

Model, Wartość rezydualna
po 4 latach/60 tys. km(1)
- Volkswagen Polo Trendine 1.0 TSI 95 KM, 56,5%
- Toyota Yaris Active 1.5 111 KM, 55,5%
- Opel Corsa Enjoy 1.4 90 KM, 54,3%
- Nissan Micra Visia+ 0.9 IG-T 90 KM, 54,3%
- Renault Clio Alize 0.9 Energy TCe 90 KM, 52,0%
- Ford Fiesta Trend 1.0 EcoBoost 100 KM, 51,0%
"Wysoka wartość rezydualna nowego Volkswagena Polo wynika z wielu składowych" mówi Paweł Grabarczyk, Dyrektor Handlowy firmy Eurotax. "Tworząc szacunki opieramy się m.in. na ocenie pozycji marki w Polsce i historii modelu na rynku, parametrach użytkowych, bierzemy pod uwagę także plany sprzedażowe czy wielkość i dostępność sieci serwisowej. Marka Volkswagen prowadzi stabilną i konsekwentną politykę modelową bez gwałtownych zwrotów. Kupujący doceniają ten model prowadzenia marki, co możemy zaobserwować monitorując rynek i zachodzące na nim transakcje. Nowe Polo idealnie wpisuje się w ten schemat, co pozwala nam prognozować wartości rezydualne na poziomie znacznie przewyższającym średnią dla segmentu" podsumowuje Paweł Grabarczyk.
Niskie koszty eksploatacji to m.in. zasługa oszczędnych silników. VW Polo 1.6 TDI o mocy 80 KM zużywa średnio zaledwie od 3,7 do 3,8 litra oleju napędowego na 100 km. Bardzo ekonomiczne, a przy tym dynamiczne, są także silniki benzynowe. Jednostka TSI z turbodoładowaniem o mocy 95 KM średnio spala od 4,4 do 4,5 litra na 100 km. Niemały wpływ na łączne koszty użytkowania samochodu ma serwisowanie. Również w tej dziedzinie miejski Volkswagen okazuje się lepszy od wielu konkurentów. Nowe Polo powinno odwiedzać autoryzowany warsztat nawet co ok. 30 000 km. A wydatki na serwis można jeszcze obniżyć, decydując się przy zakupie samochodu na pakiety przeglądów.

źródło: VGP; (1) Dane Eurotax przygotowane w lutym br. przy wykorzystaniu narzędzia Car Cost Expert na zlecenie marki Volkswagen