 105KM BKC jednym z najtrwalszych i najtańszych w utrzymaniu diesli (bardzo tanie turbo i dwumasa w porównaniu do konkurencji np. japońskiej). Osobiście znam egzemplarz, który nabił 600 tys. km i dalej bezproblemowo jeździ.


To był skrót myślowy więc tak nie histeryzuj.
BTW to przekopałem kiedyś fora posiadaczy pancerwagenów i problem z zacierającymi się na 3-cim cylindrze panewkami w BLS również jest znany. BKC owszem, jest ok, ma całkiem inne panewki. Tylko co to zmienia?
Weźmy wszystkie nieudane "tdi", dorzućmy do tego "fsi" i mamy odsetek silników "godnych polecenia" mniejszy niż w takiej AR156 (której nikt tutaj "na ołtarze" nie wynosi a zwykle odradza właśnie ze względu na motory)
Gdzie tu jakaś logika?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Gru 2016, 13:24

Invi napisał(a):To był skrót myślowy więc tak nie histeryzuj.


Równie dobrze mogłeś posłużyć się skrótem myślowym, że 1.9 TDI nie ma problemu z panewkami (no bo jak sam przyznajesz na pewno jedna wersja tego problemu nie ma), ale dużo łatwiej minąć się z prawdą w drugą stronę (w myśl zasady "o VAG-ach albo źle albo wcale") i wprowadzić świeżaka w błąd - bo autor zapewne nie wiedział, że to tylko "skrót myślowy" :D

Invi napisał(a):BKC owszem, jest ok, ma całkiem inne panewki. Tylko co to zmienia?


A nic nie zmienia? To jeden z najlepszych silników diesla tamtych lat, bardzo tani w eksploatacji, prosty w naprawie. A samo auto o wiele lepsze od takiego Bravo - Fiat wygrywa tylko relacją cena - rocznik i wyglądem.

Invi napisał(a):Weźmy wszystkie nieudane "tdi", dorzućmy do tego "fsi" i mamy odsetek silników "godnych polecenia" mniejszy niż w takiej AR156 (której nikt tutaj "na ołtarze" nie wynosi a zwykle odradza właśnie ze względu na motory)


No ok, ale czy autor szuka 2.0 TDI albo jakiegoś FSI? Przyszedł po opinie odnośnie 1.9 TDI i usłyszał, że to szmelc, który ma problem z panewkami. Skoro jest jedna dobra wersja tego auta to nie widzę powodu, żeby ją z góry odradzać, tym bardziej, że poszczególne podzespoły są tu naprawdę bardzo trwałe - w odróżnieniu od AR156, w której problemy zaczynają się na zawieszeniu, a kończą na rdzy i elektronice.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Gru 2016, 15:47

łysy30 napisał(a):A nic nie zmienia? To jeden z najlepszych silników diesla tamtych lat, bardzo tani w eksploatacji, prosty w naprawie.

Szczerze to niczym ten silnik się nie wyróżnia na tle HDi i JTD właśnie, a później CRDi aby uzasadnić ich wyższe ceny od ww.
Dla laika to 1,9TDI często łączony z Golfem IV o mocy 90/110KM mimo, że niewiele ma z nim wspólnego.

Jednak trzeba przyznać, że są gorsze jednostki jak fordowskie TDCi, D4D czy dCi i nie mam zamiaru wnikać, które poprawiali jak to jest z szukaniem BXE, BKC i BLS...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Gru 2016, 16:41

dzida napisał(a):Szczerze to niczym ten silnik się nie wyróżnia na tle HDi i JTD właśnie, a później CRDi aby uzasadnić ich wyższe ceny od ww.


Auto to nie tylko silnik, a o innych atutach Golfa napisałem powyżej - według mnie to trwalsza konstrukcja niż kompakty z HDI, lepsza jakościowo od kompaktów z JTD i lepiej jeżdżąca od aut z CRDI.

dzida napisał(a):Dla laika to 1,9TDI często łączony z Golfem IV o mocy 90/110KM mimo, że niewiele ma z nim wspólnego.


To prawda, tyle, że co to zmienia? Obiektywna opinia powinna brzmieć - "to bardzo dobry silnik, nie licząc wersji BXE z wadliwymi panewkami", a nie wiadro pomyj, które zostało wylane na pierwszej stronie tematu.

dzida napisał(a):Jednak trzeba przyznać, że są gorsze jednostki jak fordowskie TDCi, D4D czy dCi i nie mam zamiaru wnikać, które poprawiali


W fordowskim TDCi nie poprawiono nic (po prostu przejęli na pewnym etapie francuskie HDI), podobnie jak w D4D - tak by wynikało z recenzji Aurisa, gdzie powtarzają się zarzuty, które kierowano jeszcze w stronę Avena2.
1.5 dCi zostało mocno zmodernizowane przez te wszystkie lata, ale dalej jest to jednorazowy diesel, przypadki dużych przebiegów bez remontu są tam rzadkością.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Gru 2016, 16:54

Dokładnie, te poprawione "TDCi" to po prostu silniki od PSA.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Gru 2016, 17:45

łysy30 napisał(a):Auto to nie tylko silnik, a o innych atutach Golfa napisałem powyżej - według mnie to trwalsza konstrukcja niż kompakty z HDI, lepsza jakościowo od kompaktów z JTD i lepiej jeżdżąca od aut z CRDI.

a ja powiem, że porównajmy silniki, a nie rzucajmy krajem pochodzenia aut :ok:

łysy30 napisał(a):To prawda, tyle, że co to zmienia? Obiektywna opinia powinna brzmieć - "to bardzo dobry silnik, nie licząc wersji BXE z wadliwymi panewkami"

Nic nie zmienia tylko uświadamiam, że ta wersja to nic szczególnego tj. lecący na opinii pancerności silnik, że na opale pojedzie. Jakbym napisał, że D4D po którymś tam roku ma poprawioną głowicę to by mnie chyba zjedli... Więc nie wiem, dlaczego muszę ciągle nadmieniać, że poza BXE jest super skoro pomijam D-4D i nigdy o nim nic dobrego nie napisałem?
Pomijam, że z reguły opisuję 1,9 TDI 105KM jako dobry silnik ale bez rewelacji aby się o niego zabijać i czasem opisze wrażenia z użytkowania w naszej firmie...

łysy30 napisał(a):W fordowskim TDCi nie poprawiono nic (po prostu przejęli na pewnym etapie francuskie HDI), podobnie jak w D4D - tak by wynikało z recenzji Aurisa, gdzie powtarzają się zarzuty, które kierowano jeszcze w stronę Avena2.
1.5 dCi zostało mocno zmodernizowane przez te wszystkie lata, ale dalej jest to jednorazowy diesel, przypadki dużych przebiegów bez remontu są tam rzadkością.

akurat chodziło mi o 1,8 TDCi, 2,0 D-4D oraz 1,9 dCi (choć 1,5 dCi też miałem na myśli) :D


P.S.
Akurat teraz robię zestawienie HDi, TDI, CRDi i D-4D :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010