VW Golf 5 GTI - jaki olej będzie najlepszym wyborem?

09 Wrz 2021, 18:39

Czy ja wiem, nie jest sztywno powiedziane, że olej full saps będzie najlepszym wyborem do silników bez filtrów oczyszczania spalin. Akurat motul nie jest zbyt opłacalnym olejem, choć i tak mocno potaniał, więc uznajmy, że to dobry wybór jak na zwykły olej HC.
quel
Zaawansowany
 
Posty: 572
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

09 Wrz 2021, 19:58

quel napisał(a):nie jest sztywno powiedziane
Ale tu nie trzeba nic mówić wystarczy spojrzeć na parametry jednego i drugiego oleju z karty charakterystyki i na przykładzie tych dwóch olei widać różnicę.
Tu masz co nie co na ten temat jeżeli chodzi o Full Saps oleje-do-dpf-a-zwykle-ktory-lepiej-wybrac-dla-silnika-i-turbiny-vt120753.htm
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4466
Zdjęcia: 12

10 Wrz 2021, 06:29

Wzięty x cess mysle że będzie spoko
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 546
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Wrz 2021, 10:25

Do silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem należy stosować oleje,których dodatki powodujące efekt LSPI są mocno ograniczone tak,że wartosci TBN są niskie,i to jest podstawowe kryterium przy wyborze oleju,oraz jakość SN,chociaż oleje SHELLA już przy niższej jakości tę protekcję gwarantują,zaznaczam,im niższy TBN tym lepiej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8116
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Wrz 2021, 20:18

CZyli xcess dobry czy co ?
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 546
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Wrz 2021, 22:12

Shellowi nie podskoczy żaden inny olej,jest z gazu ziemnego,praktycznie bez zapachowy,nie zawiera parafin,baza rafinowana z gazu nie tworzy nagarów ani w skrzyni korbowej,ani u góry silnika,najważniejsze,że w komorze spalania też,więc nie ma co się żarzyć,poza tym świetna relacja ceny do jakości.Czy Motul bedzie się nadawał?To olej C3,zwykły Helix Ultra 5w30 full saps,TBN mają podobny,ok.9.0 ,ja bym wybrał Shella,zresztą tylko ten olej ale 5W40 poleciłem mojemu bratu do CGI Mercedesa,już 3 lata i zero LSPI,a musisz wiedzieć Kolego,że spalanie stukowe rozwala silnki z bezpośrednim wtryskiem,no i należy lać paliwo 98 GTL też SHELLA,wtedy możesz zapomnieć o jakiejkolwiek awarii z tego tytułu,zaczynają,, lecieć,, silniki Kii GDI,właśnie przez spalanie stukowe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8116
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Porównanie żarówek PY21W chrome do kierunkowskazów - Philips vs Osram
    Kierunkowskazy muszą świecić światłem pomarańczowym ale nie zawsze podoba nam się pomarańczowa poświata w lampie od takiej żarówki i co wtedy możemy zrobić? Wyjściem i rozwiązaniem tego są żarówki tzw. chrome ...
    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji w testach Euro NCAP
    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji został uznany za najbardziej bezpieczny samochód w swoim segmencie, w ocenie Euro NCAP w 2012 roku. Wyniki we wszystkich kategoriach testowych okazały się najlepsze w klasie, co czyni ...

  • 22 Wrz 2021, 04:54

    Co? 1. X-cess to nie c3, tylko Full saps
    2. Byle jaki millers czy ravenol na bazie pao ma lepsza bazę niż shell.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 572
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    22 Wrz 2021, 08:24

