Volkswagen Polo - niskie koszty utrzymania

Volkswagen Polo - niskie koszty utrzymania

22 Lut 2018, 13:34

Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), bardzo obszernym wnętrzem oraz najbardziej zawansowanym pakietem systemów asystujących, jakie są dostępne w tej klasie aut. Istotne są także niskie, w porównaniu z rynkowymi konkurentami, całkowite koszty posiadania, co wynika z danych firmy Eurotax.
ImageVolkswagen Polo ma zdecydowaną przewagę nad konkurentami, jeśli chodzi o trzymanie wartości. A właśnie jej utrata stanowi największą część łącznych kosztów posiadania samochodu. Jak wynika z danych firmy Eurotax, po czterech latach i 60 000 km Polo Trendline 1.0 TSI będzie wciąż warte 56,5 procenta wyjściowej ceny. Ponadto używane Polo znajdzie szybko nabywcę, gdyż Volkswagen jest od lat numerem 1 w statystykach wyszukań w najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowym w Polsce.

Model, Wartość rezydualna
po 4 latach/60 tys. km(1)
- Volkswagen Polo Trendine 1.0 TSI 95 KM, 56,5%
- Toyota Yaris Active 1.5 111 KM, 55,5%
- Opel Corsa Enjoy 1.4 90 KM, 54,3%
- Nissan Micra Visia+ 0.9 IG-T 90 KM, 54,3%
- Renault Clio Alize 0.9 Energy TCe 90 KM, 52,0%
- Ford Fiesta Trend 1.0 EcoBoost 100 KM, 51,0%

"Wysoka wartość rezydualna nowego Volkswagena Polo wynika z wielu składowych" mówi Paweł Grabarczyk, Dyrektor Handlowy firmy Eurotax. "Tworząc szacunki opieramy się m.in. na ocenie pozycji marki w Polsce i historii modelu na rynku, parametrach użytkowych, bierzemy pod uwagę także plany sprzedażowe czy wielkość i dostępność sieci serwisowej. Marka Volkswagen prowadzi stabilną i konsekwentną politykę modelową bez gwałtownych zwrotów. Kupujący doceniają ten model prowadzenia marki, co możemy zaobserwować monitorując rynek i zachodzące na nim transakcje. Nowe Polo idealnie wpisuje się w ten schemat, co pozwala nam prognozować wartości rezydualne na poziomie znacznie przewyższającym średnią dla segmentu" podsumowuje Paweł Grabarczyk.

Niskie koszty eksploatacji to m.in. zasługa oszczędnych silników. VW Polo 1.6 TDI o mocy 80 KM zużywa średnio zaledwie od 3,7 do 3,8 litra oleju napędowego na 100 km. Bardzo ekonomiczne, a przy tym dynamiczne, są także silniki benzynowe. Jednostka TSI z turbodoładowaniem o mocy 95 KM średnio spala od 4,4 do 4,5 litra na 100 km. Niemały wpływ na łączne koszty użytkowania samochodu ma serwisowanie. Również w tej dziedzinie miejski Volkswagen okazuje się lepszy od wielu konkurentów. Nowe Polo powinno odwiedzać autoryzowany warsztat nawet co ok. 30 000 km. A wydatki na serwis można jeszcze obniżyć, decydując się przy zakupie samochodu na pakiety przeglądów.
ImageWszystkie odmiany nowego VW Polo, włączając bazową wersję Start, są wyposażone w systemy zwiększające bezpieczeństwo pasażerów. Bez dopłaty są takie udogodnienia, jak Front Assist, czyli system obserwacji otoczenia przed autem z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych, asystent ruszania pod górę czy system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach. Wśród opcji są aktywny tempomat (ACC), który kontroluje odległość do poprzedzającego samochodu i jego prędkość oraz asystent zmiany pasa ruchu. Między innymi dzięki zaawansowanym systemom organizacja Euro NCAP przyznała nowemu Polo tytuł najbezpieczniejszego samochodu w klasie – Best in Class 2017. Unikanie kolizji przekłada się oczywiście także na oszczędności.

źródło: VGP; (1) Dane Eurotax przygotowane w lutym br. przy wykorzystaniu narzędzia Car Cost Expert na zlecenie marki Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2633
Zdjęcia: 9604
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie silniki Kultowe japońskie silniki
    Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...
    Jadąc wolniej, szybciej dotrzesz do celu! Jadąc wolniej, szybciej dotrzesz do celu!
    Co można zrobić, by na autostradzie w czasie zwiększonego natężenia ruchu nie tworzyły się korki? W niektórych przypadkach może pomóc… obniżenie dopuszczalnej prędkości! Taką zależność wykazało belgijskie ...

  •  
    • Moto Piknik Tychy 2009
      Nowa Toyota Aygo II
      Warszawa 201P, 1961 rok, przód
      Fiat 500L z przodu