Auta produkowane poza Szwecją ,niestety odbiło się to na jakości ,produkowane na tej samej taśmie co Mitsubishi Carisma mają zbliżone konstrukcje i sporo takich samych podzespołów.Słabe zabezpieczenie antykorozyjne(nawet potrafią rdzewieć tylne klapy,uwaga na to)Wszystkie silniki Diesla pochodzą od Renault,starsze z pompą wtryskową są bardzo awaryjne,lepiej wypadają te z common rail ale ostrożność wskazana.Diesle nie są szczególnie polecane ale szwedzkie jednostki benzynowe tak a szczególnie silnik 2.0(1948 ccm) 136 KM,12/6.5/8l100km.Jeszcze lepszy motor to 2.0T(tzw. soft turbo)163KM spalanie prawie takie samo.Jeśli jesteś żądny sportowych wrażeń to w ofercie są wersje T4 z silnikami 1.9 o mocy 200KM(wytrzymałe ,drogawe w utrzymaniu).Zdecydowanie niegodny polecenia jest silnik 1.8i produkcji Mitsubishi(montowany w Carismie pod symbolem 1.8 GDI).Zawieszenie jest twarde,niezbyt trwałe elementy przedniego zawieszenia ale tylnego za to zdecydowanie trwalsze.Celuj w pojazdy z konca produkcji im młodszy tym lepszy(2000-2003)Problemy:przednie zawieszenie,układ hamulcowy,awarie przełaczników kierunkowskazow,pękające głowice w dieslach z początków produkcji,awarie turbosprężarek w nowszych dieslach,pękające paski rozrządu,,zacinają się zewnętrzne mechanizmy zmiany biegow w silnikach benzynowych rzadko awarii ulegają przepływomierze.Ocena TUV na koniec,modele z końca produkcji wypadają lepiej (troszeczkę) pod względem awaryjności jak AUDI A3 oraz Mercedes klasy C(auta 6-7 letnie) ale w przypadku aut 8-9 letnich AUDI A3 wypada lepiej ale za to AUDI A4 gorzej.To tyle mego bełkotu,są tacy ktorzy uważają,że lepsze jest wysysanie informacji z palca ale pamiętaj to są informacje z bardzo pewnych żrodeł !
![Exclamation :!:]()