VW Golf 5 GTI - jaki olej będzie najlepszym wyborem?

29 Sie 2021, 10:47

witam po kupnie gti w czerwcu pora na wymiane oleju i dylemat zostać przy tym 5w30 jakie były czy dać 5w40 może ? Kod silnika bwa przebieg 265 tys
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 546
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Sie 2021, 10:56

Masz jakieś ubytki oleju? Jak sprawuje Ci się obecny olej? Ma on odpowiednią normę VW dla tego silnika?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

29 Sie 2021, 11:06

Jakieś na pewno są szczerze nie zrobiłem jeszcze tych 10 tys km nawet także no... Turbina też trochę mokra więc pewnie coś ubywa, [link do Allegro wygasł] Motul 8100 X-Clean+ ten był lany
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 546
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Sie 2021, 11:08

wiec ????
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 546
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Sie 2021, 11:34

mariuszaerox napisał(a):Motul 8100 X-Clean+ ten był lany
Moim zdaniem możesz przy nim zostać bo to dobry olej do silnika o oznaczeniu AXX. Jednak jak już ma być ta marka to chyba poszedłbym w Motul Specyfic 504 00 507 00 5W-30.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

30 Sie 2021, 12:05

czym sie rozni ten specyfic ? ogolnie to do tego silnika wychodzi mi norma 501 502
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 546
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy taryfikator mandatów karnych od 1 grudnia 2021 - zmiany
    Jak już zapewne większość kierowców słyszała od grudnia ma zmienić się trochę obecny taryfikator mandatów ma się to przyczynić do surowszego karania kierowców. Jakie zmiany obejmują punkty karne ? Jest ...
    Shibetsu - tor testowy Toyoty na biegunie zimna
    Na najbardziej mroźnej japońskiej wyspie Hokkaido, na północ od słynącego z zimowej olimpiady 1972 roku miasta Sapporo, znajduje się japoński biegun zimna. W Shibetsu ciągle pada. We wrześniu spada tu często ponad ...

  • 30 Sie 2021, 12:36

    Powinien być lepszy od xclean ma wyższy wskaźnik lepkości jak i TBN.
    No i masz podane że może być stosowany w silnikach VAG, które wymagają wcześniej obowiązujących norm: 502.00, 505.00, 505.01, 503.00, 503.01, 506.00, 506.01 (z wyjątkiem silników R5 i V10 TDi do 12/2006 - tylko Specific 506 01 - 506 00 - 503 00).
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4403
    Zdjęcia: 12

    30 Sie 2021, 20:27

    Wybrałbym 5w40, lepiej się zachowa w wyższych temperaturach.
    Oparty na PAO np. Meguin SL 5W40
    Oparty na HC np. Shell Helix Ultra 5w40, Motul x-cess 5w40(mam i jest ok)
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 545
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    01 Wrz 2021, 11:40

    Tylko się boje o to no bo gesciejszy, a podobno w tych tfsi waskie kanały olejowe
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 546
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    03 Wrz 2021, 12:04

    Wystarczy zobaczyć opinie innych.

    Jeśli olej 5w40 po roku pracy degraduje się do właściwości odpowiadających olejowi 5w30 to jak bardzo degraduje się ten ostatni? 5w20?

    W autach z mocniejszymi silnikami gdzie będziemy korzystać z nich intensywnie nie widzę oleju innego niż Xw40. Nie bez powodu 5w30 uchodzi za energooszczędny.. Jeśli producent dopuszcza oleje o wyższym indeksie lepkości w wysokich temp to warto taki zalać.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 545
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    03 Wrz 2021, 17:35

    Hm no nie wiem juz
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 546
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    04 Wrz 2021, 17:12

    To który z 5w40 by wlać dokładnie, raczej coś motula albo liqui moly
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 546
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    05 Wrz 2021, 11:20

    quel napisał(a):Jeśli olej 5w40 po roku pracy degraduje się do właściwości odpowiadających olejowi 5w30 to jak bardzo degraduje się ten ostatni? 5w20?
    To chyba nie do końca tak jest jak to napisałeś :wink: wyszło na to że przepracowany olej 5W40 po "roku" ma takie parametry jak 5W30, a to nie jest prawdą. Poza tym co tu ma za znaczenie okres czasu? Raczej ilość godzin pracy silnika i przebieg.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4403
    Zdjęcia: 12

    05 Wrz 2021, 11:21

    Dobra no ale jak wleje tego 5w40 to raczej nie zaszkodzi ? :D
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 546
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    05 Wrz 2021, 11:31

    Raczej nie jak będziesz go wymieniał regularnie co 10tkm ale spróbuj go dobrać zgodnie ze specyfikacją jaką zaleca producent.

    Co do oleju 5W40 spełniającego normę VW 502 to np.
    - AMSOIL European Car Formula Full Saps (EFM)
    - Elf 5W40 Evolution 900 NF
    - Liqui Moly Synthoil High-Tech (1855)
    - Motul Specific 505 01-502 00

    Warto by było jeszcze popatrzeć na karty charakterystyki tych produktów i wtedy wybrać taki który będzie miał najlepsze parametry (nie oznacza to że będzie najdroższy).
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4403
    Zdjęcia: 12