    Kolego,a czy ja napisałem,że mi chodzi o X-CESS?Zadałeś pytanie,więc,jaki olej zaleca VW,lepkośc? 5W30,taki miałeś,więc ja patrzę na oleje zalecane przez VW-gena,czyli 5w30,sa silniki,przy wyborze oleju,do których możesz kombinować,podobnie jest z rozmiarami opon,ale są takie,że ni chu,chu.Piszesz,że Motule ,Millersy posiadają lepsze bazy? Nigdy w zyciu,nie pod silniki benzynowe z bezp.wtryskiem.ROYAL PURPLE,Penzoil,Millers,AMSOIL to rewelacyjne oleje do youngtimerów oraz silników konwencjonalnych,diesli i benzyn,diesli z bezp.wtryskiem też,ale SHELL z racji swojej bazy GTL jest nie do przeskoczenia,chodzi tutaj tylko o efekt spalania stukowego,to zjawisko niszczy te silniki,nie od razu,z czasem,powąchaj oleje SHELLA,praktycznie bezzapachowe,zgadzam się ,ze Motul będzie miał lepsze parametry,ale?w przypadku bezp.wtrysku benzyny takie lepsze parametry są okupywane większą ilością dodatków,które nie służą dobrze takim silnikom(tworzenie nagaru)nagar to zabójstwo dla tych silników,SHELL nagaru nie wytworzy,nie ma takiej opcji,baza z GTL wręcz nagar rozpuszcza a nie tworzy.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8116
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    22 Wrz 2021, 19:31

    To tylko dobry olej 3 klasy, nie powiedziałbym, że olej za 100 zł/5l jest czymś super. A lspi zależy od dodatków, a nie bazy.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 572
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    22 Wrz 2021, 19:48

    Kolego,mylisz się,baza to zawartość parafiny np.w bazie GTL jej nie ma.Czy tani olej musi być,,zły,alez oczywiscie,SHELL to badziew okropny,bolidy F1 pomykają tylko na Motulach.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8116
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    22 Wrz 2021, 19:52

    Mam zasadę, że nie wdaję się w głupie dyskusje, bo ani to pożyteczne, ani satysfakcjonujące. Nie, shell i motul to przeciętniaki.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 572
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    23 Wrz 2021, 13:33

    Moim zdaniem jeżeli wymiana oleju będzie regularna co około 10tkm to nie ma się co przejmować o tworzenie takiego nagaru. Zawsze można zrobić płukankę ale trzeb też pamiętać że nagar najczęściej dopada silniki które mają zmieniane oleje w trybie long life czyli 20tkm+.

    quel napisał(a):Nie, shell i motul to przeciętniaki.
    Nie znaczy że będą złe, a czasem nawet bądą lepsze przy częstszej wymianie niż oleje z górnej półki wymieniane co 30tkm. Każdy olej ma swoje parametry które można porównać. Ostatnio szukałem jakiegoś oleju i okazało się że np. Gulf był jednym z tańszych, a te najdroższe miały problem z dorównaniem mu parametrami.
    PhantomASA1 napisał(a):Czy Motul bedzie się nadawał?To olej C3
    quel napisał(a):Co? 1. X-cess to nie c3, tylko Full saps
    Motul X-clean to oleje C3, a X-cess to ACEA A3/B4.

    Trzeba też tu pamiętać o tym że proces tworzenia się nagaru w silniku nie zależy tylko od oleju na którym jeździmy :wink:
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4466
    Zdjęcia: 12

    24 Wrz 2021, 17:12

    Rokiko napisał(a):Nie znaczy że będą złe, a czasem nawet bądą lepsze przy częstszej wymianie niż oleje z górnej półki wymieniane co 30tkm.

    Tak, poza tym ja nie mówię, że są złe, bo sam mam tego x-cess. Po prostu do zwykłych silników zalewajmy zwykły olej, za to wymieniajmy go częściej(rok lub 10 tyś) :mrgreen:
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 572
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    24 Wrz 2021, 20:56

    Ja nie pytam o jakieś shelle tylko o motula którego i tak już zalalałem
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 546
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    24 Wrz 2021, 21:10

    mariuszaerox napisał(a):Ja nie pytam o jakieś shelle tylko o motula którego i tak już zalalałem

    Jest dobry, używam go w dieslu po mocnym chipie.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 572
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008