Volvo S60/V70 pod LPG w okolicach 20 tys.

Volvo S60/V70 pod LPG w okolicach 20 tys.

17 Cze 2017, 22:46

Witam, przymierzam się do zakupu samochodu (mojego pierwszego). Zależy mi przede wszystkim na w miarę ekonomicznej jeździe, ale jestem też dość wysoki (195) i w większości kompaktów, którymi zdarzało mi się jeździć było dość ciasno. Jednocześnie mam spore zaufanie do marki Volvo a budżet ograniczony, więc z góry wiadomo, że przebierać będę w ponad 10 letnich autach.

Wstępnie zainteresowany jestem S60, V70 też wchodzi w grę.

Moje pytania:

1. Które silniki będą najlepszym wyborem pod LPG?

2. Wiem, że nie powinienem patrzeć na przebieg ale mimo wszystko interesuje mnie, jakie przebiegi robią S60/V70 pierwszej generacji? Wiem też, że marki premium to większe koszta naprawy itd., czy jest sens pakować się w staruszka z 300-400k na liczniku? Czy ~20 tys to w ogóle realistyczny budżet na sensowne Volvo?
sargon
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 17 Cze 2017, 21:40
Prawo jazdy od: 16 04 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

Re: Volvo S60/V70 pod LPG w okolicach 20 tys.

18 Cze 2017, 09:43

Moje ~190 podróżuje komfortowo

1. W sumie każdy silnik "nadaje się" tak samo. 2.4/140 były oferowane też z fabryczną instalacją. IMO warto poszukać czegoś z turbo
2. Przebiegami się nie martw, te silniki są chyba niezniszczalne. Swoją drogą to mając 20k już sobie poprzebierasz i auto z pełną historią będzie jak najbardziej osiągalne
3. Jeśli chcesz automat to raczej w połączeniu ze słabszym silnikiem (skrzynie są dość delikatne i ciężko znoszą duże momenty silników z turbo)
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4287
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Volvo S60/V70 pod LPG w okolicach 20 tys.

18 Cze 2017, 10:39

Po pierwsze to wsiądź do jakiegoś S60 i zobacz jak Ci się siedzi - wbrew pozorom S60 to nie jest zbyt przestronne auto - z przodu jest ok, są naprawdę wygodne fotele, ale podejrzewam, że za Tobą już nikt nie usiądzie w tym aucie. Ilość miejsca na tylnej kanapie będzie znikoma.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5750
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Volvo S60/V70 pod LPG w okolicach 20 tys.

18 Cze 2017, 10:54

Przy 180 cm raczej już takiego ścisku nie będzie? Panowie, bo widzę, że obaj macie S60, jak z "premiumowością" tego auta? Słyszałem coś o skrzypiących plastikach? Jak z wyciszeniem wnętrza w porównaniu do niemieckiej konkurencji?
Zawias trwalszy niż w Audi?

Invi, może z racji tego, że autor wątku też pewnie będzie zainteresowany to nie będę odpowiadał na PW, ale na bank jest regulacja szklankami luzu zaworowego? To fakt, że nawet w Fordach nie słychać przy przebiegach rzędu 150 tys. km walących zaworów, ale nie obawiasz się, że przy realnych przebiegach S60 dzisiaj, to ta regulacja byłaby wskazana? Nie wiem jak w S60, ale w Focusie regulacja była droga z racji tego, że trzeba było rozbierać rozrząd, same szklanki dramatycznie drogie nie były.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1370
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: Volvo S60/V70 pod LPG w okolicach 20 tys.

18 Cze 2017, 11:39

1. Ja posiadając skrzynię automatyczną przy wzroście 182cm siedzę dość blisko kierownicy (nie jeżdżę na pół-leżąco jak wielu kierowców). Wtedy z tyłu ilość miejsca jest dość duża dla osoby o podobnym wzroście. Ogólnie to auto dla 4-osób.
2. Nigdy nie słyszałem o regulacji luzu zaworowego w silnikach Volvo R5. Nawet na forum Volvo o tym nie słyszeli:
https://volvoforum.pl/viewtopic.php?t=69287
Wniosek jest taki, że szybciej auto zajeździsz niż będzie trzeba regulować ten luz.
3. Każdy silnik Volvo współpracuje dobrze z LPG.
4. Do 20 tysięcy można kupić przedliftowe Volvo. Polift tylko bieda wersja z 2.4 140KM (ale też może być nieciekawe).
5. Jeśli chodzi o jakość wykończenia to u mnie podczas dotykania skrzypi schowek w podłokietniku - (w polifcie jest zupełnie) inny i uchwyt drzwi kierowcy. Poza tym jest ok.
6. Wyciszenie jest bardzo dobre.

Przejrzałem aktualne ogłoszenia i oto moje wnioski:
-wszystkie auta z turbo (2.4T, T5, R) to złomki,
-najłatwiej kupić zadbane 2.4 140KM - nie ma co narzekać na moc, gdyż za 600-800zł można w profesjonalnym warsztacie podnieść moc na 170KM.
-w Polsce bardzo dużo jest S60 z Wielkiej Brytanii z przełożoną kierownicą - najczęściej z silnikiem 2.0T.

Skomentuję kilka przykładowych "rodzynków":
[link wygasł]
Z zewnątrz ładny, ale tunel środkowy i łatany fotel kierowcy o przebiegu w granicach 300-400 tysięcy km, a nie 138.

Tak (prawdopodobnie) wygląda środek auta przy przebiegu 442 tysiące:
[link wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5750
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Volvo S60/V70 pod LPG w okolicach 20 tys.

18 Cze 2017, 13:39

Kiedyś, gdzieś w czeluściach internetu, na jakimś forum volvo z uk znalazłem info, że w założeniu producenta szklanki mają być wieczne.
Jeśli coś siądzie przy LPG to przyczyn szukałbym raczej w składzie mieszanki.
Moje 189 za kierownicą podróżuje komfortowo. Z tyłu jest gorzej ale to ze względu na linię dachu, z nogami ok
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4287
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ryzykowne rozmowy podczas jazdy Ryzykowne rozmowy podczas jazdy
    Rozmowa przez telefon, pisanie SMS-ów podczas jazdy czy manipulowanie przy innych urządzeniach elektronicznych sprzyja dekoncentracji i roztargnieniu kierowców. Kiedy kierowca pisze SMS-a w trakcie jazdy, ryzyko ...
    Czujniki kontroli ciśnienia w oponach - system TPMS Czujniki kontroli ciśnienia w oponach - system TPMS
    Ciśnienie jest bardzo ważnym parametrem opon – od niego zależy przyczepność do jezdni, droga hamowania, zużycie paliwa, hałas opon czy wreszcie wytrzymałość ogumienia. Niestety, według badań Moto Data, aż 58% kierowców ...

  •