Volvo S60 - jakie lpg?

17 Gru 2017, 11:52

Siemka, chciałbym poradzić się Was odnośnie montażu instalacji gazowej do mojego Volvo, model S60 z 2006r. Pytanie w co iść i jak to ogarnąć?
Lopedo
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 15- 0-1999
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2006

17 Gru 2017, 12:43

Lopedo napisał(a):Pytanie w co iść i jak to ogarnąć?
Pierwsze to znaleźć dobrego i kumatego gazownika oraz nie żałować kasy na instalację.
Tu masz temat na forum odnośnie instalacji do tego silnika volvo-s60-2-4-140-km-jaka-instalacja-lpg-vt55047.htm

W jakim stanie masz silnik, ile masz nalatane km i na jakim oleju jeździsz oraz ile go ubywa? To trzeba wziąć pod uwagę przed montażem LPG.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Gru 2017, 21:51

Bardzo fajny wolno ssący 5 cylindrowy silnik, (nie stety takich jednostek już nie robią). Tak naprawdę nie jest to skomplikowany silnik ale nie zmienia to że trzeba wybrać instalację z górnej półki, nie oszczędzaj na wtryskiwaczach. Oszczędzamy po montażu a nie przed.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Gru 2017, 15:14

Na tą chwilę jakieś 170tys jest nabite na liczniku ale teraz będę robił większe przebiegi... Dlatego też pomysł na montaż. Patrzyłem i do wyboru jest trochę instalacji, co do gazownika to jestem w trakcie poszukiwań jeszcze... Ogólnie silnik raczej zadbany, wszystko robione na bieżąco...
Lopedo
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 15- 0-1999
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2006

25 Gru 2017, 12:25

Do takiego silnika najlepiej założyć instalację z opcją podpięcia pod OBD (AG czy KME) co ułatwia późniejszą regulację a nawet w trybie rzeczywistym jest w stanie korygować skład mieszanki. Reduktor magic III wtryskiwacze hercules lub baracuda na pojedynczy montaż. Trochę dobrych chęci montera i będzie śmigać aż miło.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

26 Gru 2017, 22:07

djkranc napisał(a):Do takiego silnika najlepiej założyć instalację z opcją podpięcia pod OBD

z OBD czyli? a co myślicie o lubryfikacji, bo też co nie co słyszałem?
Lopedo
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 15- 0-1999
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Touareg I
    Touareg to duży SUV klasy średniej-wyższej, bezpośredni konkurent m.in. Mercedesa ML i Toyoty Land Cruiser. Konstruktorzy z Wolfsburga postawili na luksus i to, co teoretycznie w terenówce powinno być najważniejsze, ...
    Światowy Zlot Citroenów 2CV
    Światowy Zlot fanów modelu Citroena 2CV zgromadził miłośników już po raz dwudziesty drugi. Odbył się on pod koniec lipca od 26 do 30 w portugalskim kurorcie Ericeira nad Oceanem Atlantyckim. Światowy Zlot 2CV ...

27 Gru 2017, 20:24

OBD czyli masz możliwość bardziej precyzyjnego dostrojenia instalacji bez konieczności dodatkowych testów. "djkranc" już Ci poniekąd objaśnił. Co do lubryfikacji to opinie są podzielone. Jedni polecają, inni wręcz przeciwnie. Sam będziesz musiał podjąć decyzję. Z funkcją OBD będziesz miał jeszcze BRC SQ32.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

27 Gru 2017, 21:24

Lopedo napisał(a):a co myślicie o lubryfikacji

Zdecydowanie NIE, szczególnie w tym silniku. Dobrze ustawiony skład mieszanki i nie będzie problemów z gniazdami zaworowymi. Jeżeli chodzi o OBD lepiej wybrać sterownik który wprowadza korekty w trybie rzeczywistym (Zenit, Nevo) a w przypadku brc jest to tylko podgląd parametrów dla montera ewentualnie kasowanie błędów.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

31 Gru 2017, 11:17

Akurat korekty, strojenie itp to mi się wydaje, że to już kwestia montera - niech on to ogarnia.... Dzięki za info o lubryfikacji, przemyśle to, chcę aby poprostu wszystko było okej. Trochę już się dowiedziałem, pytanie czy lepiej skomponować instalację z podzespołów różnych? Czy jednego producenta zestaw, chyba brc to ma tak?

lotek33: BRC SQ32 jak to pracuje?
Lopedo
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 15- 0-1999
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2006

31 Gru 2017, 16:56

Jak dbasz o auto i instalację która jest założona to pracuje dobrze. W BRC dostajesz gotowy zestaw i nic nie trzeba więcej kombinować. W przypadku innych instalacji tych co np proponował 'djkranc' gazownik musi Ci dobrać odpowiednie komponenty. Ja u siebie mam założone BRC, ale wcześniejszy model SQ24, najechane mam obecnie ok 70 tys, nic się nie dzieje.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

03 Sty 2018, 20:15

Lopedo napisał(a):Akurat korekty, strojenie itp to mi się wydaje, że to już kwestia montera - niech on to ogarnia....

Wszystko tak na prawdę to kwestia montera to on daje gwarancję na instalację oraz swoją usługę. Jednak gdyby każdy warsztat robił to tak jak powinien nie było forum i pytań co zamontować. Dlatego warto podpowiadać i wybierać dobre rozwiązania iść z postępem motoryzacyjnym i montować instalację z najwyższej półki które oferują ciekawe innowację jak wykorzystanie OBD auta.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Sty 2018, 09:45

djkranc napisał(a): Jeżeli chodzi o OBD lepiej wybrać sterownik który wprowadza korekty w trybie rzeczywistym (Zenit, Nevo)

widzę że przekonałem Cię do KME
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

06 Sty 2018, 20:37

djkranc napisał(a):Dlatego warto podpowiadać i wybierać dobre rozwiązania iść z postępem motoryzacyjnym i montować instalację z najwyższej półki

Właśnie dlatego tutaj jestem, chciałbym zamontować coś, z czymś nie będę musiał wracać do gazownika na jakieś poprawki itp...
lotek33 napisał(a):Ja u siebie mam założone BRC, ale wcześniejszy model SQ24, najechane mam obecnie ok 70 tys, nic się nie dzieje.

czyli rozumiem, ze sq32 jest następcą sq 24 tak?
Dopytam jeszcze jak jest ze spalaniem lpg w odniesieniu do pb?
Lopedo
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 15- 0-1999
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2006

08 Sty 2018, 20:40

fate napisał(a):widzę że przekonałem Cię do KME

Mimo kłopotliwego montażu modułu obd (wbudowany w płytkę ma tylko nevo pro) to przy odrobinie wiedzy da się to ustawić. W innych sterownikach jest tak naprawdę tylko podgląd parametrów.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Sty 2018, 20:37

Lopedo napisał(a):czyli rozumiem, ze sq32 jest następcą sq 24 tak?
Dopytam jeszcze jak jest ze spalaniem lpg w odniesieniu do pb?

tak sq32 jest gorszym następca sq24, jeżeli chodzi o spalanie to przy dobrze ustawionym składzie mieszanki powinno oscylować 20-25% więcej od zużycia PB
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002