REKLAMA
Witajcie. Jestem posiadaczem V40 2003 z silnikiem 1,8 (wersja 122 km) i skrzynią automatyczną. Od jakiegoś czasu przymierzam się do wymiany oleju właśnie w skrzyni. Z racji tego, że przebieg mam dość niski (133 tys.) i jestem co do niego pewny ponieważ auto zostało odkupione od znajomych poradzono mi, że warto byłoby wymienić olej. Póki co odpukać skrzynia nic nie szarpie, biegów też nie przeciąga i wszystko gra. Jednak myślę, że jakoś w lutym( z racji kosztów ) dojdzie do wymiany. Moje pytanie brzmi pomimo tego, że przeczytałem parę tematów zarówno na tym jak i na innych forach, odnośnie wymian brzmi: Jaka metoda będzie najlepsza.
Byłem w ASO Drywa w Gdyni i tam polecono mi wymiane statyczną. Z tym, że mówili, ze raz spuszczą olej, doleją i na tym koniec. Przy okazji podjechałem do Volvo System (także Gdynia), gdzie polecono mi metodę... dynamiczną. W obu przypadkach cena to 700 zł z olejem. Przede wszystkim san nie wiem gdzie lepiej to zrobić, czy w ASO czy w warsztacie, a może jeszcze gdzieś indziej.
Sporo się naczytałem, że w wielu przypadkach mimo wszystko wymiana może bardziej zaszkodzić niżeli pomóc. Dodam, że dziennie robię około 40 km po mieście jeśli to ma jakieś znaczenie. Po sprawdzeniu poziomu oleju wszystko wygląda OK. Sprawdzałem na rozgrzanym, odpalonym silniku i tak jak gdzieś wyczytałem najpierw wrzuciłem każdy bieg z osobną na ok. 3-5 sek. Generalnie rzecz biorąc barwa jest ciut jaśniejsza niż na zdjęciu jednak nie jest przejrzyście czerwona. Co do zapachu...hmm. Ciężko stwierdzić.
Nie pachnie żadną spalenizną, a bardziej tak jakby jakimś plastikiem, ciężko opisać mi ten zapach. Chociaż może taka minimalna doza palonego plastiku? Na prawdę ciężko mi stwierdzić. Do oceny wrzucam zdjęcia i czekam na Wasze dalsze opinie (wrzucam linki ponieważ mam problem z załadowaniem ich bezpośrednio na forum). Przy okazji, może ktoś z Was mógłby podać jakąś opinie na temat tych serwisów lub też innych z okolic 3 miasta. Pozdro